גרסאת דסקטופ

כיצד נקל על תופעת קרישת-יתר? כל המאכלים הטבעיים

shutterstock_447265981

כיצד נקל על תופעת קרישת-יתר? כל המאכלים הטבעיים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כיום תופעת קרישת היתר היא מאוד נפוצה בקרב רוב האוכלוסייה, בעיקר עקב תזונה לקויה והזנחה גופנית שמובילים להשמנת יתר, הצטברויות של סוכרים, כולסטרול ורעלנים נוספים לאורך מחזור הדם שלנו. הרעלים הללו מהווים מעין מחסומים, המונעים מכדוריות הדם שלנו לזרום בחופשיות בתוך כלי הדם.

יש לציין כי גופנו כן זקוק לכולסטרול וסוכרים במידת מה: בעוד שהסוכרים מתפרקים אל תוך התאים של גופנו לשם ייצור אנרגיה, הכולסטרול מסייע לייצר הורמונים, ויטמין D (הורמון בפני עצמו) ואנזימים החיוניים לתהליך העיכול. הוא אף תומך בממברנות של התאים שלנו (המעברים בין התאים למחזור הדם).

עם זאת, כמו כל דבר בחיים קיים “יותר מדי מדבר טוב” וכמויות רבות של חומרים לאורך צינורות מחזור הדם בסופו של דבר יביאו ל”פקק”. התזונה המערבית העשירה ב- LDL וסוכרים תורמת משמעותית לקרישת יתר של מחזור הדם. מכך ניכר ללמוד כי שינוי תזונתי יביא לשיפור משמעותי: כדי להימנע מהיווצרות התופעה או הקלה על קרישת יתר כיום, כדאי לנו לשלב את המאכלים הבאים בתזונה היומית שלנו.

דגים – אומגה 3

אומגה 3 היא חומצת שומן בלתי-רוויה, אשר בריאה במיוחד לגופנו: היא מסייעת להרגיע את הפעילות של מערכת החיסון שלנו; להפחית דלקתיות, לתרום לחדות קוגניטיבית ושיפור איכות הראייה שלנו, לחיזוק מבנה התאים שלנו; בניית קרומי התא ושימור איכויות ספיגה גבוהות שלהם ואף לניקוי יעיל של מחזור הדם שלנו משומנים לא בריאים.
מבחינה ביולוגית, אומגה 3 מהווה את ה- HDL – שומנים אשר מפנים מהתאים וממחזור הדם שלנו כולסטרול ודואגים להפריש אותו מחוץ לגופנו דרך הכליות והמעיים.
אומגה 3 אף מונעת היצמדות של טסיות דם, המאטה את הסיכון להיווצרות קרישי דם שעשויים לתרום ל”פקק” במחזור הדם ואף להוות סיכון של ממש לגופנו.
בנוסף, אומגה 3 מסייעת לנקות את גופנו מה- LDL – השומן שתפקידו לשאת את הכולסטרול מהכבד אל תוך התאים, לשם ביצוע תפקידו. רק איזון בין רמות ה- HDL לבין רמות ה- LDL בגופנו יביא לתהליך השמה וניקוי יעילים של מחזור הדם ויתרום לתפקוד אופטימלי.

ישנם מאכלים רבים המכילים אומגה 3 בנוסף לדגים שומניים כגון סלמון, טונה, מקרל, הרינג וסרדינים. גם קוויאר שחור נחשב עשיר באומגה שלוש. מממלכת האגוזים והגרעינים, אגוזי קשיו, גרעיני חמנייה, פיסטוקים, זרעי פשתן, ערמונים, פיסטוקים ואגוזי מלך. שמן זית נחשב עתיר באומגה שלוש, כך גם דגנים מלאים כמו אורז מלא, קינואה, חיטה מלאה וכ”ו. כיום אף קיימים תוספי תזונה של אומגה 3, המכילים שמני דגים או מבוססים על סויה, כדי לסייע לנו להתמודד עם קשיים כגון כולסטרול גבוה או קרישת יתר של הדם.
אם קרישת היתר שלנו נגרמת עקב הצטברויות של שומנים לא בריאים במחזור הדם, אומגה 3 היא התרכובת החיונית ביותר לשם התמודדות איכותית עם הקושי.

ג’ינג’ר

הג’ינג’ר עשיר בוויטמינים ומינרלים המסייעים לבריאות שלנו: ראשית הג’ינג’ר עשיר בוויטמין C, המסייע לספיגה של מינרלים כגון הסידן והברזל בגופנו, מחזק את המערך החיסוני שלנו ומסייע להפחית את רמות הדלקתיות בגופנו.
בנוסף, הג’ינג’ר מכיל אשלגן אשר תורם לתהליך עיכול תקין ושומר על מאזן נוזלים תקין בגוף. גם בג’ינג’ר ואף בבננות קיימים סיבים מסיסים הקרויים פקטין, אשר תורמים לספיגה יעילה יותר של נוזלים במעיים – ככל שגופנו ובעיקר המעיים והכבד שלנו ייהנו מכמויות רבות של נוזלים, כך לגופנו יהיה פשוט יותר לנקות את מחזור הדם שלנו ולייעל את זרימתו.
בנוסף לכל העילויים הללו, הג’ינג’ר מכיל סליצילט-אצטיל – חומצה סליצילית, הנגזרת מסליצילט ומזכירה במבנה שלה אספירין. היא מסייעת להאיץ את מחזור הדם ולמנוע שבץ או היווצרות של קרישי דם. הג’ינג’ר אף מסייע להרפות את השרירים בגופנו כך שכלי הדם יהיו רפויים אף הם ויוכלו לפעול בחופשיות.
אנו יכולים לשלב את הג’ינג’ר במאכלים רבים, תה או אפילו מים.
*אם אנו סובלים מלחץ דם גבוה, מומלץ כי נימנע מצריכת ג’ינג’ר.

שום

השום הוא צמח מרפא איכותי, בזכות איכויותיו האנטי-דלקתיות, אנטי-בקטריאליות, אנטיספטיות ואנטי-פטרייתיות. הוא מכיל אליצין – תרכובת אורגנית, המעניקה לשום את ריחו וחריפותו. האליצין טומנת בחובה סגולות לריפוי מחלות כגון טרשת העורקים: מחקרים מעידים כי היא מצליחה להמיס שומנים בגופנו ביעילות ועל ידי כך להפחית את כמות ה- LDL בגופנו, לנקות את כלי הדם ולהביא להאצת מחזור הדם שלנו. האליצין הוא אף נוגד חמצון, המסייע להתמודד עם בעיית הרדיקלים החופשיים.

כורכום – כורכומין

הכורכום הוא תבלין מוכר זה מכבר, בעל חומר פעיל חזק – הכורכומין. הוא מכיל נוגדי חמצון ונוגדנים דלקתיים רבים, המסייעים לנקות רעלים מהגוף, לייעל את תהליך העיכול ולחזק את המערכת החיסונית שלנו. הוא אף מכיל רכיבים אנטי סרטניים ומסייע להאט את תהליך ההזדקנות.
באשר למחזור הדם, הכורכומין מסייע להפחית את רמות שומני ה- LDL בדם שלנו, באמצעות השפעה על מספר תהליכים גופניים:

• הכורכומין מסייע להביא לפיזור יעיל של החום בגופנו, אשר משמר את ההומיאוסטזיס בגופנו ותורם להאצת מחזור הדם.
• משום שהכורכומין שומר על תפקוד תקין של מערכת העיכול, הוא מונע הצטברות של סוכרים במחזור הדם, מה ששומר על לחץ דם תקין ומונע היווצרות של “פקק” במחזור הדם עצמו.
• הכורכומין מונע היצמדות של טסיות דם בגוף, מה שמונע היווצרות של קרישי דם.
• בדומה לג’ינג’ר, הכורכומין מכיל חומצה סליצילית – המהווה מעין מדלל דם טבעי שמסייע לשמור על מחזור דם מהיר ורציף.
• בתור נוגד חמצון, הכורכומין מסייע להתמודד עם תופעת הרדיקלים החופשיים, לווסת את תהליכי חילוף החומרים בגופנו ולייעל את תהליכי הניקוי והטיהור של גופנו בכלל ומחזור הדם שלנו בפרט.

אנו יכולים לשלב את הכורכום בשפע מאכלים, תה או להכין ממנו משקה בריאות יחד עם בצל, שום, ג’ינג’ר ו/או דבש. אף קיים תוסף תזונה של כורכומין כיום, שיעשיר אותנו בכלל סגולות המרפא של השורש הכתום.

קינמון

הקינמון נחשב לתבלין קסום, אשר אף מימי קדם השתווה לערכו של זהב. הקינמון עשיר בערכים תזונתיים רבים בצורה יוצאת דופן: בעיקר סידן וסיבים תזונתיים. הוא אף מכיל כמויות יפות של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ויטמין K, זרחן ואשלגן.
הקינמון מנקה רעלים ביעילות ואף תורם לשימור מאזן הנוזלים בגופנו. הוא אף דואג כי הנוזלים בגופנו יתרמו לכלל הפעולות הגופניות ולא רק לתהליך העיכול.
בנוסף, הערכים התזונתיים שמכיל הקינמון משתתפים בתהליכי הפירוק של השומנים והחלבונים בגופנו, אשר תורמים להפחתת כמות ה- LDL במחזור הדם.
הקינמון אף מכיל קומרין – כימיקל הפועל כנוגד קרישה רב עוצמה; המסייע להאיץ את מחזור המים ומחזור הדם שלנו וכתוצאה מכך, להפחית את הסיכון להיווצרות קרישי דם. מומלץ לשתות הרבה תה צ’אי או תה עם קינמון כדי להעשיר את גופנו בקינמון. באותו אופן אנו יכולים לשלב קינמון בקפה, שוקו, עוגות ומאפים שונים.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כיצד נקל על תופעת קרישת-יתר? כל המאכלים הטבעיים

כיום תופעת קרישת היתר היא מאוד נפוצה בקרב רוב האוכלוסייה, בעיקר עקב תזונה לקויה והזנחה גופנית שמובילים להשמנת יתר, הצטברויות של סוכרים, כולסטרול ורעלנים נוספים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן