גרסאת דסקטופ

הגיע הזמן להרים: כך תשפרו את מצב הרוח שלכם

shutterstock_367954703 (1)

הגיע הזמן להרים: כך תשפרו את מצב הרוח שלכם

קבלו כמה טיפים פשוטים שיאפשרו לכם להגביר את השמחה הפנימית

לחץ, עייפות, ורגשות שליליים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. מדובר ברגשות טבעיים ואנושיים. עם זאת, כאשר הם תופסים חלק ניכר ומפריעים בתפקוד היומי, רצוי לשים לב ולטפל בכך. נכון, זה דורש מודעות, מיומנות, ולעיתים גם מאמץ, אך מדובר במיומנות חשובה מאוד שרצוי לטפח.

הנוסחה פשוטה- אם נעשה דברים שעושים לנו טוב, נרגיש טוב. אמנם ברגעים של מצב רוח ירוד וחוסר חשק, נרצה לרוב להתבודד, לשקוע במחשבות, ולהישאר במיטה, אך לעיתים צריך לפעול בכוח, גם אם זה באופן מלאכותי, בסוף זה עובד.

אז אם מצב הרוח מעט ירוד, ואתם לא ממש יודעים איך תוכלו לצאת מזה, לפניכם מספר צעדים פשוטים שהוכחו במחקרים כמועילים לשיפור מצב הרוח:

  1. פעילות גופנית: אין ספור מחקרים עוסקים ביתרונות של פעילות גופנית, ידוע כי היא משפרת את מצב הרוח, מפחיתה דיכאון, חרדה, ומתח נפשי. כמו כן, היא עוזרת בבניה של דימוי עצמי טוב יותר. לא חייב לרוץ מרתון, הליכה קצרה בשכונה, לבד או עם חברה, תספיק בכדי לשפר משמעותית את מצב הרוח.
  2. לעשות עכשיו: דחיינות גורמת לתחושה שלילית כלפי עצמנו, ויכולה להשפיע על מצב הרוח שלנו. השתדלו להפסיק לדחות ככל הניתן, עשו כאן ועכשיו. ערכו רשימה של מטלות או דברים שברצונכם לעשות, והבטיחו לעצמכם למחוק לפחות דבר אחד ביום. מהר מאוד תבחינו שמצב הרוח עולה, ותחושת האמון שלכם בעצמכם מתחזקת.
  3. העניקו לאחר: בטוח יצא לכם לרכוש לעצמכם משהו בזמן שמצב הרוח היה ירוד, בשביל להרגיש קצת יותר טוב. לרוב השיפור במצב הרוח לא מחזיק לאורך זמן. הסוד הוא לקנות משהו עבור מישהו. כך נרגיש אדיבים וטובים יותר, ואלו גורמים משמעותיים לשיפור מצב הרוח.
  4. הקשיבו למוסיקה: בעידן בו אנו חיים, מוסיקה נגישה יותר מאי פעם. הקשיבו למוסיקה בדרך לעבודה, בהפסקה, ובערב, בסוף היום. המוסיקה מייצרת מצב רוח טוב, ויכולה לשמש כהשראה, או כאתנחתא נעימה.
  5. הקפידו על המזון אותו אתם צורכים: הפחתה של מזונות עתירי קלוריות, סוכר, ושומן יכולה להפחית משמעותית את הסיכוי לתסמינים של דיכאון ולחץ נפשי. תזונה מאוזנת ונכונה מסייעת לגוף לתפקד בצורה יעילה, ומונעת כאבי גב, ודלקות, שעלולים לגרום לדיכאון.
  6. שינה טובה עושה פלאים: כולנו מכירים את התסמינים של חוסר שינה- עצבנות, עייפות, חוסר שקט. כל אלו ועוד, עלולים לגרום לירידה משמעותית במצב הרוח. הרגלי שינה נכונים, ומספר שעות שינה סביר, יכולים לשפר את מצב הרוח, ולעלות את רמת התפקוד היומי.
  7. תכתבו את עצמכם החוצה- כתיבה היא דרך יעילה ופשוטה לעשות סדר במחשבות ולהוציא החוצה רגשות. הפורקן שמגיע יחד עם הכתיבה מועיל לעלייה במצב הרוח ובתחושה של קלילות ורוגע.

כאשר תרגישו שיפור במצב הרוח, נקודת המבט שלכם תשתפר גם היא. במצב כזה תוכלו לחיות חיים מאוזנים ונעימים יותר, וכמובן, להסתכל תמיד על הכוס המלאה.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הגיע הזמן להרים: כך תשפרו את מצב הרוח שלכם

קבלו כמה טיפים פשוטים שיאפשרו לכם להגביר את השמחה הפנימית לחץ, עייפות, ורגשות שליליים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. מדובר ברגשות טבעיים ואנושיים. עם זאת,

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן