גרסאת דסקטופ

כל הדרכים הטבעיות להגברת טסטוטסרון

shutterstock_1006196017

כל הדרכים הטבעיות להגברת טסטוטסרון

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הטסטוסטרון הוא הורמון המין הגברי, אשר תורם לכלל התהליכים האנדרוגנים שמביאים לצמיחה ולגדילה שלנו, להיווצרות המבנה הגברי שלנו, להתפתחות השיער שלנו, הקול הנמוך ואף התפתחות הערמונית והפין והיכולת לייצר זקפה ולהחזיק אותה לאורך זמן. גם תהליכי הייצור והתנועתיות של הזרע שלנו תלויים ברמות הטסטוסטרון בגופנו.
עם השנים, רמות הטסטוסטרון בגופנו הולכות ופוחתות ותסמיני הזקנה הולכים ומופיעים יותר ויותר: הוא תורם להתקרחות של ראשנו, אך דואג להגביר את ייצור השיער שלנו לכל אורך שאר הגוף. הוא אף עשוי להגביר את ייצור האקנה שלנו, להביא לתופעות לא נעימות כגון ערמונית מוגדלת ואף סרטן הערמונית.
כדי לייעל את פעולת הייצור של הטסטוסטרון בגופנו, כדאי לנו להזין את גופנו ברכיבים הבאים.

ג’ינג’ר

ג’ינג’ר הוא שורש חמצמץ וייחודי, שמקורו במאכלים אסייתים רבים. הוא ממשפחתו של הכורכום ומהווה תרופה טבעית לשפע תופעות מזה שנים רבות בעולם המזרח. הג’ינג’ר עשיר בשפע ויטמינים, מינרלים, חומרים פעילים ונוגדי חמצון המשפרים את התפקוד הכולל של גופנו ולרבות מייעלים את תהליכי הניקוי של הכבד ומחזור הדם שלנו, מייעלים את תהליך העיכול, תורמים לוויסות הפעילות של מהערך החיסוני שלנו ואף העצמת האון הגברי והגברת ייצור הורמון הטסטוסטרון.
הג’ינג’ר מכיל חומר פעיל אשר קרוי ג’ינג’רול. מספר מחקרים על עכברים ובני אדם צפו בעלייה ברמות הטסטוסטרון בגופם של גברים שאכלו ג’ינג’ר. מדובר בעלייה משמעותית, של כ- 17%!
כיום, החוקרים עדיין אינם בטוחים מדוע נוצרת העלייה וההשערה היא כי הג’ינג’ר מסייע למטב שלל תהליכים גופניים ובנוסף, תורם להאצת מחזור הדם והרפיית השרירים שלכם, שמאפשרת הפרשה איכותית יותר של טסטוסטרון.
כדאי לנו לאכול ג’ינג’ר יומיום כשורש: נשלב אותו במאכלים, תה או אפילו במים. אפשרות אחרת היא ליטול אותו בתור תוסף תזונה.

דקל ננסי

הדקל הננסי הוא חלק ממשפחת הדקליים. הוא גדל בעיקר לאורך יבשת אמריקה, באזורים גשומים במיוחד. כיום מחקרים רבים מאמתים כי צמח הדקל הננסי תורם להגברת ייצור הטסטוסטרון ועל ידי כך, אף מסייע להתמודד עם תופעות לא נעימות של הערמונית.
הדקל הננסי מסייע לגופנו לעכב אנזים זקנה מסוים, הקרוי 5-אלפא-רדוקטאז (5-alpha-reductase). ככל שאנו מזדקנים, גופנו מייצר יותר מאנזים זה, כאשר מטרתו היא להמיר את הורמון הטסטוסטרון בגופנו לדהידרו-טסטוסטרון או DHT (α-Dihydrotestosterone5). תפקידו של אנזים ה- DHT הוא להאיץ את תהליך ההזדקנות שלנו.
צמח הדקל הננסי הוא בעל סגולות מרפא, המסייעות לנו להתמודד עם התופעה: נוכחותו של הדקל הננסי מסייעת לחסום את פעילותו של האנזים 5-אלפא-רדוקטאז ועל ידי כך, למנוע את ההמרה הזו.
כתוצאה מכך, גופנו ייהנה מרמות טסטוסטרון גבוהות יותר.

ג’ינסנג קוריאני

הג’ינסנג הקוריאני הוא צמח מרפא עתיק יומין, אשר היווה תרופה מופלאה ברפואה הסינית. פירוש המילה ג’ינסנג הוא שורש האדם (מהשפה הסינית) עקב צורתו הייחודית, המזכירה דמות אדם.
הג’ינסנג מועלה על הכתב לראשונה בסיפור הבריאה הסיני. עד היום, רפואת המזרח מחשיבה את צמח הג’ינסנג הקוריאני לשורש יקר ערך, בעל סגולות מרפא מוערכות כגון סיוע בהתמודדות עם דלקות, מחלות או זיהומים שונים, בעיות עיכול, ניקוי יעיל של מחזור הדם, שיפור און מיני והתמודדות עם קושי בתפקוד מיני.
מספר מחקרים מעלים את הסברה כי ג’ינסנג קוריאני, בדומה לדקל ננסי, מסייע לחסום את אנזים ה- 5-אלפא-רדוקטאז ועל ידי כך, לתרום לרמות גבוהות יותר של טסטוסטרון בגופנו. אף על פי שעדיין לא קיים מחקר בעל הוכחה חותכת, יש לציין כי ג’ינסנג ידוע כצמח מרפא המסייע לזרז את מחזור הדם שלנו ועל ידי כך לתרום לייעול תהליכי חילוף חומרים רבים בגופנו, לרבות תהליכי הייצור של הורמוני המין. הוא אף חודר את מחסום הדם-מוח ועל ידי כך לייעל את תהליכי הייצור של הורמוני המין באופן משמעותי (הורמוני מין מיוצרים בהוראת ההיפותלמוס, על ידי בלוטת יותרת המוח). בנוסף, הג’ינסנג הקוריאני כן מוכח כצמח מרפא המסייע לנקות את מחזור הדם שלנו מסוכרים – הגורם המרכזי הפוגע באופן הייצור של הטסטוסטרון בגופנו.

אבץ

האבץ ידוע בתור מינרל אשר מהותי לגופנו, משום שהוא שולט במעל 300 אנזימים שונים, אשר מבקרים בסבירות את תהליך הייצור של ה- DNA והחלבונים אשר מרכיבים הורמונים רבים בגופנו, לרבות הורמון המין.
האבץ לא רק דואג לייצר חומרים שירכיבו את הטסטוסטרון, אלא מוודא כי מבנה ההורמון תקין ותורם להפרשה מווסתת שלו.
ניתן לספוג אבץ דרך אגוזים וזרעים (גרעיני דלעת, גריני חמנייה, קשיו, פקאן, צנוברים, שקדים…), שמרי בירה, מיסו, חיטה מלאה, שיפון, דוחן, קינואה, כבד, מוצרי חלב, ביצים או תוסף תזונה.

מולטי ויטמין לגבר

אם אנו סובלים מחסכים בריאותיים רבים או שואפים לשפר שפע תהליכים גופניים שונים, לרבות הגברת רמות הטסטוסטרון בגופנו, כדאי לנו לשקו ולשלב מולטי ויטמין בתזונה היומית שלנו.
מולטי ויטמינים מכילים ערכים תזונתיים רבים כגון ויטמינים מקבוצת B, ויטמין E, ויטמין A, ויטמין C ואבץ.
מעבר ליתרונות הרבים שמספק האבץ, ויטמינים מקבוצת B מייעלים תהליכים קוגניטיביים רבים במוחנו ועל ידי כך, תורמים להקלה על תחושות כגון לחץ או חרדה, שעשויות לפגוע בפעולת הייצור של הורמון הטסטוסטרון.
ויטמינים B ו- E יחדיו תורמים להאצת מחזור הדם שלנו ועל ידי כך, מסייעים לשפר את איכות ותנועתיות הזרע שלנו, להגיע לזקפה למשך זמן רב יותר ולהאיץ הליכים כגון ייצורו של הורמון המין.

חלבונים, שומנים ופחמימות

כדי להצליח וליהנות מרמות תקינות של טסטוסטרון בגופנו, עלינו להזין אותו בשלל אבות המזון.
אף על פי שהתזונה המערבית הממוצעת מתבססת בעיקר על פחמימות, שמנים בריאים וחלבונים הם אלו אשר מרכיבים את ההורמונים בגופנו.
עיקר ההורמונים בגופנו נוצרים על ידי תהליך בו חלבון משתלב יחד עם הגן של ההורמון (המידע של מה שעל ההורמון לעשות ואופן ההכנה שלו). לכן אנו זקוקים לכמות יפה של חלבונים על בסיס יומי, כדי להצליח להרכיב הורמונים ולרבות את הטסטוסטרון. מומלץ כי נאכל בין 0.8 ועד ל- 1.5 גרם חלבון על כל קילו שאנו שוקלים כלומר, אם אנו שוקלים 50 ק”ג, יהיה עלינו לאכול 60 גרם חלבון ביום. אנו יכולים ליהנות מחלבונים בעיקר במוצרים מן החי, כאשר ההמלצה הרווחת היא להתמקד בעיקר בביצים, דגים, אבקות חלבון, קטניות ואגוזים, שמכילים אך ורק שומנים בריאים.
השומנים הבריאים, כגון אומגה 3 או חומצות שומן רוויות בריאות (חומצה לאורית, חומצה אולאית) מסייעות לייעל את תהליך ייצור ההורמונים עצמו ואף לגרות אותו לעיתים, במצבים בהם הגוף עייף או ממוקד בתופעות אחרות בגופנו.
כדאי לנו לשלב ביומיום שלנו מאכלים כגון אבוקדו, שמן זית, דגים שומניים, אגוזים, זרעי צ’יה, שמן קוקוס ועוד. הם יסייעו להטעין את גופנו במצבורים של שומנים בריאים.

שינה מרובה

במהלך השינה מתרחשים תהליכי גדילה והתפתחות וביניהם גם ייצור הורמון הטסטוסטרון, המסייע לפתח אותנו מבחינה מינית ופיזית.
ההמלצה הרווחת היא לישון בין 7 ל- 10 שעות בלילה, כדי ליהנות מיתרונות השינה. מומלץ נעניק לגופנו די זמן שינה, כדי שייצר את כמויות הטסטוסטרון להן הוא זקוק.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל הדרכים הטבעיות להגברת טסטוטסרון

הטסטוסטרון הוא הורמון המין הגברי, אשר תורם לכלל התהליכים האנדרוגנים שמביאים לצמיחה ולגדילה שלנו, להיווצרות המבנה הגברי שלנו, להתפתחות השיער שלנו, הקול הנמוך ואף התפתחות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן