גרסאת דסקטופ

כך נגרש את הצרבת מהוושט

shutterstock_685516579

כך נגרש את הצרבת מהוושט

צרבת היא תחושת שריפה לא נעימה, אשר עשויה להיווצר עקב אכילה מרובה של שומנים לא בריאים, אלכוהול או סוכרים פשוטים, אכילה מהירה מדי או תופעה רפואית כזו או אחרת המביאה לחומציות יתר באזור הבטן שלנו. החומצה עולה במעלה הוושט וגורמת לתחושת אי-הנעימות.
אף על פי שאיננה נעימה, הצרבת איננה מזיקה באופן משמעותי ואנו יכולים למצוא דרכים פשוטות להיפטר ממנה באופן טבעי.

סודה לשתייה

סודה לשתייה היא אבקה רבת שימושים אשר בין היתר, מסייעת לאזן את חומצת הקיבה בגופנו ולהקל על התמודדות עם צרבת מעיקה.
סודה לשתייה מכילה כמות רבה של נתרן, מה שמעניק לה ערך חומצי של מעל 7.0 במספר. עקב כך, היא מסייעת לקיבה לאזן את רמת החומציות בה, לעכל את המזון התוסס מהר יותר ולהקל על הצרבת שלנו. יש לציין כי נתרן ברמות גבוהות איננו בריא עבורנו אם אנו סובלים מלחץ דם גבוה.

כדי ליהנות מיתרונות הסודה, ניקח כוס מים חמימים ונוסיף לה כפית סודה לשתייה. יש להמתין עד כי כל האבקה תתמוסס בנוזל. נוסיף למים קרח כדי לצנן את המים, משום שמים קרים בריאים לגוף אשר חש צרבת. הקרח אף יסייע לנו לגמוע את המים המהולים בסודה ביתר קלות. לאחר שנשתה את המים, נחוש בהקלה לאחר מספר דקות, כאשר הסודה תגיע לקיבה ותנטרל את החומצה שלה.
באותו אופן אנו יכולים ליהנות מסודה כפי שהיא, שכן סודה עשויה סודה לשתייה.
אף על פי שמדובר בתרופת סבתא ותיקה ויעילה, לא מומלץ לחזור עליה מספר ימים רצופים, בשל ריכוז המלחים הגבוה של הסודה לשתייה.

מיץ אלוורה

האלוורה היא צמח מרפא בעל ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון מרובים, המספקים לו את תכונותיו האנטי-דלקתיות, בהן הוא נעזר כדי לסייע לנו להתמודד עם חומציות הקיבה, להרגיע אותה ועל ידי כך להרגיע את הצרבת ה”גועשת”.
כדי להימנע מצרבת, כדאי לנו לשתות חצי כוס של מיץ אלוורה טרי וטבעי טרם הארוחה. אנו יכולים לסחוט אותו מעלי אלוורה או לרכוש אותו בחנויות טבע שונות.
אם אנו סובלים מצרבת כעת, כדאי לנו לשתות אפילו כוס שלמה של המיץ, כדי להקל על התחושה השורפת. זכרו! בכמויות גדולות מדי אלוורה משלשלת.

שקדים טריים

חומצות השומן הבריאות המצויות בשקדים מסייעות לאזן את מיצי הקיבה שלנו, לכן מומלץ לאכול אותם לאחר ארוחה גדולה או שומנית במיוחד, אשר עשויה לגרות צרבת. מומלץ לאכול בין שניים לארבעה שקדים, קרים וטריים. מה שכן, יש לזכור כי בדומה לרוב האגוזים, גם השקדים שומניים ויותר מדי שמן, בין אם בריא ובין אם לאו, עשוי לגרות צרבות. עקב כך כדאי לנו לאכול לא יותר מארבעה שקדים, כאשר אנו סובלים מהתופעה.

מים קפואים

מים קפואים כקרח ירעננו את גרוננו ויפחיתו את השפעות הצרבת, אשר צורבות את הוושט והקיבה שלנו.
נמלא כוס מים עד החצי ואת שארית הכוס נמלא בקוביות קרח. נמתין בסבלנות עד שקוביות הקרח ימסו והמים יהפכו לקפואים. לאחר מכן, נשתה את כל הכוס לאט-לאט, בלגימות קטנות. המים הקפואים יכווצו את שרירי הוושט וירגיעו את ריריות הוושט השורפות. זאת ועוד, כאשר המים הקפואים יגיעו לקיבה, הם ימהלו את חומצת הקיבה, יאזנו את החומציות ויקלו על השריפה הפנימית הגועשת בנו.

נענע או קמומיל

הנענע מסייעת לנקות את הרעלים מגופנו ועל ידי כך, מסייעת להקל על מצבים בהם הבטן נפוחה, מונעת גזים, כאבי בטן וגם צרבות. כדי שתרגיע את מערכת העיכול הזועקת, נכין לנו תה עם נענע או פשוט ניקח כוס מים חמים ונוסיף לה מספר עלי נענע שטופים ונקיים. יש לשתות את המים כשלוש פעמים ביום. גם מים קרים יכולים לסייע לנו להקל על הכאב, אך מים חמים יאפשרו לנענע להפריש את השמנים שלה מהר יותר.
צמח מרפא נוסף הוא הקמומיל. הקמומיל הוא זרז יעיל המביא לתהליכי עיכול איכותיים ונטולי כאבים, מונע צרבות, מונע קלקולי קיבה ודלקות קיבתיות שונות. הקמומיל מכיל נוגדי חמצון חזקים מאוד, בנוסף לשמנים נדיפים שונים, שמטרתם לנקות את מערכת העיכול מרעלים, שמנים מזיקים ומאכלים שהקיבה מתקשה לעכל בעצמה. בדומה הנענע, מומלץ לשלב אותו בתה, תוך התחשבות בעובדה שתה מייבש ובמצבים של אובדן נוזלים או צרבת קשה, מומלץ להקפיד על שתיית מים מרובה.

ג’ינג’ר

הג’ינג’ר מכיל שני רכיבים פעילים מרכזיים: ג’ינג’רולים ושוגאולס. שתי התרכובות הללו מביאות לחריפות בטעם ולריח לימוני של הג’ינג’ר, הן מסייעות להאיץ את העיכול ובכך מקלות על בחילות והקאות, נפיחות, גזים, עצירות וצרבות. הג’ינג’ר אף עשיר בנוגדי חמצון אשר מסייעים, בין היתר, לחטא את מערכת העיכול, לנקות אותה מרעלים וחומצה מיותרת, מה שמוסיף להקל על השריפה הפנימית שלנו.
אנו יכולים לשלב את הג’ינג’ר בתה, לשלב אותו בנודלסים שונים ומאכלים הודיים או סינים למיניהם. אף ניתן להכין שייק המכיל ג’ינג’ר ויוסיף לו טעם לימוני-חריף וייחודי. כאשר אנו סובלים מצרבת או חפצים להימנע מאחת, המינון המומלץ הוא בערך שני גרם של השורש/חצי ליטר של מים קפואים. יש לאפשר למים לספוח את הטעם וסגולות המרפא של הג’ינג’ר במשך מספר דקות. לאחר מכן, נשתה את המים (אם אנו מנסים למנוע צרבת, מומלץ לשתות את המים 20 דקות טרם הארוחה).

זרעי שומר

זרעי השומר מכילים כמויות יפות של סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון שמקנים תחושה של שובע, אשר מונעת אכילת יתר ועל ידי כך כאבי בטן, צרבת לטווח קצר והשמנת יתר לטווח ארוך.
נוגדי החמצון אף מסייעים לנקות ביעילות את דרכי העיכול שלנו בפרט וגופנו בכלל. הפעולה מביאה להחשת הצרבת מאיתנו מהר ככל האפשר.
ניתן לשלב שומר בסלטים שונים או פשוט לאפות אותו בתנור, המביא למרקם קריספי. אף ניתן להשתמש בזרעי שומר כמלח טבעי ובריא ולפזר אותו על מגוון של מאכלים כדי למנוע צרבת מראש בעת אכילתם.
אם אנו סובלים מצרבת מעיקה במיוחד ואיננו רגישים לטעם האניסי החזק, אף ניתן להכין תה עם זרעי השומר, מעין סוג של חליטה: נוסיף שתי כפיות לכוס תה, נמתין מספר דקות, נסנן ונשתה. אפשרות נוספת היא פשוט ללעוס את הזרעים מספר פעמים ביום כדי להקל על הבטן, לאזן את חומצות הקיבה ואף לתרום לריח פה נעים.

בננה

כאשר אנו סובלים מצרבות, אנו זקוקים לנוזלים שידללו את מיצי הקיבה ויקלו על השריפה המתרחשת בתוכנו. הבננה מכילה אשלגן וסיבים מסיסים הקרויים פקטין. שניהם יעילים לשם שימור מאזן הנוזלים בגוף, אגירת נוזלים וניצולם באופן מלא בגוף.
בנוסף, למרות היות הבננה מתוקה, היא מכילה כמות נכונה של סוכרים המתעכלים לאט בגוף. כתוצאה מכך הבטן שלנו מפרישה פחות חומצה. בננה ביום אף תסייע לנו להימנע מצרבת באופן כללי.

חרדל

חרדל הוא מזון בסיסי וחמצמץ, המכיל חומצה בסיסית הדומה לזו של החומץ. הדבר הופך את החרדל לאנטי-דלקתי. אם נאכל חרדל ללא כלום או אפילו נלעס זרעי חרדל הם יוסיפו חומצה לקיבה, שתנטרל את חומצת הקיבה הקיימת. הדבר יפיג את השריפה. כל שאנו זקוקים לו הוא כפית אחת של חרדל טבעי ככל האפשר.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כך נגרש את הצרבת מהוושט

צרבת היא תחושת שריפה לא נעימה, אשר עשויה להיווצר עקב אכילה מרובה של שומנים לא בריאים, אלכוהול או סוכרים פשוטים, אכילה מהירה מדי או תופעה

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן