גרסאת דסקטופ

ערב בריא: כך תהפכי את ארוחת הערב בבית לבריאה יותר

ארוחות ערב

ערב בריא: כך תהפכי את ארוחת הערב בבית לבריאה יותר

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

לארוחת הערב חשיבות רבה מבחינה תזונתית, ואף רגשית וחינוכית. ובכל זאת, לא פשוט להשקיע בסוף היום, לכן ריכזנו עבורך מספר אופציות לארוחת ערב בריאה וקלה להכנה

כולנו מכירות את זה, נגמר עוד יום עמוס, וכשחוזרים הביתה אין כוח לעמוד ולבשל ארוחת ערב גורמה. לרוב נסתפק בחביתה, או בקורנפלקס מול הטלוויזיה. אך למען האמת, ארוחת הערב לא צריכה להיות משהו שדורש יותר מידי אנרגיות, ובעיקר, היא יכולה להיות בריאה ומזינה.

אמנם הארוחה החשובה ביום ידועה כארוחת בוקר, אך לארוחת הערב חשיבות רבה גם כן. היא מסייעת בהקניית הרגלי אכילה נכונים יותר, ואף בשמירה על המשקל. כמו כן, חשוב במיוחד לנטרל רעשים בזמן הארוחה. כבי את הטלוויזיה, והתרכזי באוכל, תהני ממנו, ומהשיח שיכול להיווצר עם בני המשפחה.

רבים נוטים לאכול פחמימות בארוחת הערב, הן אכן נועדו לתדלק את גופנו, אך כאשר מדובר בשעות הערב, אותן פחמימות לא מנוצלות על ידי הגוף ליצירת אנרגיה וכתוצאה מכך נוצרים מאגרי שומן בגוף. לכן קיימת חשיבות רבה לארוחת הערב, למרכיבים שלה, ולשעה שלה.

הקפידי שארוחת הערב תהיה בין השעות 18:00 עד השעה 20:00. כמו כן, חשוב שהארוחה תהיה קלה יחסית, עשירה בוויטמינים ומינרלים, דלה בפחמימות, מגוונת, ומעוררת תיאבון. חשוב לכלול ירקות טריים או מבושלים, וכשמדובר בפחמימה, עדיף להשתמש בלחם דגנים, כוסמין, וכדומה. מנת החלבון יכולה להיות ביצה, טונה, או מוצרי חלב.

שלושה מתכונים לארוחת ערב בריאה יותר:

  1. סלט טונה משודרג: הכניסי לקערה קופסת טונה במים, כף מיונז דל קלוריות, תירס, וביצה קשה חתוכה. הוסיפי גזר, גמבה, ומלפפונים. ערבבי הכל עד לקבלת סלט עשיר וצבעוני. ניתן להגיש בצד לחם דגנים מלא. מומלץ לשים בטוסטר או בתנור, ולשדרג אותו מעט עם טחינה גולמית, ושמן זית.
  2. אטריות אורז עם ירקות מוקפצים: השתמשי בשקית אטריות אורז דקות, עשר פטריות פרוסות דק, קישוא, שני גזרים קלופים לרצועות דקות, ושתי כפות סויה. יש להשרות את האטריות האורז במים רותחים למשך כ-5 דקות. יש להקפיץ את כל הרכיבים במחבת ווק גדולה ולהוסיף את הסויה, והאטריות. ניתן להוסיף למוקפץ קוביות טופו, על מנת לקבל מנה של חלבון.
  3. פשטידת ירקות וגבינות: מדובר במנה פשוטה וקלה להכנה, שמכילה בתוכה גם פחמימה, גם חלבון, וגם ירקות. רכיבים: ארבע ביצים, שני גביעי קוטג׳ (עד חמישה אחוז), פרחי כרובית, עשר פטריות שמפיניון טריות, שני בצלים, שני קישואים, שני פרחי ברוקולי, שלוש כפות קמח, שתי כפות פירורי לחם, מלח, פלפל, וחצי כוס של גבינה צהובה מגורדת תשע אחוז. הרתיחי את פרחי הברוקולי והכרובית מספר דקות במים רותחים, ותחתכי את שאר הירקות לרצועות. חממי מחבת עם תרסיס שמן, והקפיצי את כל הירקות מספר דקות, והניחי להם להתקרר מעט. בקערה הוסיפי את הירקות, ואז את הקוטג׳, הביצים, הקמח, ופירורי הלחם. מעבירים את הבלילה לתבנית משומנת ומפזרים מעל גבינה צהובה. יש לאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, כשעה.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

ערב בריא: כך תהפכי את ארוחת הערב בבית לבריאה יותר

לארוחת הערב חשיבות רבה מבחינה תזונתית, ואף רגשית וחינוכית. ובכל זאת, לא פשוט להשקיע בסוף היום, לכן ריכזנו עבורך מספר אופציות לארוחת ערב בריאה וקלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן