גרסאת דסקטופ

איזה אבקת חלבון הכי טובה לחיטוב

shutterstock_699412138

איזה אבקת חלבון הכי טובה לחיטוב

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אודות אבקות חלבון מומלצות לחיטוב

אחת הסוגיות שמעסיקות את המתאמנים, בדגש על נשים אבל גם גברים, היא שאלת חיטוב הגוף. אכן, במיוחד לנשים חשוב לדעת שהגזרה תישאר נאה לעין ולא חלילה שרירית או גברית מדי. אבל גם לגברים חשוב כמובן שמראה הגוף יהיה מצודד – כלומר שאחוזי השרירים יהיו גבוהים יותר מאחוזי השומנים. בדיוק עבור מטרה זו מוצעות בשוק אבקות חלבון מומלצות לחיטוב ובהן יעסוק המאמר הבא.

כמה מילים על חיטוב

אבקת חלבון מומלצת לחיטוב נועדה לשפר את בניית השרירים במהלך ובעיקר לאחר האימון, תוך הפחתת תהליכי פירוק השריר. החלבון שבאבקה נספג במערכת העיכול, מתפרק לחומצות אמינו, ולאחר מכן נבנה בתהליכים לכדי הגדלת מסת השרירים. בנוסף, אבקת חלבון לחיטוב כוללת מרכיבים כגון חומצות אמינו חיוניות, ל-קרטנין ועוד אשר מסייעים לספיגת החלבון ולבניית השרירים. וכמובן שאבקות אלו יהיו בעלות ערך גליקמי נמוך ויכילו כמות מינימאלית של פחמימות, שומן וממתיקים.

כאשר מדברים על חלבון מומלץ לחיטוב מתכוונים בעיקר לחלבון איזולייט, או מי גבינה, אשר נחשב לבעל הספיגה המהירה והטובה ביותר גוף. זאת, להבדיל מחלבון ממקורות אחרים כמו ביצה או סויה, הנספגים לאט יותר או בשיעור נמוך יותר. הכמות המומלצת של חלבון זה בכל מנה עומדת על 20 עד 30 גרם למנת הגשה של 100 גרם.  יחד עם זאת, חשוב להבין כי אבקות חלבון מומלצות לחיטוב אינן הדבר היחיד שיש להקפיד עליו.

בראש ובראשונה, מאמצי החיטוב לא יעלו יפה בלי שמירה על תזונה נכונה המתאימה לצריכת האנרגיה באימונים וביומיום, כאשר כמות הקלוריות שמוציאים חייבת כמובן להיות פחות מהכמות הנכנסת. בנוסף, יש להקפיד על מיעוט שומנים, פחמימות וסוכרים למיניהם, ולעומת זאת לשים דגש על סיבים תזונתיים ופחמימות פשוטות. וגם מבחינת הצריכה של אבקת חלבון לחיטוב הגוף, יש להקפיד על נטילת הכמות המתאימה למשקל הגוף כאשר החישוב הוא 0.2 גרם אבקה לכל ק”ג משקל גוף. מעבר לכך, חשוב לדעת שלצד אבקות של חלבון מומלץ לחיטוב יש עוד תוספים שיכולים להועיל, ואת חלקם נציין לקראת סוף המאמר. עוד ראוי לציין כי מי שמעוניין לשמור על חיטוב צריך להקפיד על כמה ארוחות קטנות המפוזרות לאורך היום, על מנת להבטיח אספקת חלבונים סדירה ותחושת שובע.

דוגמא לאבקה מצוינת לחיטוב

למי ששואל או שואלת איזה אבקת חלבון הכי טובה לחיטוב כדאי להכיר את מיס אלפא של נוטרי די ספורט. מדובר בשייק חכם שמספק תחליף מהיר ואיכותי לארוחה ומעניק תחושת שובע לאורך זמן, כך שבשילוב עם פעילות ספורטיבית הוא תורם לחיטוב הגוף. זוהי כנראה אבקת חלבון הכי טובה לחיטוב שמועשרת בל-קרטניטין – חומצת אמינו המסייעת בהפקת אנרגיה משומנים המצויים בתאים. בנוסף, יש בה סיבים תזונתיים מפחמימות מורכבות המסייעים לפעילות תקינה של המעיים ולתחושת שובע לאורך זמן. הפורמולה כוללת גם גרסיניה קמבוג’יה – עץ דרום אסיאתי שבפירות שלו ישנה חומצה המאיצה את המטבוליזם, מווסתת את התיאבון ומונעת יצירת תאי שומן. כל אלו מצטרפים אל חלבון מי גבינה, שהוא כאמור החלבון הכי טוב לחיטוב עם ספיגה מהירה בגוף לבניית רקמות שריר.

עוד תוספים לחיטוב

חלבון מומלץ לחיטוב ניתן לצרוך ביחד עם תוספי תזונה נוספים, כאשר לעיתים המוצרים השונים כבר מגיעים במארזים המיועדים למתאמנים מתחילים, מתקדמים וותיקים – בדגש על חיטוב. כך למשל, ישנן ערכות הכוללות לצד אבקת חלבון מומלצת לחיטוב תוסף ייעודי להפחתת אחוזי שומן מבלי לפגוע במסת השריר, התורם למניעת תהליכי פירוק של רקמות, מעלה את שריפת האנרגיה ומקדם תהליכי בנייה חיוביים תוך שמירה על איזון של רמות השומנים בדם. לא פעם אל הערכות גם מצורף אומגה 3, בעיקר אם מדובר בתקופת אימון ראשונית, שכן חומצת שומן זו חיונית להתאוששות המפרקים והעצמות מהאימון, ומשתתפת בתהליכי פינוי שומנים לא בריאים מהדם. ולבסוף, בערכות כאלו גם עשוי להיכלל תוסף של חומצות אמינו BCAA שאין לו ערך קלורי ולכן אינו פוגם במאמצי החיטוב, בעודו מסייע בהגדלת כמות החלבונים והעצמת מסת השריר, מפחית שחיקה של שרירים ומסייע במניעת פציעות עקב אימונים אינטנסיביים.

עוד מידע בנושא ועל תזונה נכונה בכלל ניתן לקרוא במאמרים המפורסמים באתר.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

איזה אבקת חלבון הכי טובה לחיטוב

אודות אבקות חלבון מומלצות לחיטוב אחת הסוגיות שמעסיקות את המתאמנים, בדגש על נשים אבל גם גברים, היא שאלת חיטוב הגוף. אכן, במיוחד לנשים חשוב לדעת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן