גרסאת דסקטופ

בטוחה שאת אוכלת בריא? הסוד הוא במיצוי

תמונה למיצוי- תוספי תזונה

בטוחה שאת אוכלת בריא? הסוד הוא במיצוי

גם אם מקפידים על תפריט מאוזן ובריא, אין זה מספיק על מנת לספק את כל צרכיי גופנו. הפתרון: תוספי תזונה, מדובר בחלק בלתי נפרד מתזונה מלאה ובריאה

אחד מן המיתוסים הנפוצים ביותר בתחום הבריאות הוא כי אדם בריא, כזה שמקפיד על תפריט מאוזן, אוכל אורגני וכדומה, אינו זקוק לתוספי תזונה. אך ברוב המקרים, אין זה מספיק לצרוך את המאכל, אלא עדיף ליטול קפסולות של תוספי תזונה, אשר מספקים מיצוי מרוכז. לדוגמה, בישראל האדמה יבשה, ולכן היא ריקה ממינרלים, כך גם החוסר יהיה במזון שלנו, שגדל על אדמה זו. בעקבות כך, מוצרי המזון, עשירים ככל שיהיו, לא יספקו לנו את כל הערכים התזונתיים שהגוף זקוק לו.

הצורך בתוספי תזונה משתנה לפי מספר גורמים, כגון: גיל, מין, משקל, מקום מגורים, ומטען גנטי. כך למשל נשים זקוקות לתוספת ברזל, בעקבות המחזור החודשי. למעשנים שבנינו, קיים מחזור בויטמין c, שאינו יכול להתמלא רק מאכילה של פירות וירקות, מכיוון שכל סיגריה מפרקת כ-125 מ״ג של הויטמין.  גם למקום המגורים משקל רב, מי שגר בעיר מזוהמת כמו חיפה, או תל אביב, מומלץ לשלב בתפריט היומי פורמולה של נוגדי חמצון, אשר יעזרו לנטרל את ההשפעות של הכימיקלים באוויר.

לתוספי המזון שני יתרונות מהותיים, הראשון הוא שאנו יכולים לדעת במדויק מה היא הכמות שנצרכה, בעוד שדרך המזון הכמות אינה תמיד ידועה או מדודה. היתרון השני הוא בריכוז. תוספי תזונה מכילים כמות מרוכזת של הוויטמין או המינרל, וכתוצאה מכך יכולים להועיל יותר, ולהיספג טוב יותר בגוף.

כדאי שתוסיפי: תוספי התזונה שגופך צריך

  1. כורכומין: מדובר בחומר הפעיל העיקרי הקיים בתוך הכורכום. בניגוד לתבלין שכולנו מכירים, הקפסולה מבטיחה מיצוי גבוהה במיוחד, כזה שלא ניתן לקבל משימוש בתבלין. נטילה יומיומית של הקפסולה יכולה להשפיע על הגוף  בדרכים רבות, כמו איזון ברמות הסוכר, חיזוק של המערכת החיסונית, ומערכת העיכול.
  2. אמוגה 3: ידוע כי ניתן לקבל אומגה 3 מאכילת דגים, אך על מנת להגיע לכמות הרצויה, יש לאכול דגים עשירים באומגה מידי יום. אך הדבר אינו מומלץ, זאת מכיוון שדגים רבים בארץ מכילים כספית ומתכות כבדות נוספות. לכן, קפסולה של אומגה 3 המופקת מדגים קטנים, אינה מכילה כספית, היא הפתרון הטוב ביותר, כך נוכל לספק לגופנו את הכמות הרצויה, ללא כל סכנה, ובדרך האפקטיבית ביותר.
  3. ויטמין D: בשנים האחרונות מחקרים רבים מצביעים על סגולותיו של הויטמין. למרות היכולת הטבעית של גופנו לייצר את הויטמין, אין זה מספיק. רבים מאתנו מקפידים לא להיחשף לשמש יתר על מידה, בעקבות המודעות לסרטן העור, ובימי החורף נסבול אף יותר ממחסור. לכן, חשוב לספק לגוף כמות מספקת של הויטמין בעזרת קפסולה בעלת ריכוז גבוה. . ויטמין D הוא בעל חשיבות רבה לספיגת הסידן החיוני לשמירה על רקמת העצם, כמו כן קיים קשר בין ויטמין D להפחתת הסיכון לסוגי סרטן שונים וכן בעיכוב תופעות של אלצהיימר, מניעת דיכאון וסוכרת.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

בטוחה שאת אוכלת בריא? הסוד הוא במיצוי

גם אם מקפידים על תפריט מאוזן ובריא, אין זה מספיק על מנת לספק את כל צרכיי גופנו. הפתרון: תוספי תזונה, מדובר בחלק בלתי נפרד מתזונה

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן