גרסאת דסקטופ

דרכים לשיפור חוש השמיעה

shutterstock_342546563

דרכים לשיפור חוש השמיעה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

חוש השמיעה הוא יקר ומהותי, אך עם השנים הוא “עושה את שלו” ונעלם מחיינו. כיום, לצד אוזניות, פלאפונים וטלוויזיה אשר מביאים לרעש משמעותי, על האוזניים שלנו להיות חזקות יותר מתמיד כדי להתגבר על כל המכשולים.
כדי לשמר את חוש השמיעה שלנו במשך שנים רבות, כדאי לנו לעשות מעשה. ישנן פעולות רבות שמסייעות לחדד ולגונן על חוש השמיעה, שמומלץ לשלב ביומיום.

מצאו את מקור הרעש והתמקדו בו

אחד התרגילים היעילים ביותר לחידוד ושיפור חוש השמיעה הוא כזה, שמצריך מכם להצליח ולמקד את הקשב של חוש השמיעה שלכם בקול או תדר ספציפיים. אם אתם מצויים באזור סואן כמו אזור של כביש מהיר או עיר מטרופולין, נסו לשמוע את כל הצלילים יחד ואז, נסו להתמקד בצליל אחד ספציפי לאורך זמן. ככל שתצליחו להתמקד ביותר צלילים, לזהות אותם, לאפיין אותם ולהכיר אותם ללא שימוש בחוש הראייה, כך תצליחו לחדד יותר את חוש השמיעה החמקמק.
אם אינכם משתוקקים לצאת החוצה, אתם תמיד יכולים לנסות את זה בבית: כל שעליכם לעשות, הוא פשוט להדליק את הטלוויזיה, הרדיו, לשים מוזיקה בפלאפון ולהשתדל להתמקד בשיחה או באחד הצלילים לאורך זמן. אט-אט אתם תשימו לב כי אתם עושים זאת באופן אינסטינקטיבי.

אתרו את קשיי השמיעה שלכם

בשונה מחוש הראייה, את חוש השמיעה לא פשוט לאמוד באמצע הרחוב או ללא השקעת תשומת לב בדבר. ישנם אנשים רבים שמאמינים כי חוש השמיעה שלכם הוא 100%, אך מתי עשו בדיקת שמיעה לאחרונה? גם אם הוא פועל ביעילות – עד איזה מרחק הוא יצליח לשרת אותם? כדאי לכם לבחון את השאלה הזו בעצמכם: בקשו מחבר לקרוא עבורכם את כתבה X תוך כדי הליכה, בעוד שאתם עומדים במקום. השתדלו לעקוב אחר הקול שלו ולבחון אם אתם מצליחים לשמוע אותו באותו אופן בכל מקום שבו הוא עומד. כדי לבדוק את המרחק שבו עומד חוש השמיעה שלכם, אפשרות אחרת היא לעקוב אחר צליל או מישהו שמקריא לכם ידיעה תוך כדי שהוא מתרחק מכם. עד איזה מרחק הצלחתם לשמוע אותו בצורה ברורה? מאיזה מרחק הפסקתם לשמוע אותו לחלוטין? ברגע שהצליל נעלם, עברו להתמקד בצליל אחר. המהותי הוא שהצליל יהיה בתנועה, כך שתוכלו לבחון היכן אתם שומעים והיכן אתם מתקשים וכדאי שתשקיעו יותר מאמץ.

ויברציות ותדרים

מעבר לצליל עצמו, האוזן שלנו מותאמת לאתר גם ויברציות ותדרים שונים, המסייעים לה לפענח את השמע בחייכם בצורה ברורה יותר. כדי לחדד את יכולות הקליטה של האוזן, נסו לשמוע יותר מוזיקה בעלת באס חזק או הגבירו את רמות הבאס בהגדרות שלכם בפלאפון או במחשב. נסו לשמוע כלי נגינה המתמקדים בוויברציות ונסו לבחון את הרטט של הפלאפון שלכם ועד כמה אתם חשים אותו.

מוזיקה

מוזיקה היא החיים, זאת כולם יודעים. אולי זו הסיבה שכאשר אתם מקשיבים לה אתם מרכיבים אוזניות ומקשיבים לה בשיא הווליום שלכם. אין מה לעשות, האוזניים שלכם מותאמות לרמה מסוימת של עוצמה וכאשר אתם גורמים לה לחוות עומס של סאונד, השמיעה נפגמת. לכן הקפידו לשמוע מוזיקה ברמה של 50% מהעוצמה שהפלאפון או המחשב מאפשרים לכם.
עם זאת, יש לציין כי מוזיקה אכן מסייעת לשפר את יכולות השמיעה שלכם; למען האמת, מוזיקה מסייעת לכם להשתפר בכל אספקט: מוזיקה משפיעה על התפקוד של המוח השמאלי והתפקוד של המוח הימני שלנו על ידי גירוי כל חלק בהם, כל צליל באזור שונה. הדבר הופך אותם לחדים יותר וכך, גם את יכולות השמיעה שלכם. ככל שתקשיבו ליותר מוזיקה, כך תתרגלו ליותר דפוסי דיבור, מבטאים, סגנונות שמיעה ובתגובה, במוח שלכם ימשיך לפענח את המידע עד שימצא את ההשלמות המתאימות. עם הזמן תשימו לב שאתם מבינים שירים באנגלית ללא צורך לקרוא את מילות השיר.
גם שירה בציבור או שירה במקלחת יכולה לסייע לכם לחדד את חוש השמיעה שלכם, שכן כל מלודיה מצריכה מחוש השמיעה שלנו ללמוד כיצד לפרש אותה ולהתגבר על כל קושי בהבנה.

פעילות גופנית

כאשר אתם מתאמנים, אתם מנקים את הגוף שלכם מרעלים, משפרים את התפקוד שלו, מעוררים אותו, מגבירים את מהירות מחזור הדם ומעוררים את המוח. כאשר המוח שלכם ערני יותר, הוא פעיל יותר ועל ידי כך, הוא יצליח לקלוט יותר צלילים ויותר ויברציות ביתר קלות.

פעילות גופנית למוח

פעילות גופנית פיזית אכן מסייעת לנקות את המוח מפסולת פיזית ולייעל את פעילותו, אך היא לא מסייעת להרחיב את הידע שלו, לתרום לשיפור איכויות הקשב או הפירוש שלו. הפעילות הגופנית של המוח דווקא דורשת מכם לשבת על הספה, לרוב לצד דף ועט: נסו לפתור חידות, פאזלים, תשבצים, תשחצים, סודוקו, משחקי זיכרון… כל אשר תורם לפיתוח השכלי שלכם. ככל שתתמידו, כך מוחכם יתפתח יותר, הקלט שלכם יתרחב ואתם תבחינו כי לפתע, הכול נשמע הרבה יותר טוב והרבה יותר הגיוני משהיה בעבר.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

דרכים לשיפור חוש השמיעה

חוש השמיעה הוא יקר ומהותי, אך עם השנים הוא “עושה את שלו” ונעלם מחיינו. כיום, לצד אוזניות, פלאפונים וטלוויזיה אשר מביאים לרעש משמעותי, על האוזניים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן