גרסאת דסקטופ

כל הדרכים הטבעיות להקל על דלקת-ריאות

shutterstock_548009926

כל הדרכים הטבעיות להקל על דלקת-ריאות

דלקת-ריאות היא תופעה עיקשת, אשר נגרמת בעיקר עקב פלישה חיידקית, נגיפית או פטרייתית לנאדיות הריאות שלנו. רוב הפעמים אנו נסבול גם מדלקת בסמפונות שלנו.
התופעה לרוב תלווה בשיעול עם ליחה, חום, צמרמורות, כאבים בבית החזה, עייפות ואף קוצר נשימה. יש לציין כי מבוגרים עשויים לחוות תסמינים קלים יותר, כגון בלבול או ירידה בחדות הקוגניטיבית שלנו.
כיום רובנו נוטלים אנטיביוטיקה כדי לגבור על הפתוגן המזיק, לכן מומלץ לצייד את גופנו בכלים שיסייעו לחזק אותו, לייעל את מנגנון הלחימה הפנימי שלנו ולתרום להקלה.

שמן אקליפטוס

מחקרים רבים מוכיחים כי שמן האקליפטוס מסייע להקל על שפע מצבים המתרחשים באזורי האף, הגרון והריאות, לרבות דלקות ריאות וברונכיטיס. השמן מסייע לסלק נזלת ולהקל על צלילה לשינה כאשר האף שלנו גדוש ואיננו יכולים להירדם. הוא מסייע להקל על הנשימה בעת קשיי נשימה או תחושה של מחנק.
שמן האקליפטוס מאוד אפקטיבי להתמודדות עם חולי, בעיקר בדרכי הנשימה העליונות, בזכות האיכויות האנטי-דלקתיות ואנטיספטיות המצויות בו, המסייעות לווסת את הפעילות של המערך החיסוני שלנו ואף לתרום לחיטוי יעיל של פצעים פנימיים או חיצוניים בגופנו.
במחקר חולים שנשמו משמן האקליפטוס 4 נשימות כשלוש פעמים ביום, חשו הטבה במצב והצליחו לנשום יותר בקלות.

פרוביוטיקה

החיידקים הפרוביוטיים הם חיידקים בריאים, המתגוררים לאורך דרכי המעיים שלנו. הם מסייעים לנקות את המעיים מפסולת ומזהמים, מסייעים להם בתהליך המיון בין מזון ובין פסולת וערכים תזונתיים, מיישרים את דרכי המעי, תורמים לניפוח הצואה ואף מסייעים להילחם בחיידקים, וירוסים או פולשים שנקרים בדרכם.
אנשים רבים לא יודעים זאת, אך חלק גדול מהמערכת החיסונית שלנו טמון במעיים שלנו (כמעט 70%). המעיים הם אף המקום ממנו רוב הערכים התזונתיים שאנו מעכלים יום-יום נספגים ומועברים למחזור הדם, לכן מדובר באיבר החיוני לבריאותנו.
כדי לשמר רמות נאות של חיידקים פרוביוטיים בגופנו, עלינו להקפיד על תזונה נכונה, פעילות גופנית, מזון פריביוטי; המיועד לחיידקים הפרוביוטיים ודאגה כללית לגופכם. אם אנו נוטלים אנטיביוטיקה או נוטים לחלות לעיתים קרובות, הסיכויים גבוהים כי מאזן החיידקים הפרוביוטים שלכם נמוך כלומר, המערכת החיסונית שלנו חלשה. במקרה כזה אף כדאי לנו לשקול וליטול תוסף תזונה.
כדי לקבל את אספקת החיידקים הפרוביוטים שלנו באמצעות מזון, מומלץ לשלב בתזונה שלנו הרבה יוגורט ובעיקר יוגורט יווני. היוגורט נוצר על ידי תהליך של התססת חלב, המשלב בחובו את החיידקים הפרוביוטיים. מומלץ לאכול מנת יוגורט יומית בליווי פירות, מעט קקאו ואגוזים כדי לחזק את הקיבה ואת המערכת החיסונית. בנוסף, כדאי לנו לשלב מאכלים נוספים המועשרים בפרוביוטיקה כגון שוקולד מריר, טמפה, מיסו, חמוצים, קימצ’י, חומץ תפוחים ומוצרי חלב עיזים.
כדי לשמר את בריאותם של החיידקים הפרוביוטיים, כדאי לנו להזין את גופנו במזון שלהם: בצל טרי, ארטישוק ירושלמי, שום טרי, אספרגוס טרי, בננה, עולש, זרעי פשתן, דגנים מלאים ואצות.

מנטה

המנטה מסייעת להתמודד עם דלקות גרון וריאות כאחת באופן ספציפי: היא מכילה מנטול – תרכובת אורגנית אשר מקלה על כמות הליחה בגרון ועל כאבי השריפה הנלווים לשיעול. למנטה ישנן יכולות אנטי-דלקתיות, אנטי-בקטריאליות ואנטי-וראליות, אשר יתרמו לחיזוק מערכת החיסון שלנו. כדי ליהנות מסגולות המרפא האיכותיות ביותר, כדאי לנו להשתמש בשמן המנטה האתרי או בעלי מנטה טריים.
מומלץ לשלב את עלי המנטה או 5 טיפות של שמן מנטה יחד עם שמן נוסף כגון שמן זית, שמן קוקוס או שמן שקדים. אף ניתן להוסיף מספר טיפות לכוס תה או מים.

פלפל קאיין

פלפל הקאיין עשיר בוויטמינים A, C, נוגדי חמצון נוספים כגון הפלבנואידים וקספציאן – התרכובת המבטאת את הטעם החריף והמחמם של הפלפל.
היתרון המוביל של הקספציאן מתבטא ביכולת לפתוח את דרכי הנשימה שלנו: החריפות תורמת לניקוי הרעלים ופותחת את דרכי האוויר, כך שנוכל להקל על מצבים של קוצר נשימה.
בנוסף, נוגדי החמצון והוויטמינים מסייעים לחזק את המערכת החיסונית שלנו, להתמודד עם תופעת הרדיקלים החופשיים ולנקות את הגוף במהירות וביעילות.
כדאי לנו לערבב אבקה של הפלפל או חתיכות קטנות של הפלפל עצמו יחד עם כוס של מיץ גזר או מיץ לימון טרי, מהולים במעט מים. כדי ליהנות מהטבה באיכות הנשימה שלנו, מומלץ לשתות את הנוזל לאורך היום.

כורכום

הכורכום טומן בחובו את החומר הפעיל שלו – הכורכומין, אשר מוכח מחקרית כרכיב בעל מספר לא מבוטל של נוגדי חמצון וחומרים אנטי-דלקתיים, אנטי-בקטריאליים ואנטי-פטרייתיים. הכורכום אף עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן ואשלגן.
הכורכום ידוע מזה שנים רבות כתרופה טבעית בעולם רפואת המזרח, שבאפשרותה לסייע לנו לחזק את מערכת החיסון, להילחם בתופעה, להפחית את רמות הנזלת והליחה, להקל על תהליך הנשימה על ידי ניקוי רעלים יעיל ואיכותי ולייעל את תהליך שימור הנוזלים, שיסייע לנו לחוש טוב יותר במהלך היום.
כדי ליהנות מהכורכום, כדאי לנו לערבב אותו יחד עם שמן חרדל ולהכין מהם משחה חריפה, שתסייע לנו לנקות את דרכי הנשימה מהפתוגנים.
לחלופין, אנו יכולים לשתות כוס חלב חם יחד עם כפית כורכום, לשלב אותו בשפע מאכלים או משקאות שונים. מומלץ להוסיף לכל תערובת של כורכום פלפל שחור, משום שהוא מגביר את פעילות השורש.

שום

השום מכיל סיבים תזונתיים, מהווה מקור יפה לוויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, זרחן, אשלגן ומעט מגנזיום. עיקר פעולתו היא בניקוי רעלים, טפילים וזיהומים מהגוף. הוא אנטי סרטני, שומר על בריאות הלב, מאזן את רמות הסוכר בגופנו, מקל על סממני צינון וכאבי המחזור ואף תורם להורדת הכולסטרול בדם.
השום אף מכיל אליצין, סלניום וגופרית – רכיבים פעילים, המסייעים להפעיל את אנזימי העיכול של הכבד, מסייעים בניקוי כלל גופנו לרבות הגרון והכבד מרעלנים ומייעלים את אופן ההתמודדות של גופנו עם חולי, בזכות היותם אנטי-בקטריאליים, אנטי-דלקתיים, אנטי-ויראליים ואטי-פטרייתיים.
מומלץ לשלב את השום יחד עם כורכום, בצל, ג’ינג’ר ו/או דבש ולהרתיח אותם יחד, כדי לייצר מהם משקה. יש לשתות מהמשקה שלוש פעמים ביום לכל הפחות.

תה ירוק

התה הירוק מקורו באותו הצמח שממנו מגיע התה השחור והמוכר לכל. עם זאת, תה ירוק יובש הרבה פחות ולכן נשמרים בו ערכים תזונתיים יקרי ערך (חליטה בלבד!). משקה העלים מכיל שפע של נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים, המעניקים את סגולות המרפא שלהם לגופנו ועל ידי כך מסייעים לווסת את המערך החיסוני שלנו ולתרום להתמודדות יעילה יותר עם המחלה. מומלץ לשלב את התה הירוק עם רכיבים בריאים נוספים כגון נענע, מנטה, דבש, לימון, ג’ינג’ר, כורכום, קינמון, קמומיל או כל עלה ירוק טבעי שבביתנו.

שמן אורגנו

שמן אורגנו הוא שמן טבעי, ייחודי ועשיר בסגולות מרפא, משום שהוא מכיל כמות יוצאת דופן של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון. הוא ידוע כאנטיביוטיקה טבעית אשר בדומה לשום, לבצל ולכורכום, בעל איכויות אנטי-בקטריאליות, אנטי-דלקתיות ואנטי-פטרייתיות.
שמן האורגנו תורם להקלה על גודש מפאת נזלת או ליחה, תורם לניקוי רעלים וניקוי דרכי הנשימה ואף מסייע לווסת את פעילות המערכת החיסונית שלנו.
משום שמדובר בשמן מרוכז, כדאי לנו למהול 2-3 טיפות לכוס מים, תה או מיץ טבעי ולשתות. באותו אופן, אנו יכולים להרטיב כדור צמר גפן בשתי טיפות מהשמן ולישון עם הכדור קרוב לאפנו, כך שננשום את סגולות המרפא לאורך הלילה.
יש לציין כי מדובר בתמצית מרוכזת – אם אנו מוצאים אורגנו טרי, כדאי לשלב אותו במאכלים שלנו כאשר אנו חולים. עם זאת, אורגנו מיובש לא יניב את אותן סגולות בשל תהליך הייבוש עצמו, שגרע הרבה מערכיו התזונתיים.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל הדרכים הטבעיות להקל על דלקת-ריאות

דלקת-ריאות היא תופעה עיקשת, אשר נגרמת בעיקר עקב פלישה חיידקית, נגיפית או פטרייתית לנאדיות הריאות שלנו. רוב הפעמים אנו נסבול גם מדלקת בסמפונות שלנו. התופעה

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן