גרסאת דסקטופ

מה המדיטציה שהכי מתאימה לך?

מדיצטיה- מאמר תמונה

מה המדיטציה שהכי מתאימה לך?

קיימים סוגים שונים של מדיטציה, אך לכולם מטרה דומה: לשפר את איכות חיינו בעזרת העלאת המודעות, ריפוי, והגשמה. ריכזנו עבורך את הסוגים השונים, לך נותר רק לבחור

רובנו כבר שמענו על מדיטציה כזו או אחרת, ועל היתרונות הרבים שלה שעוזרים לנו להשיג חיים רגועים ושלווים יותר. מדיטציה היא למעשה כלי, אשר עוזר לנו להתבונן פנימה, ולהתמודד עם מצבים של לחץ וכאב, ובעיקר להתמודד עם אתגרי החיים. היא אפקטיבית במיוחד לפתרון בעיות, לקיחת אחריות, ויצירת שינוי ממשי בחיינו. המטרה העיקרית של כל מדיטציה היא זהה והיא להיפטר מלחץ, וחרדות, לעורר יצירתיות, ועוד. מדובר בכלי מדהים, שעלינו רק לדעת כיצד משתמשים בו.

מדיטציה הנה למעשה מסורת עתיקה, אך גם כיום, בעולם המערבי, סוגים שונים של מדיטציה מתורגלים מסביב לעולם. זאת על מנת ליצור תחושה של הרמוניה ורגיעה. לא מדובר בדת, או בטקס דתי, אלא בתרגול רוחני, שמטרתו לשנות תודעה, להשיג מודעות, ולהגיע לשלום פנימי וחיצוני. בעידן בו אנו חיים, הצורך להפחית לחץ גדל מיום ליום, ולכן המדיטציה הפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות.

מדיטציות רבות מתקיימות על בסיס קבוע במוסדות רבים ברחבי העולם, כגון בתי חולים, בתי סוהר, שדות תעופה, מפעלים, בתי ספר ועוד. רופאים וחוקרים רבים ממליצים להכניס תרגול מדיטציה לשגרה היומית שלנו, על מנת לרפא מחלות כרוניות, כאבים, חוסר איזון, טראומה, ודיכאון. התוצאות מדברות בעד עצמן, מי שמתרגל באופן יומי, מעיד כי הוא מרגיש מצליח יותר, שמח יותר, ורגוע יותר.

למרות המודעות הגבוהה בנושא, רבים עדיין סבורים כי מדיטציה דורשת ישיבה בתנוחה מסוימת בדממה מוחלטת, לאורך זמן. אך כיום, במירוץ החיים, לא תמיד יש לנו את היכולת ואת הרצון לעצור לרגע, ולנשום. אך למרבה המזל, ישנן טכניקות רבות ומגוונות, אשר קל מאוד ליישם ולהכניס אל תוך לוח הזמנים הצפוף שלנו.

קיימות טכניקות יצירתיות ופשוטות שלא גוזלות יותר מ-15 דקות, כך שלהתמיד לא נראה יותר כמו משימה בלתי אפשרית. כל מה שנדרש הוא לנסות מגוון אפשרויות, ולמצוא את המתאימה ביותר עבורך. כך תוכלי לחוות שינויים לטובה בחייך כבר לאחר מספר תרגולים.

הכירי את סוגי המדיטציות: תרגלי, ותרגישי בשינוי

  1. דמיון מודרך: מדובר בשיטה אשר בוחנת ומטפלת במגוון רחב של נושאים בחיינו. כמו שיפור איכות החיים, צמיחה אישית, בריאות פיזית ונפשית. איזון והגשמה. השיטה פועלת בדרך כלל כאשר ישנו מדריך שמדבר ומדריך, בין אם במפגש פנים מול פנים, או דרך הקלטה. רצוי לתאם ביחד עם המדריך את הנושא בו תרצו לטפל, ולהתמקד.
  2. מנטרה: המקור של מדיטציות מנטרה הנקראות גם מדיטציות קוליות, הוא במזרח הרחוק. מדובר במדיטציה נטולת מחשבות לחלוטין, כאשר כל הריכוז הולך לצליל. מדיטציה זו משפיעה בעיקר על התודעה, זאת באמצעות הצליל, שברוב המקרים מקורו משפה הינדית קדושה.
  3. מדיטציית התבוננות: ניתן לעשות אותה בתור לקופה, ברכבת, או באוטובוס. יש למצוא נקודה בחלל ולהתרכז רק בה. לאחר מספר שניות תגלי שהמחשבות מציפות אותך. בשלב הזה, יש להפסיק להתבונן בנקודה, ולחזור לחלל. עם הזמן, כלומר, עם תרגול רציף, הזמן יהיה ארוך יותר, כך תלמדו את הראש להתנקות.
  4. מדיטציית חמלה: מיועד במיוחד למי שנתקל בבעיות עם הסובבים אותו, או לא מרוצה באופן כללי מההתנהגות שלו כלפי הסביבה. הטכניקה הזו מחזקת את היכולת שלנו להזדהות עם האחר, ולקבל אותו. בסוף היום הקדישי מספר דקות ותחשבי על דבר טוב אחד שעשית היום.
  5. מדיטציה טרנסנדנטלית: מדובר בשיטה פשוטה וקלה במיוחד, ודורשת רק כעשרים דקות בשעות הבוקר, ובשעות הערב. מדיטציה זו דורשת הדרכה ממדריך מוסמך, אשר מעניק למתרגל מנטרה המתאימה לו באופן אישי, ואתה הוא נשאר לאורך כל תקופת התרגול. מחקרים רבים נעשו על טכניקת מדיטציה זו, והבטיחו כי מדובר בטכניקה יעילה ואפקטיבית במיוחד, אשר מעניקה שלווה ורוגע גם ברגעים לחוצים, ומגבירה יצירתיות.

 

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

מה המדיטציה שהכי מתאימה לך?

קיימים סוגים שונים של מדיטציה, אך לכולם מטרה דומה: לשפר את איכות חיינו בעזרת העלאת המודעות, ריפוי, והגשמה. ריכזנו עבורך את הסוגים השונים, לך נותר

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן