גרסאת דסקטופ

יוגה לעיניים: כך תשפרו את הראיה בעזרת כמה תרגילי יוגה פשוטים

shutterstock_1197928303 (1)

יוגה לעיניים: כך תשפרו את הראיה בעזרת כמה תרגילי יוגה פשוטים

יוגה ידועה כמשפרת משמעותית את היציבה, את הגמישות, את המשקל את המצב רוח, ועוד הרבה דברים… אבל, האם היא משפיעה גם על הראיה? הכל על יוגה וראיה בכתבה הזו. 

חוש הראייה הנו אחד מהחושים היותר מורכבים ומעניינים בגוף האדם. בתאי הרשתית ישנם קולטנים בעלי רגישות גבוהה לאור, מה שמעודד גירוי בתאי העצב שתפקידם להוביל את המידע שאנו קולטים למוח. האותות החזותיים מעוברים אל אזור הנקרא V1 במוח דרך סיבי עצב, כאשר הסיבים עצמם נצלבים בתצלובת אופטית.

בתקופה בה אנו חיים, במהלך היום אנו מאמצים את שרירי העיניים כמעט ללא הפסקה. מול מסכים, מכשירים סלולריים, בעבודה, וגם בשעות הפנאי. אנחנו לא מבחינים בכך, אך הרגלים מסוג זה גורמים לעיניים להיחלש, וכך, בלי לשים לב, עולה הסיכוי שנסבול מבעיות בראייה.

העין שלנו אינה נועדה לצפייה ממושכת למרחקים קצרים, ולכן כאשר אנו מבלים את רוב יומנו מול מחשב, הדבר יוצר מאמץ גדול על שרירי העין. אורח חיים מסוג זה גורם לעליה במספר האנשים הסובלים מראיה מטושטשת, עיניים מגרדות ומימיות, כאבי ראש, ראיה כפולה, וסימפטומים נוספים הנובעים ממאמץ ממושך של העיניים.

אז מה עושים? תרגילי יוגה פשוטים לעיניים. תרגילים מסוג זה מפחיתים משמעותית את העומס ואת הנזק על העין. מומחי עיניים ממליצים על הוספת התרגילים אל שגרת היומיום, על מנת לשפר נזקי ראייה, כמו גם לשמר על ראייה תקינה לאורך זמן. מורי יוגה משלבים תרגילים אלו בשיעורים שלהם.

איך התרגילים משפיעים?

כאשר מתרגלים בתשומת לב, תרגילי יוגה אלו נותנים מנוחה לשרירי העיניים, הם מפחיתים את המתח בפנים, ומחזקים את השרירים המסייעים במיקוד הראיה. אפקטים אלו למעשה יכולים למנוע בעיות עיניים, ואף לשפר את מצבן.

מעבר ליתרונות פיזיים רבים שתרגילים אלו מציעים, מורי היוגה אשר משלבים את התרגול בשיעורים שלהם מסבירים כי הם עוזרים למקד את תשומת הלב של המתרגל פנימה, מה שמצליח עם הזמן לטפח תחושת מודעות לגוף, נוכחות פנימית ורווחה אישית.

בפעם הבאה כשאתם מוצאים את עצמכם משפשפים עיניים בזמן שהות ממושכת מול המסך, חווים כאב ראש, או טשטוש קל בראייה, קחו לכם כמה דקות,  ותרגלו את תרגלי היוגה. אפשר לעשות אחד, או את כולם ברצף, מומלץ לקחת הפסקה של כ-20 שניות בין תרגיל לתרגיל.

תרגילי יוגה לשיפור הראייה

  1. סגירה של מחצית העיניים – מיועד לחיזוק עפעפיים. יש לסגור את העין חלקית, אפשר להתמקד בחפץ מרחוק על מנת למנוע רעד. יש להישאר כך במשך כ-10 שניות, ולאחר מכן לעצום את העיניים באיטיות.
  2. הרפיית העיניים – מיועד להפחתת לחץ ומתח מסביב לעיניים. יש לקחת נשימה, להתיישב בנוח ולהניח את המרפקים על השולחן. שפשוף הידיים ליצירת חום, וכסו את העיניים בכפות הידיים. אין ללחוץ על העיניים. אפשר להישאר כך עד כ-10 דקות.
  3. מתיחות לשרירי העין- מיועד לחיזוק שרירי העיניים. יש להתמקד בנקודה השמאלית ביותר מבלי להזיז את הראש, ולהישאר כך עד כ-5 שניות. לאחר מכן מצמצו מספר פעמים על מנת לחזור למצב טבעי, ועשו שוב לכיוון הנגדי.
  4. עיסוי העיניים, הגבות והרקות- מיועד לשחרור לחץ על ידי הגברת זרימת הדם לאזורים אלו. יש לעצום את העיניים וללחוץ קלות על העפעפיים, לעסות אותם בעדינות בתנועות מעגליות למשך עשרה סיבובים. יש לחזור על הפעולה באזור הרקות.

התרגילים פשוטים לביצוע, מתונים, ולא דורשים הרבה זמן. הם מתאימים לכל גיל, לכל מתרגל, וניתן לחזור עליהם מספר פעמים במהלך היום.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

יוגה לעיניים: כך תשפרו את הראיה בעזרת כמה תרגילי יוגה פשוטים

יוגה ידועה כמשפרת משמעותית את היציבה, את הגמישות, את המשקל את המצב רוח, ועוד הרבה דברים… אבל, האם היא משפיעה גם על הראיה? הכל על

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן