גרסאת דסקטופ

כל הדרכים הטבעיות להגברת חלב אם

shutterstock_522182809

כל הדרכים הטבעיות להגברת חלב אם

נשים רבות מתמודדות עם קושי להניק את התינוק שלהן ואנחנו איננו שונות. התופעה נפוצה מאוד משום שלאחר הלידה גופנו תשוש, כאוב, לוקה בחסך מסוים של ערכים תזונתיים ודם, נטול שינה, נטול פעילות גופנית ועוד.

המחסור המרובה מביא לגוף חלש, שזקוק לטיפול והזנה כדי לשוב למאזן תקין ולפעילות מלאה.
אחד הדברים שהאם הטרייה נוטה לשכוח לעיתים קרובות הוא לטפל בעצמה! אנו זקוקות לכוח כדי להעניק לתינוק שלנו את הטיפול הטוב ביותר, לכן נקפיד לדאוג גם לעצמנו יום-יום: נקפיד על ארוחות מלאות ובריאות, שתיית מים לאורך כל היום, שינה ערבה ואף עיסוק בפעילות גופנית לאחר מספר חודשים. השינויים הפשוטים הללו יגרמו לנו לחוש טוב יותר, לשפר את מצב הרוח שלנו, לחדד את הפוקוס שלנו ולתרום לתפקוד גופני-אופטימלי, שבין היתר כולל כיום ייצור חלב.
עם זאת, אם אנו עדיין מתקשות לייצר את החלב עצמו, ישנם מספר טריקים שהטבע רקח במיוחד בשבילנו.

מורינגה

המורינגה הוא צמח מרפא העשיר בכמות יוצאת דופן של ערכים תזונתיים, התורמים כל כך הרבה לגופנו: המורינגה עשיר בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון כגון סידן, ברזל, ויטמין A, אשלגן, חלבון, ויטמין E, ויטמין C, זרחן, בטא-קרוטן, מגנזיום, ויטמין D, חומצות שומן חיוניות כגון אומגות 3, 6 ו- 9 וחומצות אמינו (אבני הבניין של החלבונים בגוף).

בזכות היותו עשיר ברמות גבוהות של ערכים תזונתיים, המורינגה מסייע להשיב לגופנו את כוחנו. הוא אף מסייע לחזק את המערכת החיסונית, לנקות את כלי הדם מכולסטרול, להאיץ את תהליך העיכול, להאיץ את תהליך ניקוי הרעלים מגופנו, לשפר את החדות הקוגניטיבית שלנו ועוד.
בנוסף, אנו מזינות את התינוק שלנו באותם ערכים תזונתיים ברמה גבוהה ועל ידי כך, תורמות להתפתחות איכותית של התינוק שלנו.

כמובן שהמורינגה אף תורם לייצור חלב אם: הוא מכיל ריכוז גבוה של סידן וחומצות אמינו. השניים פועלים יחד, כדי להגביר את ייצורו של ההורמון פרולקטין – אשר משפיע באופן ישיר על ייצור חלב האם שלנו וכמובן, מסייע להגביר אותו.
כדאי לנסות ולשתות חליטות תה של צמח המורינגה, בין שלוש לחמש כוסות תה ביום. אפשרות אחרת היא ליטול תוסף תזונה של צמח המורינגה.
כדאי לדעת באופן כללי, כי צמח בעל איכויות המסייעות להגביר הפרשת חלב אם קרוי גלקטגוג.

בטטת בר

למרות השם ש”מצלצל מוכר”, בטטת הבר היא צמח אשר ידוע באיכויותיו הפיטואסטרוגניות.
בטטת הבר מזכירה במראה שלה את הארטישוק הירושלמי והיא גדלה בעיקר באזור ארצות הברית.
היא ידועה ביכולותיה לסייע ולהיות צמח מחזק (מגן מפני דלקות), המסייע לשקם ולהעצים את מערכת הרבייה הנשית, להתמודד עם תופעות גיל המעבר וכמובן – תופעת ייצור החלב הנשי.
בטטת הבר מכילה סאפונינים סטרואידיאלים – פיטואסטרוגנים חזקים, הנקשרים לקולטני האסטרוגן ותורמים להגברת ייצור חלב האם בגופנו.

אנג’ליקה סינית

צמח האנג’ליקה קיים מזה שנים רבות ונעשה בו שימוש רב ברפואה הסינית. הוא מכונה הג’ינסנג הנשי, בזכות היותו בעל איכויות פיטואסטרוגניות עדינות (המבנה האטומי שלו דומה לאסטרוגן ולכן הוא מסייע לווסת את פעילותו), יכולתו לבנות את הדם שלנו, לחזק את מערך כלי הדם שלנו ולהניע את גופנו לפעולה. הוא בעל השפעות מחזקות ומווסתות: הוא מסייע לאזן את המערך ההורמונלי שלנו ולהתמודד עם תופעות שונות, בין היתר הקלה על המחזור החודשי וחיזוק אספקת חלב האם שלנו, על ידי העשרת גופנו באסטרוגן.
ניתן לשתות את צמח האנג’ליקה בחליטת תה.

חילבה

רובנו ודאי מכירות את מטבל החילבה מהמטבח התימני והמטבח ההודי, אך האמת היא שהוא טומן בחובו הרבה יותר ממה שנראה לעין: החילבה עשיר בסידן, ברזל, אשלגן, סיבים תזונתיים, ניאצין, ו-ויטמין C, המסייעים להעשיר את גופנו בערכים תזונתיים (אשר חסרים לגופנו לאחר ההיריון), לחזק את גופנו ולייעל את תפקודיו השונים: לחזק את המערכת החיסונית שלנו, למטב את מראה העור שלנו, למנוע יובש בעור, לייעל את תהליך העיכול, לשמר מאזן נוזלים תקין ועוד.

בין ערכיו התזונתיים הרבים, החילבה מכיל את התרכובת דיוסגנין, אשר דומה באופן מפתיע להרכבו של הורמון האסטרוגן – ההורמון הנשי של גופנו, אשר תורם להתפתחות נשית וייצור חלב אם.
ניתן לשתות חליטות תה של חילבה, כוסות מים חמים עם חילבה ואף להוסיף חילבה לתבשילים שונים, כדי להוסיף מטעמו הייחודי ומאיכויותיו הבריאות לגופנו.

שיבולת שועל

שיבולת השועל מכילה ריכוזים יפים של ברזל, אשלגן, מגנזיום, סידן, אבץ, ויטמינים מקבוצת B וסיבים תזונתיים.
הסיבים התזונתיים מסייעים לייעל את תהליך העיכול ולאזן את רמות הסוכר בגופנו, כך שנוכל ליהנות מאנרגיה זמינה למשך זמן רב יותר.
בנוסף, ידוע כי נשים מניקות אשר סובלות מחסך בברזל מתקשות לייצר חלב אם. תוספת הברזל היומית הזו בהחלט יכולה להגביר את ייצור החלב בגופנו.
שיבולת השועל אף מכילה מגנזיום וויטמינים מקבוצת B, המסייעים להרגיע אותנו בתקופה המלחיצה הזו: במהלכה אנו מתמודדות עם שינוי הגוף, התינוק החדש ושגרת החיים, שלאט-לאט שבה לסדרה, בין אם אנו מוכנות לכך ובין אם לאו. לחץ מאט באופן טבעי את ייצורו של חלב האם, לכן מהותי כי נשמור על קור רוח לשם מיטוב תהליך ייצור החלב.
אנו יכולות ליהנות משיבולת שועל או גרנולה יחד עם יוגורט ופרי או כדגני בוקר.

שיח אברהם

שיח אברהם הוא צמח מרפא, אשר ידוע ביכולותיו לסייע ולהגביר ייצור חלב אם. הוא נעשה בשימוש עוד מימי יוון העתיקה וניתן למצוא אותו בישראל ובאזור הים התיכון בשפע.
שיח אברהם ידוע בהיותו מאזן הורמונלי. על ידי כך, הוא מסייע לווסת את הפרשותיו של הפרולקטין (הורמון המסייע להגביר הפרש חלב אם) ולהביא לייצור מתון ונכון של חלב.
ניתן לשתות את צמח המרפא כחליטת תה או ליטול אותו כתוסף תזונה.

זרעי שומר

השומר מכיל כמויות יפות של תוספים תזונתיים אשר תורמים לתהליך עיכול תקין, מביאים להטלת צואה במקרים של עצירות ומקלים על תחושות של כבדות בבטן או צרבות שורפות. הסיבים התזונתיים אף מקנים תחושה של שובע, אשר מונעת אכילת יתר.
בנוסף, השומר עשיר בכמות נאה של נוגדי חמצון, אשר מסייעים בפתרון או הקלה על תופעות גופניות שונות כגון בעיית הרדיקלים החופשיים, חיידקים, דלקות, פטריות, עייפות או ערפול מוחין.
כמובן שהשומר וזרעי השומר בפרט, מסייעים לתרום הרבה אנרגיה גם לחלב האם שלנו. השומר אף הוא מכיל איכויות הדומות לאסטרוגן, שמסייעות להגביר את ייצור חלב האם שלנו.
אנו יכולות לשלב את זרעי השומר בחליטת תה או להוסיף אותם לאינספור תבשילים. בהודו, נוהגים להגיש את זרעי השומר בתום ארוחות במסעדות, כדי לסייע לייעל את תהליך העיכול.

עלי תרד וסלק

נבטים (לאחר ההיריון), ירקות ירוקים ובעיקר עלים ירוקים, יסייעו להגביר פלאים את תפוקת ייצור החלב שלנו. עלים ירוקים ידועים בכמות הרבה של הערכים התזונתיים שהם מכילים. התרד, לדוגמא, מכיל מינרלים וויטמינים שונים כגון ויטמין C, ויטמינים רבים מקבוצת B, הרבה מאוד ויטמין K, אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן ועוד. הוויטמינים והמינרלים הללו יסייעו לאזן את גופנו לאחר הלידה ולהשיב לו את האנרגיה, שתביא לייצור איכותי של חלב אם. התרד בפרט מכיל כמויות מכובדות של ברזל שיתרמו לחיזוק גופנו, הגדלת רמות החמצן בגופנו ולפעילות מהירה ויעילה יותר של תהליכים שונים בגוף כגון ייצור חלב האם, תהליך העיכול, תהליך ניקוי הרעלים, חיזוק המערכת החיסונית, תרומה להרגעה, שיפור במצב הרוח ועוד.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל הדרכים הטבעיות להגברת חלב אם

נשים רבות מתמודדות עם קושי להניק את התינוק שלהן ואנחנו איננו שונות. התופעה נפוצה מאוד משום שלאחר הלידה גופנו תשוש, כאוב, לוקה בחסך מסוים של

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן