גרסאת דסקטופ

האם מאכלים מוצקים יכולים לעזור לתינוק שלכם להירדם מהר יותר?

shutterstock_764156218

האם מאכלים מוצקים יכולים לעזור לתינוק שלכם להירדם מהר יותר?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מתי כדאי להאכיל תינוק במאכלים מוצקים ומה המחקרים האחרונים אומרים בנושא ההשפעה של מאכלים מוצקים, על איכות השינה של התינוק שלכם

השאלה מתי להאכיל את התינוק במזון מוצק היא שאלה עתיקת יומין כמו הביצה והתרנגולת. כיום מחקר חדש טוען כי האכלת תינוקות בני 3 חודשים בלבד במזונות מוצקים, עשויה לשפר את איכות השינה שלהם.

ניכר להבין כי כאשר התינוקות ניזונים מאוכל מוצק הם שבעים לאורך זמן ולכן הם לא מתעוררים לעיתים קרובות או לא מתעוררים כלל במהלך הלילה, בהשוואה לתינוקות שיונקים חלב אם בלבד.

במחקר כ- 1300 תינוקות חולקו לשתי קבוצות: האחת ינקה חלב אם בלבד במשך ששה חודשים, בעוד שהקבוצה השנייה ינקה חלב ובו-בזמן החלה לאכול מאכלים מוצקים כבר בגיל שלושה חודשים בלבד.

הורים מדווחים כי תינוקות שאכלו מוצקים ישנו רבע שעה יותר כל לילה והתעוררו פחות במהלך הלילה; במקום פעמיים בלילה בממוצע, כ- 1.74 פעם בממוצע. ההבדל המשמעותי אירע בגיל חצי שנה.

המחקר מקפיד לציין כי כיום כ- 75% מנשות בריטניה מזינות את התינוקות שלהן במאכלים מוצקים טרם גיל חמישה חודשים וכ- 26% מהן טוענות כי הן עושות זאת כדי לתרום לשינה רציפה יותר של התינוק.

מתי נתחיל להאכיל אותם במוצקים?

בארצות-הברית מומלץ להניק תינוקות עד גיל חצי שנה ורק לאחר מכן להציג בפניהם מאכלים מוצקים. כך גם בארץ.

רוב הרופאים כיום מאמינים כי על תינוקות להתחיל לאכול מוצקים בין 4-6 חודשים לחייהם. רק במקרה בו התינוק עדיין איננו מפותח דיו לאכול מוצקים, על ההורים להמתין.

למרות תוצאות המחקר, רופאים עדיין מאמינים כי אין להציג מוצקים בפני תינוקות טרם הגילאים הללו. חלקם אף טוענים כי הצגת מוצקים בגיל שלושה חודשים עשויה לתרום להשמנת יתר.

מומחים אחרים טוענים כי כדאי לחכות לעת שבה התינוק יכול לשלוט בראש שלו ואף לעמוד ישר ללא תמיכה. בזמן זה הרפלקסים של התינוק הרבה יותר חדים משהיו לפני חודש בלבד. אינסטינקטים לא מפותחים עשויים להוביל ללעיסה או בליעה לא נכונים על ידי התינוק, שעלולים לגרום לחנק.
הם אף מדגישים כי לא כל התינוקות מתחילים לאכול מוצקים בגיל חצי שנה לכל היותר. חלק מהתינוקות מוכנים לאכול מוצקים לאחר שבעה חודשים, לרוב בעקבות קשיי התפתחות זמניים או קבועים.

אף על פי שהמחקר העיד על שינה ממושכת יותר, מדובר במספר דקות בלבד ולכן, מומחים רבים מאמינים כי הוא איננו סיבה מספקת לשנות את הקווים המנחים עבור הצגת מוצקים לתינוקות.
אף קיים חשש כי המחקר יוביל הורים לתינוקות בעלי בעיות שינה לדחוף לפיהם מוצקים בגיל מוקדם מדי.

מבחינה פסיכולוגית, התינוק לומד אודות החשיבות של האוכל מההורים סביבו. ככל שיוצגו בפניו כרעים חיוביים כלפי אוכל ודאגה מסורה לצרכים שלו, הוא ילמד לפתח תשומת-לב טבעית למצבי הרעב והשובע של גופו.

יש לציין כי תינוקות גדלים מבחינה פיזית באופן משמעותי בגיל שלושה חודשים ולכן ניכר כי הצריכה הקלורית שלהם עולה, אך הרופאים מוסיפים להדגיש כי אין חובה לספק את הצריכה הזו באמצעות מוצקים.

רופאים מדגישים כי בסופו של דבר עוררות של התינוק במהלך הלילה היא תופעה טבעית ונפוצה, אשר אין לחשוש ממנה או לנסות “להתגבר” עליה. היא תחלוף לבד עם הזמן.
יש לציין כי ישנם אספקטים נוספים אשר עשויים להשפיע על איכות השינה של התינוק ולרבות שיטות ההרגעה שנוסו עליו, מקום השינה שלו, השקט או הרעש המציפים את אזור השינה ועוד. מומלץ לנסות דווקא שיטות הרגעה טרם הצגת מוצקים לתינוק שלנו.

אז איך נתחיל?

כאשר הורה רוצה להציג מוצקים בפני התינוק שלו, יש לעשות זאת באמצעות מחיות ונשנושים רכים. כדאי לעשות זאת בבוקר, כאשר פשוט יותר לשים לב לאלרגיות או תגובות מוזרות. אם נראה כי תינוקות הופכים לרעבים יותר מבדרך-כלל, הם לא בהכרח מוכנים למוצקים מבחינה התפתחותית ולכן, כדאי להעלות את כמות החלב ממנו הם ניזונים ביום-יום.

כדאי לנסות ולהוסיף מאכל שונה כל 3-5 ימים, כדי לבחון תגובות אלרגיות בנפרד. אלא אם כן רופא המליץ לכם לעשות זאת, לא מומלץ לשים דגני בוקר בבקבוק של התינוק (פעולה שמסייעת לטפל בצרבת או בחילה של תינוקות).

התפקיד של האכלת מוצקים איננו להעלות את הצריכה הקלורית של התינוק, אלא לפתח כישורי אכילה חדשים. אכילה היא תהליך חדש ומורכב עבור התינוקות, השרירים והחושים שלהם; עליהם להצליח ולהשתתף באופן מלא בתהליך ההאכלה כדי להתחיל ולפתח כישורים אישיים משלהם.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

האם מאכלים מוצקים יכולים לעזור לתינוק שלכם להירדם מהר יותר?

מתי כדאי להאכיל תינוק במאכלים מוצקים ומה המחקרים האחרונים אומרים בנושא ההשפעה של מאכלים מוצקים, על איכות השינה של התינוק שלכם השאלה מתי להאכיל את

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן