גרסאת דסקטופ

איזה אבקת חלבון לקנות הכי מומלצת

shutterstock_699412138

איזה אבקת חלבון לקנות הכי מומלצת

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

איזו אבקת חלבון מומלצת, ולמי?

אנשים רבים המתחילים לעסוק ברצינות בפעילות גופנית, בפיתוח ובחיטוב הגוף, מעוניינים לדעת איזו אבקת חלבון הכי מומלצת. אכן, בשוק המקומי והבינלאומי מסתובבים עשרות רבות של סוגי אבקות חלבון, כאשר כל יצרנית נוטה להציג את עצמה כטובה ביותר. בשורות הבאות נבחן את השאלה איזה אבקת חלבון הכי טובה ומומלצת, ונביא כמה דוגמאות למוצרים המובילים בשוק.

מה קובע את איכות אבקת החלבון

בין אם אתם מחפשים אבקת חלבון כשרה מומלצת, לבודי בילדינג, לעלייה במשקל או מכל סיבה אחרת – יש כמה פרמטרים שמשפיעים על איכות האבקה ופעולתה. ראשית, הדבר תלוי במקור החלבון שיכול להיות למשל חלב פרה, ביצים, קזאין, סויה ועוד. אחד ההבדלים המשמעותיים בין מקורות החלבון הוא קצב הפירוק שלהם במערכת העיכול, מה שהופך את חומצות האמינו לזמינות לבניית השריר, ומכאן שכל מקור מתאים לזמן אחר ביחס לתזמון האימון שלכם.

כיום ידוע שתשלובת החשובה ביותר כוללת את חלבון מי גבינה עם ביצה. זהו שילוב הכרחי וחיוני כדי לוודא ספיגה אופטימאלית, הן בטווח המיידי הקרוב לאימון והן בטווח הארוך במשך היום. כמו כן, ככל שמדובר בחלבון יותר טהור כך הוא נספג באופן מיטבי בגוף בסמוך לאימון – גם בספיגה מהירה וגם באיטית. המשמעות של חלבון איכותי הוא תרומה לתהליכי בונים שרירים (אנבוליים) ועצירת תהליכים מפרקים שרירים (קטבוליים) המתרחשים בזמן האימון.

יחד עם זאת, יש גם לתת את הדעת על התהליך שבו מייצרים את אבקת חלבון ממקור מי גבינה. קיים תהליך שבו מבצעים סינון ובידוד של החלבון מהחלב וכך מקבלים אותו בצורה מרוכזת עם תוספת של חלבון ללא שומנים בצורתו הטהורה שמכונה איזולייט. חלבונים כאלו מאפשרים ספיגה מרבית וניצול מיטבי של החלבון בגוף, ולפיכך אבקות חלבון איזולייט נחשבות למומלצות במיוחד. מעבר לכך, אבקת חלבון מומלצת היא כזו המכילה בכל מנה בין 24 ל- 26 גרם חלבון, שכן לפי מחקרים זהו התחום האופטימאלי מבחינת צרכי הגוף של מתאמנים וכן יכולת הניצול המקסימאלית שלו.

עוד גורם שמשפיע על איכות האבקה הוא מה שמוסיפים אליה מלבד החלבון, בדגש על חומצות האמינו המסועפות BCAA. כידוע, חלבונים מורכבים מחומצות אמינו ואילו החומצות המסועפות בהחלט יכולות לתרום לשיפור האימונים והביצועים ולבניית השריר. לפיכך, אבקת חלבון טובה היא כזו שתכיל BCAA כתוספת בכמות הנעה סביב 5 עד 6 גרם.

אבקות החלבון השונות גם מגיעות עם רמות שונות של פחמימות. אמנם, במקרים רבים יעדיפו מתאמנים וספורטאים אבקות חלבון ללא פחמימות כלל או רמה מאוד נמוכה שלהם (בניגוד לגיינרים), אבל הדבר תלוי במטרות המתאמן וכן בצריכת הפחמימות שלו מתזונה רגילה. יחד עם זאת, מה שתמיד נכון הוא שכמות השומנים באבקת חלבון מומלצת תהיה אפסית, ושכמות הסוכרים תהיה גם היא נמוכה עד אפסית עם הממתיק סטיביה.

בואו נראה כמה דוגמאות

בראש רשימת אבקות החלבון המומלצות עומדת אבקת חלבון אלפא, הנמכרת ביותר כיום בישראל. לאבקה יש ערכים מהגבוהים בעולם בזכות שילוב בין חלבון ביצה וחלבון מי גבינה, המאפשר כאמור ספיגה מצוינת בשתי דרגות עיכול – מהירה ואיטית. אבקת אלפא של נוטרי-די ספורט היא אכן המומלצת ביותר, בזכות הערכים הגבוהים, האיכות המוקפדת והטעמים המשובחים, קלות העיכול ואספקה אופטימאלית של חומצות אמינו BCAA. בנוסף, היא אינה כוללת חומרים משמרים, צבעי מאכל, שומני טראנס או תוספות סוכר.

חשוב לדעת שיש גם אבקת חלבון מומלצת במיוחד עבור נשים. מדובר באבקת החלבון Miss Alfa שפותחה עם פורמולה מיוחדת התורמת בעיקר לחיטוב הגוף להבדיל מניפוח שרירים. בכל מנה שלה יש רק 116 עם כמות מכובדת של 20 גרם חלבון, וזאת בנוסף לסיבים תזונתיים המחזקים תחושת השובע, ותמצית של גרסיניה קמבוג’יה התורמת למטבוליזם. באבקת החלבון Miss Alfa יש חלבון מי גבינה עם כל חומצות האמינו החיוניות. והיא גם טעימה מאוד להכנת שייק חלבון בטעמי וניל, קפוצ’ינו ושוקולד.

לבסוף, נציין את מאסל פארם, אבקת חלבון מעולה העומדת בדרישות הייצור של ה- FDA, אשר מעניקה כמות אידיאלית של חלבון מי גבינה בשילוב חומצות אמינו BCAA, כאשר החלבון של מאסל פארם ידוע בזכות ערך ביולוגי גבוה במיוחד. יחד עם זאת, במאסל פארם יש קצת יותר פחמימות ושומנים איכותיים המספקים תוספת רכיבים להם זקוק הגוף אחרי האימון.

עוד מידע על תזונה נכונה ניתן לקרוא במאמרים המפורסמים באתר.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

איזה אבקת חלבון לקנות הכי מומלצת

איזו אבקת חלבון מומלצת, ולמי? אנשים רבים המתחילים לעסוק ברצינות בפעילות גופנית, בפיתוח ובחיטוב הגוף, מעוניינים לדעת איזו אבקת חלבון הכי מומלצת. אכן, בשוק המקומי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן