גרסאת דסקטופ

כל המאכלים שנוטעים בנו רוגע ושלווה

shutterstock_24472969

כל המאכלים שנוטעים בנו רוגע ושלווה

השלווה היא חלק חיוני מחיינו ועם זאת, את רוב היום אנו מבלים בתחושות של לחץ וחשש: אנו חרדים שלא נפסיק, אנו חרדים למצב הכלכלי שלנו, אנו חרדים באשר לגורל האהובים שלנו, אנו חרדים באשר למצב המדיני… אנו חרדים. בתגובה גופנו מפריש הרבה מאוד קורטיזול – הורמון הלחץ והחרדה. לאורך זמן, הקורטיזול עשוי לפגוע משמעותית בגופנו ובתהליכי חילוף החומרים שלנו. חרדה לאורך זמן אף הופכת למעין דפוס שלא פשוט להרפות ממנו.
כיום כולנו יודעים היטב כי כל אשר אנו מכניסים לגופנו משפיע משמעותית על כל המתרחש בנו: מבחינה מנטאלית, מבחינה פיזית ומבחינה נפשית-רגשית כאחת. כפי שישנם מזונות המביאים ללחץ ודלקתיות בגופנו כגון אלכוהול, שומנים לא בריאים, סוכרים פשוטים ועשן, ישנם שפע מאכלים שתורמים לרוגע ושלווה.

שיבולת שועל

שיבולת השועל היא תרכובת מרגיעה מטבעה: היא מכילה שפע של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמינים מקבוצת B, ערך יוצא דופן של מגנזיום, רמות יפות של אשלגן, סידן, חומצת השומן אומגה 3 וערך יוצא דופן של סיבים תזונתיים.
השילוב המופלא של הרכיבים המרגיעים הללו מסייע לגופנו להאט את תהליך העיכול ולהפריש את המוליך העצבי – סרוטונין. המוליך העצבי הזה גורם לנו להרגיש רגועים ושלווים יותר באופן טבעי.
מחקרים הוכיחו כי מבוגרים וילדים שאכלו שיבולת שועל בבקרים שלהם, בילו את שארית היום שלהם רגועים יותר.
תהליך עיכול איטי בפני עצמו תורם להקלה על הפעולות של גופנו ולספיגה איכותית יותר של הערכים התזונתיים שלנו, שיביאו לייעול החדות הקוגניטיבית שלנו ולתוספת אנרגיה למשך היום.
אנו יכולים לשלב שיבולת שועל עם יוגורט, חלב ואף להכין דייסות עם פירות שונים. אף ניתן להכין שיבולת שועל משלנו ולאפות אותה גם עם אגוזים וחמוציות, כדי להוסיף לטעם ולבריאות.

אבוקדו

האבוקדו הוא מקור מצוין לחומצת השומן הבריאה – אומגה 3. הוא אף מכיל שפע קרוטנואידים ונוגדי חמצון כגון אלפא-קרוטן, בטא-קרוטן, קרוטנואידים, בטא-קריפטוקסנטין, זאקסנטין, לוטאין, ויטמין C, ויטמין E וויטמינים מקבוצת B.
הערכים התזונתיים הללו מייעלים שלל תהליכים בגופנו כגון תהליך העיכול שלנו, תהליך ניקוי הרעלים שלנו, תהליך ניקוי מחזור הדם שלנו, חידוש התאים שלנו, ויסות הפעילות החיסונית שלנו והזנת המוח שלנו בשומנים בריאים וויטמינים מקבוצת B, אשר מייעלים את תהליכי הייצור וההפרשה של מוליכים עצביים רבים בגופנו. התהליכים הללו תורמים לרוגע ושלווה. אומגה 3 אף תורמת לרוגע נפשי על ידי הפחתת רמות הדלקתיות בגופנו.
בנוסף, האבוקדו מסייע להפיק את נוגד החמצון גלותטיון, אשר מסייע לגופנו לחסום את פעילות הרדיקלים החופשיים.

אוכמניות

האוכמניות מכילות נוגד חמצון איתן הקרוי אנתוציאנין: הוא מסייע להתמודד עם תופעות חמצון היתר של גופנו ועל ידי כך להפחית את רמות הלחץ בגופנו.
יש לציין כי עיקר פירות היער כגון התותים, הדובדבנים או הפטל, אף עשירים בנוגדי חמצון רבים כגון פוליפנולים וקוורציטין, המסייעים להילחם ברדיקלים החופשיים בגופנו.
ישנם פירות יער המכילים גם מלטונין המסייע לנו להירדם יותר בקלות, בעיקר הדובדבנים. כידוע, שינה מרובה מסייעת לתרום לרוגע הנפשי שלנו, משום שהיא מסייעת לגופנו לאגור כוחות, להתנקות מרעלים ביעילות ולתרום לתהליכי התפתחות וגדילה שונים.
בנוסף, נוגדי החמצון של פירות היער מסייעים לשפר את החדות הקוגניטיבית שלנו: את איכויות הקשב, קידוד המידע ושליפתו. כאשר אנו עייפים או לא מרוכזים, אנו לחוצים יותר משום שאנו מרגישים כי אנו לא מבינים במאת האחוזים מה מתרחש סביבנו; לעיתים אף נחוש מתוסכלים בעקבות זאת. כאשר אנו חדים וממוקדים אנו חשים כי אנו בשליטה, נהנים מביטחון ועל ידי כך נהנים מרוגע נפשי.

אגוזים

האגוזים מכילים רשימה ארוכה של רכיבים תזונתיים מהותיים:
אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית, לה גופנו זקוק כדי להפחית את רמות הדלקתיות בגופנו, להתמודד עם תופעות חמצון שונות, לייעל את החדות הקוגניטיבית שלנו ולנקות את מחזור הדם שלנו מכולסטרול ה- LDL. כתוצאה מכך, גופנו פועל בצורה רגועה יותר ואנו חשים ערניים וממוקדים יותר ביום-יום שלנו.
בנוסף, האגוזים מכילים אבץ, מגנזיום, ברזל, ויטמינים מקבוצת B וחלבונים, אשר תורמים לייעול תהליך העיכול שלנו, תהליכי הקשב והריכוז של מערכת העצבים שלנו, מסייעים לגופנו לייצר ולהפריש מוליכים עצביים מרגיעים באופן מאוזן ולהפחית את הפעילות ההורמונלית המלחיצה, לרבות הפרשת הקורטיזול.
כדאי לנו לשלב בתזונה היומיומית בעיקר את אגוזי הקשיו, המלך, השקדים והלוז, כדי ליהנות מרוגע ושלווה.

קטניות

קטניות כגון חומוס, עדשים, אפונה ושעועית בשלל צבעים, הן מצוינות לשם מתן רוגע לגופנו: הן מכילות חומצות אמינו המהוות בסיס לבניית חלבונים חיוניים לגופנו, שדואגים לייצור ושימור מסת שריר, הורמונים, רקמות ואנזימים.
הקטניות אף עשירות בסיבים תזונתיים, אשר אכילתם על בסיס יומיומי מסייעת לתרום לתהליך עיכול איטי ונעים וכתוצאה מכך, תורמת להפחתת רמות הלחץ הגופניות שלנו. כדאי לצרוך בין 25 ל- 40 גרם סיבים תזונתיים ביום, מה שהופך פשוט בהרבה כאשר קיימים כל כך הרבה מהם בקטניות. הקטניות אף עשירות בוויטמינים רבים כגון ברזל, ויטמין E, ויטמינים מקבוצת B, אשלגן, סלניום ועוד.
האשלגן תורם לרוגע נפשי על ידי אגירת הנוזלים בגופנו, כך שיוכלו לייעל את תהליכי ניקוי הרעלים והעיכול שלנו.
הברזל מסייע להעלות את רמות החמצן בגוף, לתרום לערנות ולייצור של שלל חלבונים התורמים לייצור המוליכים העצביים וההורמונים השונים, שמביאים לרוגע ושלווה.
ויטמין E מסייע להילחם בתופעת הרדיקלים החופשיים ולנקות את מחזור הדם משומנים ביעילות.
ויטמינים מקבוצת B מסייעים לשפר משמעותית את התפקוד הקוגניטיבי שלנו.
בשל כל הסיבות הללו ועוד, כדאי לנו לשלב קטניות במזון שלנו על בסיס יומי. אנו נהיה רגועים יותר ובריאים יותר.

קמומיל ותה ירוק

הקמומיל והתה הירוק הם שניהם שני צמחי מרפא העשירים בשלל נוגדי חמצון וויטמינים, המסייעים לנקות את מחזור הדם, לתרום לשיפור מצב הרוח, תורמים להפחתת רמות הדלקתיות בגופנו ועל ידי כך תורמים לרוגע הנפשי.
הקמומיל בפני עצמו ידוע כתרופה מוכחת לנדודי שינה ולמצבי לחץ.
כדאי לנו לשתות תה ירוק במשך היום, משום שהוא מכיל תיאנין ומעט קפאין, שיעוררו אותנו.
בלילה כדאי לנו לשתות את תה הקמומיל, שיתרום לשינה ערבה ומרגיעה.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל המאכלים שנוטעים בנו רוגע ושלווה

השלווה היא חלק חיוני מחיינו ועם זאת, את רוב היום אנו מבלים בתחושות של לחץ וחשש: אנו חרדים שלא נפסיק, אנו חרדים למצב הכלכלי שלנו,

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן