גרסאת דסקטופ

כל המרפא הטבעי ליובש בשפתיים

shutterstock_231865663

כל המרפא הטבעי ליובש בשפתיים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

רבים מאיתנו ודאי נתקלו ביובש מעיק בשפתיים, אשר מלווה בפצעים, עור יבש ואפילו גרד באזור. השפתיים שלנו מאוד עדינות ולכן קור או חום מוגזמים, שינויים במזג האוויר או ליקוק מרובה של השפתיים באמצעות רוק יביאו פעמים רבות ליובש מעיק.
מעבר לשפתונים שתורמים לחות לשפתיים, קיימות תרופות סבתא רבות שמטרתן לתרום לשפתיים רעננות.

אבוקדו

אבוקדו הוא מקור מצוין של קרוטנואידים ונוגדי חמצון כמו אלפא-קרוטן, בטא-קרוטן, בטא-קריפטוקסנטין, זאקסנטין ולוטאין. תרכובות אלה מספקות הגנה משמעותית לעור ולשפתיים מפני הנזק הסביבתי של השמש, אשר פעמים רבות מביא ליובש בשפתיים.
בנוסף, האבוקדו מכיל כמויות עשירות של ויטמינים C ו- E: ויטמין C מחזק את הפעילות של ויטמין E. ויטמין E מחזק את הפעילות של חומצות שומן חיוניות ובריאות, כגון אומגה 3, אומגה 6 ואומגה 9.
האבוקדו עשיר באומגה 9, אשר מהווה מקור איכותי לחידוש העור ומניעת יובש. הוא אף מכיל ערכים יפים של אומגה 3 אשר יתרונותיה רבים מדי מכדי לספור. שתי חומצות השומן הללו בונות ביעילות את הממברנות, המעברים, שדואגים להזין את התאים שלנו בכל טוב ולנקות תאים מתים או שחוקים, כדי לקדם את תהליך ההתחדשות התאית.
כדי לייעל את החלמתן של השפתיים שלנו ולהעניק להן לחות, מרחו שמן אבוקדו על השפתיים מספר פעמים ביום או פשוט חתכו אבוקדו שאינו בשל לחלוטין דק-דק והניחו חלקים ממנו על השפתיים שלכם למשך רבע שעה עד עשרים דקות. באופן זה, הלחות של האבוקדו תחלחל לשפתיים, תסייע לטפל ביובש ולמנוע אותו בעתיד.

מלפפון

המלפפון מכיל כמות יפה של נוזלים, אשר מסייעים להעלות את רמת הלחות של השפתיים. המלפפון אף רווי באשלגן – מינרל אשר אחראי על משק הנוזלים-נתרן בגופנו – אשר קריטי בהתייחס ללחות המצויה בכל אזור בגופנו ולמהירות של הפעילות השוטפת של גופנו. ערכים יפים של אשלגן יביאו לאיזון בין הנוזלים לנתרן קרי, איזון בפעילות השגרתית של גופנו, שיתרום לשימור הלחות של השפתיים.
המלפפון אף עשיר בוויטמינים כגון A, K, ו- C אשר נחשבים לנוגדי חמצון חיוניים, שתורמים שפע בריאות ולחות לגופנו.
ניתן להניח מספר חתיכות דקות של מלפפון על השפתיים והעיניים ולהעניק לעצמכם מעין טיפול לחות מהנה למשך רבע שעה עד עשרים דקות. באופן זה השפתיים יקבלו את הלחות לה הן זקוקות.

אלוורה

צמח המרפא הזה מכיל הרבה ערכים תזונתיים חיוניים כמו ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B כולל B12 , ויטמין E וויטמין C, מינרלים כגון ברזל, נחושת וסידן ו- 18 חומצות אמינו.
ויטמינים C ו- E פועלים יחד כדי להעניק לחות לשפתיים שלנו ולהאיץ את תהליך ההחלמה שלהן.
כאשר מדובר בעור שפתיים, היא מכילה ויטמינים כגון ויטמין A, אשר דואג לייצר רקמות עור חדות, נעימות ורכות למגע לשפתיים שלנו בפרט ולגופנו בכלל. הוא אף תורם להחלמה בריאה של פצעים וזיהומים בעור, בזכות תכונותיו נוגדות החמצון.
ויטמינים מקבוצת B מסייעים להאיץ את מחזור הדם שלנו ועל ידי כך, לייעל את כלל תהליכי חילוף החומרים של גופנו.
הקפידו למרוח אלוורה על השפתיים מידי יום וטרם השינה. מומלץ להשתמש בצמח עצמו ולא בג’ל המכיל כימיקלים שעשויים לייבש את העור. הטעם אמנם לא נעים, אך הדבר אף מסייע לגבור על הדחף ללקק את השפתיים, אשר מביא פעמים רבות ליובש.

דבש

דבש הוא מאכל טבעי ומתוק בעל איכויות אנטי-בקטריאליות יוצאות דופן: ריכוז הסוכר בו כה גבוה, עד שהוא מייבש כל חיידק הפוגש בו למוות.
הדבש אף מהווה מקור מצוין ללחות, בזכות היותו עשיר באשלגן וויטמינים מקבוצת B.
מומלץ למרוח אותו מספר פעמים ביום ובייחוד טרם השינה. התחושה הדביקה בהתחלה אמנם אינה נעימה, אך היא מתפוגגת יחסית במהרה.

פילינג סוכר ודבש

אם אנו סובלים מיובש חמור בעל הרבה עור יבש, מומלץ לעשות מעשה במהרה כדי להימנע מהחמרת המצב. כמובן שאין לתלוש את העור היבש מחשש לפצע שיביא להחרפה במצב בפני עצמו, לכן מומלץ לפנות לפילינג טבעי ועדין, שיביא להסרה של התאים המתים ללא פגיעה ברקמה החיה של השפתיים שלנו.
פילינג עדין ניתן להכין בצורה יעילה בעזרת סוכר: נערבב שתי כפיות סוכר עם כפית דבש ונמרח את התערובת על השפתיים בעדינות. נשאיר את התערובת על השפתיים למשך שלוש דקות בערך ולאחר מכן, נעסה בעדינות את השפתיים כדי ליצור חיכוך בין הסוכר לשפתיים, שיסייע לעור היבש להתקלף במלואו ללא היווצרות פצעים באזור השפתיים. לאחר מכן, נשטוף את השפתיים במים חמים כדי להיפטר משאריות העור היבש שנדבקו לתערובת.

מים

מים תורמים לכל אספקט בגוף שלנו מהאצת מחזור הדם להאצת תהליך העיכול, יצירת קשר יעיל יותר בין המוח למוליכים העצביים שלו ולשאר הגוף והענקת לחות לעור, לשיער ולשפתיים. לעיתים, במיוחד בחורף, כאשר אנו פחות מודעים לצמא, אנו נוטים לשתות כמות פחותה של נוזלים, המשפיעה לרעה על הלחות של כלל הגוף שלנו ולרבות השפתיים.
מומלץ לשתות ביום ממוצע בין שניים לשלושה ליטרים ביום, למען הגוף והשפתיים שלכם.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כל המרפא הטבעי ליובש בשפתיים

רבים מאיתנו ודאי נתקלו ביובש מעיק בשפתיים, אשר מלווה בפצעים, עור יבש ואפילו גרד באזור. השפתיים שלנו מאוד עדינות ולכן קור או חום מוגזמים, שינויים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן