גרסאת דסקטופ

תזונת אנטי אייג’ינג – מאכלים המאטים את תהליך ההזדקנות

shutterstock_615022112

תזונת אנטי אייג’ינג – מאכלים המאטים את תהליך ההזדקנות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

עם השנים, בדומה לכל חיה או מכשור בעולם הזה, גופנו הולך, מזדקן ומתבלה: כלל הפעולות מאבדות מכוחן, ישנן פעולות אשר פוסקות כליל כגון תהליך ייצור חלבון הקולגן וישנן פעולות אשר משנות צורה כגון הפעילות של הורמונים כגון טסטוסטרון או אסטרוגן (כפי שהביאו לתסמיני הגדילה וההתפתחות המיניים, כך הם תורמים לתהליכי הזקנה השונים של גופנו בעת מאוחרת יותר).

התהליך הוא בלתי-נמנע, אך בהחלט ניתן לעיכוב: שינה של 7-9 שעות בלילה, פעילות גופנית ומניעה מרעלנים, כימיקלים, מפגעים סביבתיים או מאכלים לא בריאים (שומני טרנס, סוכרים פשוטים, מלח וקמח לבן) יתרמו להאטת תהליך ההזדקנות.

מעל לכל אלו עומדת התזונה הנכונה – תזונה אשר עשירה בערכים תזונתיים ומזינה את גופנו בבריאות, מקלה על עמלו ומייעלת את תהליכי חילוף החומרים והניקוי של גופנו – תביא להאטה משמעותית של תהליך ההזדקנות.

עלים ירוקים

כלל סוגי העלים הירוקים: התרד, הרוקט, הפטרוזיליה, הבזיליקום, האורגנו, השמיר, החסות למיניהן, הקייל ועוד עשירים בנוזלים, אינספור ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, אשר יסייעו לנו להישאר בריאים וצעירים. העלים הירוקים מסייעים במיוחד לשמור על המערכת החיסונית ולהאיץ את תהליך העיכול, מה שמסייע לשמור על תפקוד תקין של הגוף ולהאט את תהליך השחיקה. יש לציין כי הם דואגים לכלל התהליכים בגופנו: תורמים לבריאות הלב וכלי הדם, חדות קוגניטיבית ואף מעשירים את עורנו בלחות וגמישות.
לכן מומלץ לאמץ את “הכלל הירוק” – נסו להוסיף לכל מאכל משהו ירוק, גם אם מדובר רק בקישוט. ככל שתרבו להוסיף יותר ירוק לאוכל, כך תהיו בריאים יותר וגופכם יהיה צעיר יותר.

אבוקדו

אבוקדו הוא מקור מצוין של קרוטנואידים ונוגדי חמצון כמו אלפא-קרוטן, בטא-קרוטן, בטא-קריפטוקסנטין, זאקסנטין ולוטאין. התרכובות הללו מספקות הגנה משמעותית לעורנו, מפני הנזק הסביבתי המוביל לקווים עמוקים בפנים, קמטים וסימנים גלויים אחרים של תהליך הזקנה. חלק מהתרכובות הללו אף מסייעות להגן על העור מפני נזקי השמש.
בנוסף, הוכח לפי מחקרים כי הקרוטנואידים תורמים לצפיפות העור, עובי העור, צבע העור המראה הכולל שלו.
בנוסף, האבוקדו מכיל כמויות עשירות של ויטמין C; נוגד חמצון אשר לא נאגר בגוף, לכן עלינו להקפיד ולאכול ממנו יום-יום. מעבר ליכולות האיכותיות שלו כנוגד חמצון, הוויטמין מהווה גורם עיקרי בייצור הקולגן שלכם – החלבון בגופכם אשר מונע מכם קמטים, על ידי קשירת התאים ושמירתם מתוחים. החלבון הזה מצוי בעיקר בשרירים, עור, עצמות ורקמות החיבור שלנו. ויטמין C אף מסייע להאיץ את החלמתם של פצעים בגוף, מה ששומר על העור בריא ומוגן.
האבוקדו אף עשיר בוויטמין E החזק, אשר מגן על העור מפני קרני השמש המזיקות ומסייע לפתור את בעיית הרדיקלים החופשיים בגוף, על ידי מתן אלקטרון למולקולות חסרות. הדבר מונע נזקים לעור שעשויים להוביל להזדקנות מוקדמת. הוא גם מונע מחלות ניווניות שבדרך כלל “צצות” לעת זקנה כגון אלצהיימר, פרקינסון ואפילו סרטן. הוא מייעל את הפעילות של מחזור הדם שלנו ושל חומצות שומן בריאות, אשר מאיצות את תהליך החידוש התאי ועל ידי כך תורמות לתהליך האנטי אייג’ינג.
האבוקדו אף עשיר באומגה 9, אשר מהווה מקור איכותי לחידוש תאי העור ומניעת יובש. שמן אבוקדו אפילו נחשב לעשיר יותר בחומצת השומן הזו.

פירות יער

אחד הקשיים במהלך תהליך ההזדקנות הוא ההידרדרות הקוגניטיבית שמחריפה עם השנים, בייחוד אם אתם מוסיפים אלכוהול, תזונה לקויה, מחסור בפעילות גופנית ועשן למדורה. מחקרים רבים קבעו לאחרונה כי פירות יער, בייחוד אוכמניות ותותים, מעכבים את הירידה הקוגניטיבית בעד כשנתיים! החוקרים מניחים כי מדובר בנוגדי חמצון ספציפיים הקרויים פוליפנולים, המגנים על תאי העצב באמצעות מניעת היווצרותם של משקעי הרובד התורשתי, העשויים לגרום לאלצהיימר או דמנציה.
פירות היער הם בין המזונות הבריאים ביותר בעולם: הם מכילים 17 נוגדי חמצון, שהעיקרי בהם הוא קוורצטין, אשר תורם רבות להצערת העור; הוא מאט את תהליך ההזדקנות על ידי ניקוי הרעלים המזיקים לעורכם. הקוורציטין אף ידוע כנוגדן לאלרגיות, כך שהוא מונע אפשרויות של פריחות, פצעים או כל השלכה הנובעת עקב אלרגיה על העור.
ידוע כי נוגדי חמצון תורמים לבריאותנו בדרכים רבות ובין היתר אף מסייעים להאט את תהליך ההזדקנות ולמנוע מחלות הנוצרות לעת זקנה. כדי שהדבר יתרחש, חייב להימצא איזון בין נוגדי החמצון בגופנו ובין הרדיקלים החופשיים. הרדיקלים החופשיים מתפתחים ממולקולה אשר חסר לה אלקטרון. היא זקוקה לאלקטרון כדי להמשיך להתקיים, אז היא לא בוררת באפשרויות ומיד “גונבת” אלקטרון ממולקולה שכנה. המולקולה ה”נשדדת” לא נשארת חייבת ו”גונבת” אף היא אלקטרון ממולקולה חדשה וכך התהליך ממשיך ואף עשוי להביא למוות של התא. במצבים חריפים הדבר עשוי להוביל למוות של רקמות ומערכות שלמות, היווצרות של מחלות סופניות, מחלות ניווניות ותופעות לא נעימות כגון בעיות לב וכלי דם. נוגדי החמצון מגיעים מיד לסיוע, מעניקים אלקטרונים למולקולות החסרות ועל ידי כך פותרים את הבעיה באלגנטיות.
ישנם פירות יער המכילים גם מלטונין – מוליך עצבי המסייע לנו להירדם יותר בקלות. השינה היא חשובה מאוד, אם אנו שואפים להישאר צעירים לאורך זמן: במהלך השינה, מתבצעים בגוף תהליכים שונים כגון ניקוי מאסיבי של רעלים, כך שלא יחדרו למחזור הדם. הדבר מסייע להאט את תהליך הבלאי של הגוף.
פירות יער איכותיים הם התותים, האוכמניות, הדובדבנים והפטל.

לימון

הלימון עשיר בוויטמיןC וויטמין A (אף הם נוגדי חמצון), אשלגן, נחושת, מגנזיום וכמות סבירה של סיבים תזונתיים.
נוגדי החמצון שהוא מכיל מסייעים להאט את תהליך ההזדקנות על ידי חיזוק המערך החיסוני שלנו, ניקוי כלי הדם, האצת מחזור הדם, האצת תהליך חילוף החומרים של התאים ושל מערכת העיכול ועוד.
ויטמין C בפרט מסייע לקשור את חלבוני הקולגן יחד ולהעניק לכם מראה קורן וצעיר.
ויטמין A מסייע לשמור על הראייה שלכם חדה ובריאה גם לעת זקנה.
בנוסף, האשלגן שמכיל הלימון מסייע לשמור על מאזן נוזלים תקין בגוף. הגוף שלנו זקוק להרבה נוזלים, כדי להצליח לשמור על תהליכי חילוף חומרים תקינים ועל מחזור דם מהיר. ככל שיצליח לשמור על האיזון, כך תהליך השחיקה של הגוף יהיה איטי יותר ואתם תישארו צעירים.
זאת ועוד, הלימון אף מכיל את מינרל המגנזיום, אשר מסייע לפרק את השומנים, החלבונים והפחמימות בגופנו, לייצר את ה- DNA שלכם, מסייע לשמור על בריאות השריר, לייצר אנרגיה, לווסת את כמות הסידן בגוף ולווסת תהליכים עצביים והורמונליים בגוף, מה שעוזר לשמור עליכם רגועים ומאושרים למשך שנים רבות.

פטריות

הפטריות הן מן המינים היחידים של מאכלי התזונה המערבית, אשר מכילים שפע של ויטמין D – ויטמין השמש.
כאשר אין בגוף די ויטמין D, אין בגוף גם מספיק סידן. הדבר עשוי להוביל למחלות לא נעימות לעת זקנה כגון אוסטאופורוזיס – בריחת הסידן – מחלה אשר מחלישה את מבנה העצמות ועמוד השדרה או אוסטיאוארטריטיס – דלקת פרקים הנגרמת עקב מחסור בסידן.
ויטמין D הוא איננו ויטמין אלא הורמון, אשר בעל תפקידים רבים ומהותיים בגוף שלנו ובעיקר – מסייע לגוף להצליח לספוג סידן ביעילות. לגוף שלנו מאוד לא פשוט לעכל סידן, אך הוא זקוק לכמויות גדולות שלו באופן יומיומי. לכן קיים ויטמין D שיסייע לו במשימה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

תזונת אנטי אייג’ינג – מאכלים המאטים את תהליך ההזדקנות

עם השנים, בדומה לכל חיה או מכשור בעולם הזה, גופנו הולך, מזדקן ומתבלה: כלל הפעולות מאבדות מכוחן, ישנן פעולות אשר פוסקות כליל כגון תהליך ייצור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן