גרסאת דסקטופ

מאכלים מנקי רעלים

shutterstock_452217151

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל צואה משום שאכלנו הרבה מאוד מזון תעשייתי/מזון שומני/מזון מעובד או פשוט מזון שלגופנו לא פשוט להתמודד עמו, כך שהוא זקוק לעזרתם של חבריו הוויטמינים, המינרלים ונוגדי החמצון.
עלינו לאתר מזונות המכילים אותם כגון ארטישוק, אבוקדו, סלק, ברוקולי, עלים ירוקים, שמיר, שומר, תה צמחים, שילוב של שום ובצל (=האנטיביוטיקה של הטבע) ועוד. במאמר זה נסקור חלק מהמזונות הללו, כדי ללמוד מדוע הם כה מהותיים לחיינו.

ג’ינג’ר

הג’ינג’ר עשיר בוויטמין C, שכפי שנאמר הוא נוגד חמצון איתן המסייע, בין היתר, להביא לספיגה של מינרלים כגון הסידן והברזל בגופנו. הוא אף מסייע לווסת את הפעילות של המערך החיסוני שלנו, לפנות מגופנו מזיקים ולסייע בתהליכי הפירוק השונים בגופנו, כדי לייעל את תהליך העיכול שלנו.

הג’ינג’ר אף מכיל אשלגן, אשר תורם לעיכול תקין ושומר על מאזן נוזלים תקין בגוף, בפרט במעיים. גם בג’ינג’ר, בדומה לתפוח ולבננה, קיימים סיבים מסיסים הקרויים פקטין, אשר עוזרים להביא לספיגה יעילה יותר של נוזלים במעיים.
מעבר להיותו מנקה רעלים מוסמך, הג’ינג’ר אף מכיל סליצילט. אצטיל חומצה סליצילית, נגזרת מסליצילט ולרוב נקראת אספירין, אשר מסייעת להאיץ את מחזור הדם באופן טבעי ולייעל את תהליכי הניקוי שלו. הג’ינג’ר אף מסייע להרפות את השרירים בגוף, מה שמסייע לדם לזרום יותר בחופשיות ומפחית סיכויים ליתר קרישת דם. מחזור דם מהיר מביא לכמות יפה של חמצן בגופנו, אשר מטיבה את כלל תהליכי חילוף החומרים.
ניתן לשלב ג’ינג’ר בנודלסים, מרקים, מאכלים הודיים או אסייתיים. הוא מוסיף טעם חמצמץ ומעניין כמעט לכל תבשיל.

שום

השום הוא צמח מרפא איכותי ונפוץ, שכדאי להמשיך ולשלב בין שאר המזונות שלנו ביומיום. שילוב של שום ובצל יחד, מספק לגופנו אנטיביוטיקה טבעית חזקה מאוד. אם נוסיף לשילוב המטורף הזה גם כורכום, ג’ינג’ר, דבש או קינמון, נהנה מנוסחה מנצחת לחיים בריאים.

השום מכיל סיבים תזונתיים, מקור יפה לוויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, זרחן, אשלגן ומעט מגנזיום. עיקר פעולתו היא בניקוי רעלים, טפילים וזיהומים מהגוף. הוא אנטי סרטני, שומר על בריאות הלב, מאזן את רמות הסוכר בגופנו, מקל על סממני צינון וכאבי המחזור ומסייע להפחית את רמות הכולסטרול בדם.

בנוסף, השום מכיל אליצין, סלניום וגופרית, המסייעים להפעיל את אנזימי העיכול של הכבד ולהאיץ את תהליך העיכול. הם אף תורמים לכבד ניקוי משמעותי מרעלנים ורכיבים סרטניים. הם אף מסייעים לגופנו ללחום היטב במזיקים ופולשים: השום מגביר תהליך המביא להשמדת תאים זרים בגופנו ועל ידי כך, מונע זיהומים או מחלות מסכנות ומקל על פעילות המערך החיסוני שלנו. הוא נחשב למסנן דם טבעי, לכן הוא מסייע לכבד לבצע את אחד מתפקידיו המהותיים והקשים ביותר ובכך, מקל על עבודתו.

סלק

הסלק עשיר בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון כגון אשלגן, סידן, ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B ובייחוד חומצה פולית (9B), זרחן, מעט מגנזיום, פלבנואידים (נוגד חמצון מתרכובות צמחיות אנטי-דלקתית, המסייע לטהר את גופנו מרעלים ומדלקות) ומעט סיבים תזונתיים.

הרכיבים הבריאותיים המצויים בסלק מגרים את תהליך ייצור האנזימים בכבד ועל ידי כך, מסייעים לכבד ולכיס המרה לצמצם את כמות הרעלים בגופנו יותר בקלות: הם מסייעים לכבד בתהליך הניקוי ואף סינון הדם מהכליות חזרה למחזור הדם.
בזכות “ארגז הכלים” הרחב שלו, הסלק מסייע להילחם בתופעת הרדיקלים החופשיים (משלים אלקטרונים למולקולה חסרת אלקטרונים), מפחית את רמות הכולסטרול בגופנו על ידי ניקוי כלי הדם והגברת תהליך ייצור המרה בגופנו (מיצי מרה מיוצרים מכולסטרול – לכן כמות רבה של מיצי מרבה באופן תמידי תסייע להפחית משמעותית את רמות הכולסטרול בגופנו), תורם לניקוי הכבד ופינוי המזון והרעלים ממערכת העיכול החוצה, מסייע לנקות את הרעלים העיקשים על הכבד והמעיים והינו אנטי-דלקתי.

הסלק אף עשיר בחיידקים פרוביוטיים – חיידקים בריאים המתגוררים באזור המעיים שלנו ודואגים לנקות את המעיים, לברור בין פסולת לערכים תזונתיים, ליישר את דרכי המעיים, לתרום נפח לצואה וללחום בחיידקים או פטריות שעשויים לפלוש למעיים. החיידקים הפרוביוטיים הם חיוניים לשם ביצוע תהליכי עיכול, טיהור וניקוי יעילים לכלל מערכת העיכול. ככל שתהליך העיכול יהיה פשוט יותר עבור הקיבה והמעיים, כך לגוף יהיה פשוט יותר לנקות ממנו רעלים.

כורכום

הכורכום מכיל חומר פעיל הקרוי כורכומין. נמצא כי הכורכומין טומן בחובו מספר לא מבוטל של נוגדי חמצון וחומרים אנטי-דלקתיים. גם במינרלים וויטמינים הוא עשיר: הכורכום מכיל סיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן ואשלגן.

משום שהכבד אחראי לטפל ברעלים ודלקות והכורכום הינו אנטי-דלקתי, הם מעין צמד חמד: בעת עיכול, הכורכומין מביא להיווצרותם של אנזימים המסייעים לנקות בעיקר את הכבד ואת שאר מערכות הגוף השונות ממוטציות סרטניות, פסולת, מזיקים ואף מסייע לשחזר תאים אשר ניזוקו בכבד בעבר ולהשיב את התפוקה שלהם לשיאה.
הכורכום אף מסייע לווסת את הפעילות של המערכת החיסונית שלנו, מייעל את תהליכי הניקוי של מחזור הדם שלנו ותורם להקלה וייעול תהליכי העיכול השונים בגופנו.

תפוח

התפוח עשיר בנוגדי חמצון כגון הוויטמינים A ו- C, אשר מסייעים לחזק את מערכת החיסון, להתמודד עם תופעת הרדיקלים החופשיים (אשר עלולה לגרום למחלות סופניות וניווניות כגון אלצהיימר, סרטן, פרקינסון ועוד), להאט את תהליך ההזדקנות, לנקות את כלי הדם, להפחית את רמת הכולסטרול בכלי הדם ולהאיץ תהליכים שונים בגוף כגון – תהליכי העיכול, הטיהור וניקוי הרעלים, אשר מתבצעים בעזרת הכבד.

התפוח מכיל כמות יפה של סיבים תזונתיים וביניהם – הפקטין, אשר מצוי גם בבננה. הפקטין מסייע לגופנו לאגור נוזלים ולהשתמש בהם בעיקר באזור המעיים. על ידי כך, המעי מצליח לברור את עיקר הערכים התזונתיים מהמזון, להפריד אותו מהפסולת ולספוג את הערכים התזונתיים ביעילות. כתוצאה מכך הוא מצליח לייצר צואה ביתר קלות ועל ידי כך, מגרש בנוחות את כל הרעלים החוצה. הפקטין אף מסייע לנקות מהגוף מתכות או הצטברויות של מזון (שומנים, סוכרים), אשר הצטברו בגופנו עם השנים.

ארטישוק

הארטישוק עשיר בכמות מכובדת של סיבים תזונתיים, אשר מסייעים לייעל את תהליך העיכול ולהביא להפרשה של יותר מיצי מרה, המסייעים למעיים לספוג את הוויטמינים, המינרלים והשמנים בגופנו ולדחות את הפסולת של הגוף. ככל שישנה כמות גדולה יותר של מיצי מרה במעי, כך למעי קל יותר לנקות רעלים מהגוף.

הארטישוק אף מכיל את הוויטמינים C ו- K – נוגדי חמצון, אשר מסייעים להאיץ את תהליך העיכול, לטהר את הגוף ובעיקר את מחזור הדם שלנו מרעלנים ומזיקים, לחזק את המערכת החיסונית, להפחית את רמות הכולסטרול בדם, לסייע לפצעים להחלים מהר יותר ועוד.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל צואה משום שאכלנו הרבה מאוד מזון תעשייתי/מזון שומני/מזון מעובד או

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן