גרסאת דסקטופ

באמצעות הטיפולים הללו נוכל להימנע מהתקרחות

shutterstock_791394298

באמצעות הטיפולים הללו נוכל להימנע מהתקרחות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הקרקפת שלכם היא הדרך שלכם לשמור שיער על הראש: הקרקפת היא זו האחראית להפרשת השמנים הטבעיים של הגוף שלנו, כדי לחזק את השיער. היא אף מצמיחה את השורשים של השיער, אך מהו החוזק שלהם? הנתון הזה תלוי בכם; ככל שתשמרו על הקרקפת שלכם יותר ותטפלו בה נכון – כך השיער שלכם יהיה שופע יותר, נעים יותר למגע וחזק יותר, כך שלא תאלצו לדאוג מהתקרחות.

התקרחות היא אמנם תופעה גנטית, אך כל מומחה או חוקר יחזק ויאמר כי תופעה גנטית לרוב תתבטא בעקבות גירוי סביבתי שיעורר אותה. כלומר אם תקפידו לדאוג לשיערכם מבחוץ ולהעשיר את גופכם במזונות שיזינו את גופכם בכלל ושיערכם בפרט מבפנים, תצליחו להאט ואף למנוע את תופעת ההתקרחות לחלוטין.

טיפול שוטף

טיפול נכון בקרקפת מצריך שילוב נכון של קור, חום ועיסויים. כאשר אתם מתקלחים, בתחילת המקלחת השתמשו במים חמימים, שיסייעו לפתוח כיאות את נקבוביות הקרקפת שלכם ולנקות אותן כיאות. כאשר אתם מורחים את השמפו על השיער, הקפידו לעסות את הקרקפת, כדי לנקות אותה באופן כליל. לאחר מכן, עברו למצב של מים קרים, הסוגרים את הנקבוביות. לאחר המקלחת, הקרקפת תתחמם למצבה השגרתי ומשום שהקפדתם לנקות אותה, כעת היא תפריש יותר שמנים טבעיים שיחזקו את השורשים ויעניקו חוזק ורוך לשאר השיער. לאחר השמפו, מגיע השלב של המרכך. את המרכך מומלץ למרוח רק על השיער עצמו, ללא הקרקפת. הסיבה לכך היא שהמרכך סותם את הנקבוביות, מונע מהן לנשום וגורם להן להצמיח שורשים חלשים שייתלשו במהרה. המרכך מטרתו היא להזין את השיער עצמו, לא יותר ולא פחות.

עיסוי שמנים חיוניים ושמנים אתריים

כדי להזין את הקרקפת, ישנן דרכים מצוינות שפותחו בשנים האחרונות, בזכות עליית התודעה באשר לסגולות המרפא, המצויות בשמנים בהם אנו משתמשים בחיי היום-יום: שמן הזית, שמן הקוקוס, שמן השומשום, שמן הקיר, שמן השקדים ושמן האבוקדו הם שמנים בריאים מאוד, המכילים חומצות שומן בריאות המזינות את השיער ואת הקרקפת. השמנים הללו אף מכילים נוגדי חמצון, המסייעים לנקות את השיער ולשמור עליו חזק, אך חלק.
אם המטרה העיקרית היא להימנע מהקרחת או לדחות את הקץ, מומלץ להרכיב מסכה משמן אחד או שילוב של שלושה שמנים ולחמם אותם למשך מספר שניות (הרתחה מוגזמת תביא לשריפה של ויטמינים ורכיבים חיוניים אחרים). לאחר מכן, עסו את השיער והקרקפת עם השמן. פעולת העיסוי עצמה ממריצה את מחזור הדם של הקרקפת, מה שמחזק את השורשים הצומחים משיערכם.
אם אתם מוכנים להשקיע מעט מכספכם, מומלץ לרכוש שמנים אתריים כגון שמן הלבנדר, שמן הרוזמרין ושמן הקמומיל. שמן הרוזמרין נחשב מעולה לכל שיער, משום שהוא מונע התקרחות באופן ישיר על ידי האצת מחזור הדם, גירוי הפרשת השומן הטבעי של השיער מהקרקפת והיעילות שהוא מפגין בעת טיפול בקשקשים.
כדאי לכם להכין מסכת שמנים אחת לשבוע-שבועיים, אך לא על בסיס יום-יומי; משום שהשמנים עלולים לסתום את נקבוביות הקרקפת ולמנוע ממנה לנשום ולהתנקות כיאות. הקפידו לשטוף את שיערכם במים חמים לאחר שימוש במסכת השמנים, כך שהנקבוביות של הקרקפת יפתחו, יתנקזו כיאות, יצליחו לנשום מצד אחד ולהזין את השיער בשמנים טבעיים מצד שני.

דגים – אומגה 3

השיער והציפורניים שלכם שניהם מורכבים משילוב של חלבון וסיבים. השיער זקוק לחלבון כדי ליהנות משפע לחות, מראה בוהק וחוזק.
מאכל שמכיל ערך יפה של חלבונים הוא הסלמון, אשר בנוסף מכיל חומצת שומן בריאה במיוחד, הלוא היא אומגה 3.
אומגה 3 היא חומצת שומן בלתי-רווי הבריאה מאוד לגופכם. היא תורמת לראייה לאורך זמן, מסייעת לתרום לחדות הקוגניטיבית שלכם, היא חיונית לבניית קרומי התא ושומרת כי הנגישות אליהם תהיה פשוטה ויעילה ככל האפשר, היא מהווה מקור מצוין לאנרגיה, מונעת את בעיית הרדיקלים החופשיים ומסייעת למנוע היווצרות של תהליכים דלקתיים.
היא אף מסייעת לשמר את הלחות של העור והשיער שלכם, כך שתמיד יישאר על לראשכם. היא תורמת לאגירת נוזלים בגוף אשר מעניקים לחות לשיער שלכם.
אומגה 3 ניתן למצוא בעיקר באגוזי מלך (המסייעים בבניית הקולגן ומאוד מומלצים לשימור שיער בריא ונטול נשירה), אגוזים ושקדים למיניהם, מרווה, תרד ועלים ירוקים נוספים, אצות ודגים שומניים כגון סלמון, טונה, מקרל, הרינג, פורל, הליבוט, סרדינים, סול ועוד.

דבש

אם אתם סובלים מקשקשים או מרגישים שהקרקפת שלכם מגרדת יותר מהרגיל, כדאי לכם לשפוך עליה דבש והרבה ממנו.
הדבש הוא ממתק אנטי-בקטריאלי, אנטי-דלקתי ואנטי-פטרייתי חזק מאוד, שבאפשרותו לסייע ולנקות את השיער שלכם מכל מחלה; הוא מייבש את החיידקים, הפטרת או הבקטריה כמעט מיד. הוא אף עשיר בהרבה לחות ומעניק לשיער את ההזנה לה הוא כה זקוק.
כדי ליהנות מיתרונות הדבש, נסו לחפוף עמו את השיער אחת לכמה ימים, כדי לנקות עמו את הקרקפת. אל תפחדו; הדבש לא באמת יידבק לקרקפת שלכם. אתם יכולים לשלב את הדבש עם שמנים, שיסייעו להגביר את פעילותו ויתרמו בריאות נוספת לשיערכם.

תרד – ברזל

נשירה מופרזת של השיער עשויה להיגרם עקב חסך של מינרל מסוים כגון הברזל. ברזל הינו מינרל חיוני לגוף התורם לערנות שלנו על ידי העברת חמצן יעילה בגוף במערכת ההובלה ומהווה מרכיב חיוני בחלבון ואנזימים התורמים אנרגיה לגוף. בנוסף, הוא מביא לפעולות מעיים תקינה ומהווה גורם עיקרי בבניית הקולגן בגוף.
הקולגן הוא הרכב של חלבון מסוים שמורכב באמצעות שיתוף פעולה בין ברזל וויטמין C. הוא תורם לחידוש תאי ולכן מסייע לתרום למראה עור צעיר, לח ונקי. גם השיער שלנו זקוק לקולגן: החלבון מסייע לתרום לחות לשיער ולהגביר את צמיחת השיער.
התרד ידוע כמאכל שעשיר מאוד בברזל. היתרון הנוסף שלו הוא שהוא מכיל גם ויטמין C ולכן, הוא מסייע לתרום הרבה חוזק לשיער שלכם ותורם למניעת הנשירה.
רשימה מלאה של מזונות המכילים ברזל: אצות, עלים ירוקים למיניהם (כוסברה, רוקט, עלי סלק, בזיליקום, פטרוזיליה…), עשבי תבלין, ארטישוק, סלרי, בטטה, אבוקדו, תותים, פסיפלורה, פטל, אוכמניות, שעועית, סויה, אפונה, חומוס, עדשים, קינואה, כוסמת, קשיו, פיסטוקים, שקדים, עגבנייה, צימוקים ועוד

קינמון ודקל ננסי

הקינמון הוא הרבה יותר מטעם מתוק – הוא בריא לגוף ולשיער בשימוש חיצוני או הזנה פנימית. הוא עשיר באופן חריג בסידן וסיבים תזונתיים. הוא אף מכיל כמויות יפות של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ויטמין K, זרחן ואשלגן.
בעוד שוויטמין C פועל לצד הברזל לייצור הקולגן, ויטמינים מקבוצת B מסייעים להאיץ את מחזור הדם, בעיקר באזור מערכת העצבים והקרקפת. מחזור הדם המהיר מגרה את צמיחת השיער ומביא לפחת בנשירה.
הקינמון אף מכיל תכונות אנטי-בקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי-ויראליות, שמסייעות לשמר את הקרקפת שלכם נקייה ממחלות ומוכנה להגביר את צמיחת השיער.
ויטמין K נחשב לתרופה טבעית להתקרחות, שנגרמת כתוצאה מזקנה: הוא מסייע לעכב את האנזימים, שמביאים להמרת הורמוני המין שלנו כגון טסטוסטרון, שלרוב מביאים לצמיחה בריאה של השיער, להורמונים אשר מאיצים את תהליך הזקנה וגורמים לתוצאה הפוכה; נשירת השיער והחלת תופעת ההתקרחות. גם דקל ננסי, בדומה לוויטמין K, מסייע לעכב אנזימים שמאיצים את תהליך הזקנה וכתוצאה מכך, להאריך את משך חייהם של הורמונים אשר תורמים לצמיחת שיער מלא וארוך.
ניתן למצוא ויטמין K ברוב העלים הירוקים (תרד, עירית, פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, חסה…), ירקות ירוקים, פטריות, סויה, אצות, תפוחי אדמה, אפונה, תה ירוק, דגנים מלאים, אבוקדו, חלמון ביצה, יוגורט ועוד.

ביצים

הביצים הן חלבון טהור; בדיוק מה שהשיער שלכם צריך כדי להשתקם, ליהנות מלחות רבה ולהפסיק לנשור. הייחוד של הביצים, הוא שהן יסייעו לכל סוג של שיער; מהיבש ביותר ועד לצבוע או פגום. חלמון הביצה עשיר בוויטמינים E ו-A , אשר מהווים מקורות מצוינים להענקת לחות לגוף. שני הוויטמינים הללו אף משמשים כנוגדי חמצון המחזקים את השיער.
בנוסף, חלבון הביצה מכיל אנזימים המעכלים בקטריה, אשר מסייעים לנקות את השיער מלכלוך ושאריות שמן מיותרות.
כדי ליהנות מיתרונות הביצים, כדאי לכם לאכול מהן יומיום, שתיים לכל היותר. כדאי ואף מומלץ להכין בבית מסכה מצוינת, על ידי שילוב של יוגורט וביצה (יחס של 1:1), שתסייע לכם להפחית את נשירת השיער באופן משמעותי.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

באמצעות הטיפולים הללו נוכל להימנע מהתקרחות

הקרקפת שלכם היא הדרך שלכם לשמור שיער על הראש: הקרקפת היא זו האחראית להפרשת השמנים הטבעיים של הגוף שלנו, כדי לחזק את השיער. היא אף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאמני הכושר של הסלבים

הם סופגים צעקות, עצבים, מפתחים קשרים אינטימיים, ומכירים אותם באמת, בלי האיפור והבגדים הנוצצים. הכירו

דילוג לתוכן