גרסאת דסקטופ

נרדים את התינוק שלנו במהירות הבזק

shutterstock_420756877

נרדים את התינוק שלנו במהירות הבזק

התינוק שלכם הוא האהבה האולטימטיבית שלכם, אשר בחרתם ליצור ולהביא יחד לעולם. כעת, אתם חפצים לדאוג לו, להרעיף עליו אהבה ולוודא כי לרשותו כל אשר הוא זקוק לו. בשינה.

בעת שינה, התינוק זקוק לאהבה שלכם, לביטחון שאתם מקנים לו ולסיפוק הצרכים שלו. גם מתן שגרה והסתגלות מצדכם, מהווים הרעפת אהבה רבה על תינוקכם. גם אם בהתחלה תתקשו ליישם את הדברים, התינוק יודה לכם לטווח ארוך. 

שקט או רעש?

הורים רבים נוטים לחשוב בהיגיון, ולהאמין כי כדי ש”כדור האושר הקטן” שלהם יישן שינה ערבה וטובה, כדאי להם לשמור על שקט מוחלט בבית. עם זאת, מסתבר כי הדבר רק מזיק לתינוק שלנו: העולם איננו שקט; המכוניות נוסעות יומיום, הפלאפונים מצלצלים, הטלוויזיות והמוזיקה הם ווליום בפני עצמו… אפילו הקול שלנו! הכול יוצר קקופוניה אחת גדולה, אך לא מרעישה כפי שאתם מאמינים.

כמובן שכל הצלילים בדרך כלל גם לא נשמעים בו-זמנית. כאשר אתם בוחרים “להשתיק” את הבית לגמרי בעוד התינוק ישן, אתם מרגילים אותו לשינה בשקט מוחלט, מה שיביא אותו לגדול למבוגר המתקשה להירדם במקומות רועשים. כדי להקל גם עליכם כיום ובעתיד וגם על חייו של תינוקכם כאדם בוגר, השתדלו לשמור על מידת רעש בינונית בלילה. באופן זה, הוא גם יודע כי איננו לבד, מה שמקנה לו תחושת ביטחון. 

האמון המדומה

רוב התינוקות מתקשים להירדם משום שהם חוששים להישאר לבד; כל היום מרימים אותם, משחקים עמם, דואגים להם… ואז לפתע הם מונחים בעריסה גדולה לבדם, ללא איש שידאג להם, יקשיב להם ויסייע להם בעת צרה. אם כך, לא פלא שהם מתחילים לייבב ולקרוא לאימא, שכן הם עדיין לא יודעים כיצד להסתדר בלעדיה.

תינוקות בדרך כלל מנסים ליצור כמה שיותר מגע ולהישאר בחברת אנשים ככל האפשר, שכן בשלב זה ה מחפשים את החום, דאגה והאמון. הדבר יסייע להם לפתח אמון כלפי אנשים אחרים בעתיד.

כדי שלתינוקכם יהיה יותר קל להתמודד עם “חרדות הנטישה הליליות” שלהם, מומלץ לקחת חולצה, מגבת או בד כלשהו המוכר לתינוקכם ולרסס עליו את הבושם או הריח המוכר והאישי שלכם. הניחו את הפריט לצד התינוק. כאשר הוא יריח את הריח המוכר של מי שדואג לו ואוהב אותו יותר מכל, הוא יחוש בטוח להירדם באמונה שלמה כי שומרים עליו מקרוב, ללא ידיעה כי שומרים עליו גם מרחוק.

אפשרות נוספת היא להרים את התינוק בכל פעם שהוא בוכה וברגע שהוא נרגע, להניח אותו בחזרה בעריסה. המטרה היא להרים את התינוק רק כאשר הוא בוכה, כדי לגרום לו להבין כי איננו לבד והוריו נמצאים בסביבה, כך שאין לו סיבה לחשוש. כאשר התינוק יחוש כי אתם תמיד שם בשבילו, הוא ימהר להירדם ללא בעיות.

עקבו אחר הסימנים שתינוקכם מספק

תינוקות סובלים משוני קיצוני במצבי רוח; הם יכולים להיות מאושרים לרגע ולבכות ולייבב ברגע שלאחר מכן. הדבר זהה גם בשינה, כאשר הם חשים עייפים לרגע ולפתע מתעוררים כמו שתו עשר כוסות קפה, והם רוצים שגם אתם תדעו זאת. השתדלו להקפיד ולבחון את תינוקכם במהלך היום; בחנו את השעות בהן הוא אנרגטי יותר והשעות בהן ניתן “להכניע” אותו לשינה.

השתדלו לשמור על מספר קבוע של שעות שינה ולבחון כמה שעות התינוק שלכם באמת ישן. השתדלו להתאים את השינה של התינוק לצרכים שלו ולא להתאים את התינוק לשגרת שינה שלא משרתת אותו. ככל שתשימו לב לצרכים שלו, כך יהיה לכם פשוט יותר לדעת מתי עליו לישון ומתי כדאי לאפשר לו להתרוצץ ולרוקן אנרגיה. 

שגרה קבועה ויציבה

משבחנתם את כמות השעות שעל תינוקכם לישון והשעות בהן הוא חש עייף ביותר, מומלץ לנסות ולדאוג לשגרה יומיומית אשר במהלכה, בשעות הספציפיות הללו התינוק תמיד ישן. ככל שתתמידו אתם עם השעות, כך לתינוק יהיה פשוט יותר להתרגל אליהן. יהיה לו אפילו יותר קל להתרגל משום שאתם כבר דאגתם לו ובחנתם את זמני השינה המתאימים לו, ולא בחרתם שעה באופן שרירותי. מומלץ לנסות ולבנות שגרה לכל אורך היום עבור תינוקכם ולא רק בעת שינה. ככל שייצמד ללוח-זמנים מסודר, כך יהיה לכם פשוט יותר לגרום לו לישון, לקום, לאכול ולהתנהל עמו באופן כללי. 

הניחו לו לקראת השינה

תינוקות הם אנרגטיים מטבעם ובדרך כלל משתדלים לגלות, ללמוד ולראות דברים חדשים ככל האפשר. הם אף זוכים להרבה מאוד תשומת לב גם מכם, גם מהמשפחה וגם מהחברים – כולם תמיד מאושרים לראות את הצירוף החדש למשפחה. התינוק מאושר כאשר הוא מקבל תשומת לב וחש כי הוא אהוב ויש לו במי לבטוח כאשר הוא בעת צרה או זקוק כי ימלאו את צרכיו. עם זאת, הדבר גם מעורר אותו. רגשות של אושר, שמחה ופעילות גורמות גם לנו וגם לתינוק שלנו לחוש עירניים יותר.

כדי לסייע לתינוק בעת שינה, השתדלו לא לשחק אתו לפחות שעה טרם השינה. להיפך, השתדלו להניח לו להירגע, להשתעמם ולהישאר עם מחשבותיו, תוך שהוא יכול לראות אתכם. אם הוא יוכל להמשיך ולראות אתכם, הוא כנראה עדיין יחוש בטוח גם אם לא תאחזו בו. אם הוא מתעקש, אתם יכולים להחזיק אותו, אך עשו זאת בעדינות, ללא טלטולים או משחקים מרוממים. 

תאורה ומזג אוויר

התינוק שלנו הולך וגדל, וכך גם מתפתחים התפקודים השונים שלו וחושיו הולכים ומתחדדים. כך הוא גם שם לב לאור שמסביבו וחש את החום או הקור האופפים אותו על ידי השמש והרוח. משתנים אלו משפיעים על שינה של מבוגרים, ילדים ותינוקות. כאשר ישנו אור בחדר, כמעט בלתי-אפשרי להירדם; תאורה, בייחוד תאורת פלורסנט, מונעת הפרשה של הורמון בגופנו הקרוי מלטונין. הורמון המלטונין מסייע לנו להירדם והוא מופרש בעיקר בחסות החשכה, בין השעות כשר לשתיים בלילה.

כדי לסייע לתינוקכם להירדם, מומלץ להימנע מתאורה מרובה בחדרו. אם אתם שמים לב כי התינוק מפחד מהחושך, נסו לרכוש מנורת לילה קטנה ולהניח אותה רחוק ככל האפשר מהתינוק, כל עוד הוא עדיין מצליח להבחין באור. הדבר יסייע לו “למצוא את השינה” מהר יותר.

בנוסף, כאשר אנו נרדמים, טמפרטורות הגוף שלנו יורדות, בעיקר בשל העובדה שאנו עובדים פחות קשה עם הגוף שלנו: מערכת ההובלה זורמת לאט יותר, השרירים רפויים לגמרי והמוח שלנו כבוי, לפחות ברמת המודע.

כך גם עם תינוקות. כאשר אתם משכיבים את התינוק שלכם לישון, מומלץ לצנן את החדר לפני כדי לסייע לטמפרטורות הגוף שלנו לרדת ולהכין את הגוף שלנו למצב שינה. כמובן שאין הכוונה להקפאת החדר, שכן המערכת החיסונית של התינוק עדיין בבנייה ואין ליצור סיטואציה בה הוא עלול להצטנן. עם זאת, הקלה במזג האוויר החם בקיץ תסייע לתינוקכם להירדם בקלות יתרה.

אמבטיה לפני השינה

אמבטיה בפני עצמה היא מרגיעה ונעימה לכל אדם, כולל התינוק שלנו. אם אתם חשים כי התינוק שלכם היה היום מעט יותר עצבני וכעת הוא יותר ערני מתמיד ומסרב להירדם ויהי מה, העניקו לו מקלחת נעימה ומרגיעה, שתסייע לו להיפטר מכל הלחצים שאפפו אותו עד כה. השתדלו ללטף אותו תוך כדי המקלחת, כדי לגרום לו לחוש כי הוא בסדר ואיננו לבד. מה שכן, זכרו כי המטרה במקלחת הספציפית הזו היא לעייף את תינוקכם, כך שזהו לא הזמן לשחק עמו במים או להצחיק אותו.

 

 

 

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

נרדים את התינוק שלנו במהירות הבזק

התינוק שלכם הוא האהבה האולטימטיבית שלכם, אשר בחרתם ליצור ולהביא יחד לעולם. כעת, אתם חפצים לדאוג לו, להרעיף עליו אהבה ולוודא כי לרשותו כל אשר

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן