גרסאת דסקטופ

״תחשוב טוב, יהיה טוב״ איך באמת עושים את זה?

shutterstock_627125915

״תחשוב טוב, יהיה טוב״ איך באמת עושים את זה?

חשיבה חיובית היא דרך חיים שניתן ורצוי לטפח – כך תעשו את זה

התפתחות הפסיכולוגיה החיובית מביאה עמה שלל ספרים, מאמרים, ומנטרות. אך לא תמיד מדובר בכישרון טבעי, או בתכונה מולדת, יש צורך לפתח מיומנות ולהשקיע מחשבה ומאמץ. מחקרים רבים עוסקים בטיבה של חשיבה מסוג זה, ואף חושפים כי אנשים המצליחים לשמור על גישה אופטימית הם מצליחים יותר, מתמידים יותר, ואף בריאים יותר.

בימים בהם אנו חיים, להיות אופטימי אינה משימה פשוטה. כבני אדם, יש לנו הרבה תבניות חשיבה, המתבססות על חוויות קודמות שעברנו בחיים. רוב התבניות אינן מודעות, ומתגבשות כבר בתחילת חיינו. מחשבות מגבילות שאנו משננים לעצמו יכולות להפריע לתפקוד, ולעכב את הגישה החיובית שרבים מנסים לטפח.

ההמלצה היא להתחיל צעד אחר צעד. יש לבחור תבנית שלילית בחיים, ועליה להתמקד. לברר האם דפוס חשיבה שלילי זה מעכב תפקוד, ומצליח להשבית כל מחשבה אופטימית שמתגנבת לראש. חשיבה חיובית משמע קודם כל לשנות את מה שאנו חושבים על עצמנו, את הדפוסים הישנים שאנו נאחזים בהם.

כך תעשו זאת, בקלות יחסית:

  1. תהנו מהדברים הקטנים- אל תשכחו לשמוח את הרגעים הקטנים בחיים, גם אם זה רק עוד צעד בדרך ארוכה לעבר המטרה. הרגעים הקטנים בחיים מרכיבים את רוב הזמן שלנו. תתגאו בעצמכם, במה שהשגתם בכל יום.
  2. הימנעו מחדשות מוקדם בבוקר- כידוע, מרבית החדשות אינן מעודדות במיוחד. קריאה או שמיעה של חדשות בתחילתו של יום גורמת לפתוח את היום בצורה טעונה ולא חיובית במיוחד. עדיף לשמוע מוסיקה נעימה, לקרוא ספר או מאמר שעוסקים בגישה חיובית.
  3. תוקירו תודה- זה יעזור לכם לראות את הדברים החיובים שקרו לכם במהלך היום, ובכלל. נסו להתחיל משלושה דברים חיובים שקרו באותו יום, ואתם מרגישים אסרי תודה על כך.
  4. תסתכלו על כישלון כלמידה- אל תתחילו במסע הלקאה עצמית, אלא תחשבו מה אתה יכולים לעשות בעתיד, כאשר תעמדו שוב במצב דומה. בטוח שתדעו להתנהל בצורה טובה ויעילה יותר.
  5. שמרו על סביבה חיובית- לאנשים המקיפים אותנו יש השפעה גדולה על מצב הרוח שלנו. השתדלו שמעגל החברים שלכם יטמון בחובו אנשים שמחים, מחייכים, ומפגרנים. אתם תראו שאנרגיה כזו פשוט מדבקת.
  6. התמודדו עם מחשבות שליליות- כאן יש לדגול במבט אובייקטיבי על המציאות, בלי הגזמות ומנטרות קבועות. אם נכשלתם במבחן, אל תמהרו לומר ״אני תמיד נכשל״, אלא הסתכלו אחורה בזמן, על פעמים בהם קיבלתם ציון טוב, או הצלחתם בדבר מה. כך תבינו שהחיים בנוים מרגעים טובים, וגם פחות טובים. התמדה תביא למצב בו תחושות שלליות לא יוכלו להשתלט עליכם יותר.

ניתן להסיק כי אנשים המטפחים חשיבה חיובית בחיי היומיום שלהם נהנים מקשרים חברתיים רבים יותר, מבריאות יציבה יותר, וחווים הרבה פחות לחץ. התמדה של הדרכים הנ״ל יכולה לשפר משמעותית את איכות החיים, ולגרום לתחושת סיפוק ממושכת יותר. כמו כן, כנראה שתמצאו את עצמכם מחייכים קצת יותר, לסביבה, ולעצמכם.

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

״תחשוב טוב, יהיה טוב״ איך באמת עושים את זה?

חשיבה חיובית היא דרך חיים שניתן ורצוי לטפח – כך תעשו את זה התפתחות הפסיכולוגיה החיובית מביאה עמה שלל ספרים, מאמרים, ומנטרות. אך לא תמיד

שתפו:

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן