גרסאת דסקטופ

אני במערכת היחסים הזו כבר שנים – מדוע היא לא מתפתחת לנישואין?

shutterstock_730621447

אני במערכת היחסים הזו כבר שנים – מדוע היא לא מתפתחת לנישואין?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כיום, ידוע כי עיקר מערכות היחסים נוטות להסתיים, מאשר להישמר לאורך השנים. כיום גירושין כבר איננה מילה גסה ובני זוג משתדלים להישאר מאורסים או במערכת יחסים, כדי “לדחות את הקץ”, החתונה.

אך מדוע מסורת כה יפה קיבלה שם כה מרתיע? מדוע כיום רוב האנשים מעדיפים להיות זאבים בודדים, מאשר להיקשר ולהתחייב? האם האהבה מספיקה?

צמיחה אישית

מערכות יחסים בריאות אינן מסובכות, אך אנשים כן. מערכות יחסים בריאות לרוב יתמקדו דווקא במה שלא בסדר ושלילי, יאשימו מקורות חיצוניים בכישלונות ובהצלחות שלהם ובעקבות זאת יישארו נטועים במקום.

המקום הנכון להתחיל בכל מערכת יחסים הוא במבט ישיר במראה. יש מצבים שמשתבשים ופשוט מאוד להאשים אחרים בהם, אך במערכות יחסים, בהן מצויים רק שני אנשים, המטרה היא להשלים ולא למשול או לפרק.

המטען שאתם מביאים עמכם למערכת היחסים שלכם ישפיע על אריכותה והאיכות שלה. מסיבה זו התחייבות לצמיחה אישית היא כה חשובה – ככל שאתם תהיו טובים יותר במשחק החיים, כך תמשכו אנשים טובים יותר וסיפורי האהבה שלכם יהיו טובים יותר. חוויות חיוביות ואיכותיות ילמדו אתכם יותר, יקרבו ביניכם יותר ויביאו למערכת יחסים יציבה. במילים אחרות, כדי להצליח במערכת יחסים, ראשית כל עליכם לעבוד על עצמכם.

ביטחון עצמי הוא חלק מהותי מהעבודה על העצמי – האופן שבו אתם חשים באשר לעצמכם ישפיע באופן ישיר על האנשים בחייכם. יכולות לגבור על ביישנות, לבנות ערך עצמי, דימוי עצמי וביטחון עצמי הן קריטיות כדי לתרום לחיים אישיים ומשותפים בריאים, חמימים ואוהבים. הסבירות שתישארו במערכת יחסים רעה כאשר אתם חשים טוב באשר לעצמכם היא נמוכה.

גם איכות הכשרים החברתיים שלהם היא משמעותית – היכולת לקרוא אנשים, להבין את הדרך הטובה ביותר להעביר להם מסר ולתקשר עמם שווה זהב. ללא כשרים חברתיים איכותיים, לא פשוט להעביר לאנשים כיצד אתם מרגישים ולסייע להם להבין אתכם. באותו אופן, הם יחושו יותר מרוחקים מכם משום שאתם לא תבינו אותם כראוי. השפעה חיובית על האחר לטווח ארוך הלוא היא מערכת יחסים בריאה.

התמקדו בתיאורטי

ניסיון קודם במערכות יחסים, לצד ההבנה הרחבה שיש לבני אדם כיום אודות מערכות יחסים, באמצעות תקשורת ורבלית ודיגיטלית, מסייעים לכם להכיר את עולם הרומנטיקה והמונוגמיה משלב מוקדם מאוד. אם תקדישו זמן ומאמץ למערכות היחסים שלכם, עם הזמן תהיו לבני זוג אולטימטיביים ועם זאת, באותו אופן אתם יכולים לבלות זמן רב בלעשות את הכול לא נכון.

יהיה עליכם להיות לומדים פעילים! אין זה מספיק לנהל מערכות יחסים, יש להיות מודעים ולצפות בהן ללא סוף – אין דבר כזה טייס אוטומטי! ציפיות פעמים רבות משפיעות לרעה על מערכות יחסים, אף על פי שהמצב המציאותי לא בהכרח רמז לתוצאה שחשבנו שתתרחש.

ישנם אנשים אשר לומדים מחוויות ומשתפרים באמצעות תרגול, בעוד שאחרים לומדים התנהגויות שליליות וחוזרים עליהם בכל מערכת יחסים.

כדי ליהנות ממערכת יחסים בריאה, הקפידו להישמר מאנשים בעלי אישיות רעילות; נרקיסיסטיות, אנטי-חברתיות או מניפולטיביות. גם אנשים פסימיים ירחיקו מכם אנשים שיחדירו אושר ואור לחייכם.

אתם יכולים להפוך כל ניסיון קודם לחיוני, אם תלמדו ממנו לקח לחיים. לעיתים קרובות מערכות יחסים מציגות מצבים כאלה, שבמהלכם אתם יכולים ללמוד הרבה מאוד על עצמכם. החשיבות מתרחשת בפעם הבאה בה מתרחש מצב דומה; האם תדעו כיצד להגיב טוב יותר, בהתאם למידע החדש שאספתם? מלאו את פערי המידע כדי להפוך את עצמכם לבני זוג טובים יותר במערכת היחסים הבאה.

תקשורת, ניסיון פיזי, גבולות וצלילות באשר למי שאתם ומה שאתם רוצים ממערכת יחסים אינטימית הם כולם הכרחיים כדי שתמצאו ותיהנו מנישואים בריאים.

אנחנו שוכחים כמה אנחנו אוהבים אותם

אנשים מתכננים תכניות כל יום – כל היום, אך פעמים רבות מזניחים את החיים האישיים שלהם: פועלים על ידי “טייס אוטומטי”, המצוי בצדו הימני של מוחנו: המוח של כולנו מחולק לשני צדדים – השמאלי הקוגניטיבי והמחושב, התודעה שלנו, אשר פועלת במשך רוב היום ומסייעת לנו ללמוד לבצע משימות חדשות, להכיר אנשים חדשים ובעצם להטמיע במוח שלנו את כל מה ש”חדש”, כך שתהיה לו קטגוריה משל עצמו. לצדו, מצוי הצד הימני והאינטואיטיבי של המוח שלנו, הלא-מודע כביכול, אשר חבוי בצללים, לצד כל המידע שלנו. תפקידו של הצד הימני של מוחנו הוא לאחסן את כל המידע שלמדנו באמצעות הצד השמאלי במקום בטוח ובטווח נגיש ככל האפשר, כך שנוכל לשלוף אותו בכל עת לה נזדקק. באופן זה אתם מצליחים לאכול, לשתות, לדבר, ללכת ואפילו לנהוג בלי לחשוב על זה בכלל. ועם זאת, היכולת הזו איננה תמיד בריאה, משום שאיננו תמיד שולטים במה שאנו מטמיעים בתוך המוח שלנו.

פעמים רבות, משום שאנו רואים את בני הזוג שלנו כל כך הרבה, אנו מתרגלים אליו, מתחילים לחשוב שאנו יכולים “לצפות אותם” או פשוט מתעלמים ממה שהם אומרים, מייחסים אליהם פחות חשיבות, משום שאנו עמם על “טייס אוטומטי”.

ועם זאת, בני אדם משתנים ויש להבין כי לכל אחד ישנם צרכים פיזיים ונפשיים. הקשיבו להם! בנו את הכישורים שלהם אתם זקוקים לטווח הארוך, כדי לספק את הצרכים של בני הזוג שלכם. היו תלמידים לכל החיים, לשם התוצאות האיכותיות ביותר.

גם השמטה היא שקר

אבן הבניין האחרונה. הכנות. החשובה ביותר. גם אם תתקשרו יום-יום, תחוו, תספרו ותיהנו יחד, אם החיים שלכם בנפרד טומנים שקר, אתם לא תזכו לעתיד יחד.

מערכת יחסים חזקה נבנית רק על שורשים וצמיחה של כנות. שקרים לרוב נחשפים. אם הם לא נחשפים, הם עלולים לקרוע את מערכת היחסים מבפנים או פשוט להוות מכשול, שיגרום לשקרן להרגיש אשם ולאחר להרגיש אף יותר גרוע – משום שהוא אינו יודע מה קרה!

גם השמטה היא שקר. גם אם לא שאלו אתכם במדויק ולא סיפרתם, אף על פי שאתם יודעים כי ראוי שתספרו – שיקרתם.

גם אם טעיתם, גם אם התבדיתם, גם אם פשוט הייתם מעדיפים לשכוח שכל הסיפור קרה… תספרו רק לאנשים הכי חשובים לכם בעולם, רק להם. גם אם אתם תפגעו בהם, זה עדיף מאשר לעשות זאת בעתיד; ישנן בעיות רבות שאתם העתידיים יכולים לפתור, אך לא את אלה.

חשיבות הסבלנות

חלק מהותי במערכות יחסים הוא תקשורת. ככל שתבטאו את הרגשות שלכם, הכעסים, האירועים והמחשבות בצורה הבהירה ביותר ותקפידו לעשות זאת לעיתים קרובות, תהיו קרובים יותר לבני הזוג שלכם ואף תחושו נקיים יותר, “ריקים מעומס רגשי”, מה שיסייע לכם לנהוג באופן רגוע יותר עם בני הזוג ולהיות סבלניים יותר כלפיהם. גם אם מדובר במשהו קטן, הקפידו ליידע את בני הזוג, אפילו אם מדובר בנושא שלא ישנה את מערכת היחסים, אך מציק לכם. אפילו אם נדמה לכם כי אשר על לבכם הוא לא בסדר או פוגע, אמרו זאת קודם כדי להבהיר לבן הזוג כי אינכם מתכוונים לפגוע או להזיק, פשוט לחלוק.

באותו אופן, כאשר בני הזוג שלכם פונים אליכם ורוצים לספר לכם, לחלוק עמכם או פשוט להיות עמכם – קבלו זאת בסבלנות ואהבה.

טפלו בשורש הבעיה, לא בסימפטומים

בני זוג מתווכחים. זה בסדר. זה חלק מכל מערכת יחסים. עם זאת, כאשר ויכוחים חסרי טעם חוזרים על עצמם, כדאי לכם לנסות ולחשוב מדוע התופעה חוזרת ונשנית?

לדוגמא, אם אתם כועסים על בני הזוג שלכם שלא ענו לכם להודעות במשך כמה שעות, האם אתם באמת כועסים על כך או שאתם פשוט בודדים ומשועממים ורציתם התייחסות לרגש שלכם מבני הזוג שלכם? גם אם בני הזוג יענו לטלפונים יותר, הבעיה לא תיפתר ואתם תמצאו את עצמכם חשים בודדים ומשועממים שוב.

נסו למצוא את הגורם לבעיה עצמה ולהתמודד עמו, כדי להימנע מוויכוחים מיותרים.

כבדו אחד את השנייה

כבוד הוא חלק מהותי מכל מערכת יחסים. מערכות יחסים בדרך-כלל נגמרות כאשר אחד מבני הזוג מאבד כבוד לחלוטין כלפי בן הזוג האחר. מצבים כאלו עלולים להתרחש עקב קריאה בשמות גנאי, בגידות רגשיות או פיזיות, הבעת חוסר כבוד כלפי אנשים שחשובים לבני הזוג שלכם (משפחה, חברים), התחביבים שלהם, האמונות שלהם, החפצים שלהם והפרספקטיבה שלהם וכל התנהגות של בוז או זלזול כלפי בני הזוג.

נסו להתייחס לכל אדם בכבוד, כדי להימנע ממצבים של חוסר כבוד בכלל. גם אם מישהו התנהג אליכם בחוסר כבוד, נסו להישאר מעל לרמתו ולהתנהג בצורה מכובדת.

כאשר אתם מכבדים את בני הזוג שלכם, הם חשים מוערכים וכי אתם יודעים מה הם שווים, יודעים כי יש לכם מזל שאתם איתם וכי הם יודעים שהם מאושרים אתכם ואוהבים אתכם. זוהי תחושה של מעגל של אהבה שכדאי לשמר.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

אני במערכת היחסים הזו כבר שנים – מדוע היא לא מתפתחת לנישואין?

כיום, ידוע כי עיקר מערכות היחסים נוטות להסתיים, מאשר להישמר לאורך השנים. כיום גירושין כבר איננה מילה גסה ובני זוג משתדלים להישאר מאורסים או במערכת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן