גרסאת דסקטופ

הגיע הזמן לקחת את המשקל שלנו בידיים

shutterstock_202069882

הגיע הזמן לקחת את המשקל שלנו בידיים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

פעילות גופנית היא הכרחית, בשל היותה כה בריאה. ההבנה כי עליכם להוריד במשקל היא מוטיבציה מצוינת ואף חיונית לבסס עליה את התהליך. הגוף שלנו נועד לזוז, לא לשבת במקום מול הטלוויזיה… כדי להוריד ממשקלכם, ההצלחה של המסע שלכם מבוססת על היכולת שלכם לשמר את אותה מוטיבציה עד שתהיו מרוצים ממשקלכם.

מוטיבציה מאוד פשוטה בראשית הדרך, אך לא פשוט להחזיק בה לאורך זמן. הגיוני שלאחר מספר חודשים תחושו מתוסכלים – כולם מרגישים כך. כל יום הוא שונה: ימים מסוימים תחושו כי אתם על גג העולם, בעוד שבימים אחרים המוטיבציה עשויה לנטוש אתכם. 

המסע מתחיל כאן

 

מוטיבציה נרקמת הרבה יותר בקלות כאשר אנו קובעים סיבה אחת קריטית, שבזכותה אנחנו בוחרים להוריד במשקל

חשוב להבין מדוע אתם רוצים להוריד ממשקלכם, גם אם הסיבה היא פשוטה יחסית, גם אם מדובר רק בכמה קילוגרמים.

אם אינכם בטוחים, נסו לחשוב על זה כך – אם תורידו ממשקלכם, אפילו 5% ממשקלכם, אתם:

  • תשפרו את רמות הסוכרים במחזור הדם שלכם ותפחיתו את הסיכון לסבול מסוכרת
  • תפחיתו את הסיכון לסבול ממחלות לב
  • תפחיתו את רמות הכולסטרול במחזור הדם שלכם
  • תפחיתו כאבי מפרקים
  • תתמודדו יותר בקלות עם נדודי שינה
  • תפחיתו את הסיכון לסבול מסוגים מסוימים של סרטן
  • תחושו ערניים יותר במשך היום
  • תיהנו מרמות גבוהות יותר של אנרגיה לאורך היום
  • תיהנו ממצב רוח מרומם יותר

למרות כל הטוב הזה, המסע המפרך יצריך מכם רמות גבוהות של מוטיבציה. משטר הכולל פעילות גופנית לצד תזונה נכונה ובין 7 ל- 9 שעות שינה מידי לילה, היא הדרך הנכונה לבצע את המסע הזה. זכרו כי משטר כזה יסייע לכם להוריד ממשקלכם לאט, אבל בטוח כלומר, אתם תצפו ירידות של חצי קילו-קילו לרוב, אך תבססו לעצמכם אורח-חיים בריא אמיתי.

המאבקים הנפוצים שלכם עם מוטיבציה, נובעים כתוצאה מ..:

סביבה חברתית לא תומכת

הסביבה החברתית שלכם היא הסביבה הפיזית והרגשית שלכם: ההורים, המשפחה, החברים, השותפים, החברים לעבודה או לספסל הלימודים וכדומה.

רבים מהם לא מבינים את החשיבות של ההשפעה שלהם על חייכם. אם אתם מנסים “לחזור לדרך הישר” מבחינת המשקל שלכם ואתם שומעים מישהו שקרוב ללבכם אומר: “אוי, את/ה לא צריך/כה את זה, בוא/י נלך לאכול גלידה”, המוטיבציה שלכם תצנח לרצפה כתוצאה מכך.

לפעמים לא מדובר רק בזלזול של החברה במטרה שלכם, אלא במחסור בתמיכה שהם מציעים לכם. נסו לחשוב על זה: אתם מבצעים תהליך לא פשוט, הכולל תכנון רב ומשפיע על החיים היומיומיים שלכם לגמרי לבד. הגיוני כי תיתקלו במכשולים, ספקות או מצבים לא נעימים, שיגרמו לכם לחפוץ בחום, אהבה ותמיכה, שיסייעו לכם להמשיך בתהליך.

הרבה עבודה קשה = מעט תוצאות שאינן מספקות

כאשר אתם מתעמלים 5 פעמים בשבוע, זוכרים לספור קלוריות ומקפידים על תזונה נכונה, אתם מאמינים כי תצליחו להוריד הרבה יותר מקילו-קילו וחצי בשבוע. הקפידו לזכור כי נורמלי מאוד להוריד את הממוצע הזה מידי שבוע. כדאי לכם להבין – 3,500 קלוריות שנשרוף מהווים חצי קילו בלבד! חשוב לכם לפתח את כוח הסיבולת והסבלנות שלכם; זכרו כי הדרך ארוכה ומפותלת לכל אורכה. 

חשקים

אתם תרצו לאכול את כל אותם דברים טעימים שפספסתם עד עכשיו, כי התמדתם כל כך יפה בתזונה הנכונה שלכם. לכל בני האדם ישנם חשקים מידי פעם, אך חשוב להיות מודעים אליהם ולהתחשב בהם באופן בריא, שלא יפגע בהתקדמות שלכם.

משתוקקים לעוגיות? תאפו אותן בבית! תחליפו את החלב בחלב קוקוס, את הקמח הלבן בקמח כוסמין, קמח שקדים ועוד. הפחיתו את רמות הסוכרים באופן משמעותי (מומלץ להימנע מסוכר לבן או סוכר חום) והשתמשו בשוקולד מריר בלבד.

אתם יכולים לעשות שינויים בכל מתכון שאי-פעם הכנתם או מנה שאי-פעם אכלתם בחוץ. אתם תופתעו לגלות כי לפתע, העוגיות אינן מהוות איום כה בעייתי על התזונה שלכם. 

מזון בריא הוא “יקר”

ישנה מעט אמת בטענה הזו, אבל הכול תלוי במה שאתם קונים… אם תקפידו ליהנות בעיקר מירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים, יתכן שאפילו תחסכו חלק מהכסף שהייתם מוציאים על חטיפים, ממתקים, בשר ומוצרי חלב.

מחסור בזמן לבצע פעילות גופנית

אם אתם באמת רוצים להוריד ממשקלכם, הגיע הזמן למצוא את הזמן. אתם חייבים לקבוע לעצמכם לו”ז קבוע יום-יום, שיכלול את האימונים הגופניים.

יתכן מאוד שלא תצליחו להגיע למכון או לבצע אימון בבית בעקבות מחסור בזמן, אך זוהי החלטה שלכם. אם אתם מחליטים לדבוק בפעילות גופנית, דאגו לשלב אותה כל יום – כל היום – תחנו רחוק יותר מהסופר, כך שיהיה עליכם ללכת עם השקיות. תבחרו במדרגות במקום במעלית, תעשו סקוואטים בזמן שאתם מבשלים או שכיבות סמיכה כאשר אתם בהפסקה בעבודה… כולכם יכולים לשלב פעילות גופנית באופן מסוים בחייכם – כל שעליכם לעשות הוא לחשוב היכן. 

קיימים עוד אינספור קשיים עמם תתמודדו, במהלך התהליך שלכם. כדי לפתור אותם, יהיה עליכם ליישם טכניקות שונות, שיתרמו לשימור המוטיבציה ולירידה נוחה במשקל.

ביקורת ואהבה עצמית

מודעות עצמית היא חיונית לכל תהליך ובייחוד לתהליך הירידה במשקל, משום שהיא תסייע לכם לשים לב למה שאתם עושים: מה שאתם אוכלים, כמה אתם מתאמנים ואם הבחירות הכלליות והכוללות שלכם הן נכונות ותומכות במטרות האולטימטיביות שלכם.

יהיה לכם הרבה יותר פשוט ליהנות מצמיחה אישית ולהמשיך להתקדם בנתיב שלה, אם תהיו מודעים אליה ואל היתרונות הרבים שהיא תורמת לחייכם, מעבר למטרה המרכזית שלכם.

זכרו לשמוח ולברך את עצמכם על ההצלחות שלכם, אך להקפיד ולשמור על דרך הישר. גם אם אתם טועים או הולכים צעד אחורה, אין סיבה להלקות את עצמכם או להירתע מהאתגר – אתם תמיד יכולים לשוב למסלול ולהוסיף להתקדם קדימה.

התחייבו מכל הלב

אתם יכולים לומר שאתם מחויבים, אך האם זו האמת? מוטיבציה לירידה במשקל זקוקה למחויבות שלכם, כדי להרגיש שאתם אכן רוצים לדבוק בדרך הנכונה עבורכם.

אם תיידעו את העולם אודות המסירות שלכם לתהליך, יהיה לכם הרבה יותר פשוט לעמוד בפני המכשולים ולשמור על המחויבות שלכם: נסו לחשוב כמה תכעסו על עצמכם, אם תפגעו במטרה שלכם ותאכזבו את האנשים הקרובים אליכם, כתוצאה מכך.

אל תעשו את זה לבד

ישנם אנשים רבים שמבקשים להוריד במשקל אף הם. למה שלא תעבדו יחד? “חברים לנשק” לרוב ידאגו לעודד אחד את השני תמיד, כך שתוכלו לשמור על מוטיבציה רמה ואף ליהנות ממערכת תמיכה איכותית, שמבינה את הקשיים שלכם ומוכנה לעבור את המסע המפרך הזה יחד אתכם.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הגיע הזמן לקחת את המשקל שלנו בידיים

פעילות גופנית היא הכרחית, בשל היותה כה בריאה. ההבנה כי עליכם להוריד במשקל היא מוטיבציה מצוינת ואף חיונית לבסס עליה את התהליך. הגוף שלנו נועד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן