גרסאת דסקטופ

אבקת חלבון טהור

קולגן פלוס אבקה

אבקת חלבון טהור

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

איזו אבקת חלבון הכי טובה?

אם תקלידו בגוגל ביטויים כמו אבקת חלבון הכי טובה תקבלו אלפי תוצאות, ובכולן מצהירים משווקים, יבואנים ויצרנים על אבקת החלבון הטובה ביותר. אכן, השוק הבינלאומי של אבקות החלבון מגלגל מיליארדי דולרים בשנה ויש המון אבקות חלבון שנאבקות על הכיס שלכם באמצעות מאמצי שיווק אינטנסיביים. יחד עם זאת, למי שרוצה לדעת מהי אבקת החלבון הטובה ביותר באמת וליהנות ממוצר איכותי ואמין המספק מענה מושלם לצרכיו, כדאי להעמיק יותר בנושא וללמוד אותו. המאמר הבא יסביר לכם מהי בעצם אבקת חלבון טובה ויביא מספר דוגמאות נבחרות מהשוק.

אז מה זה בכלל אבקת חלבון טובה?

אם כן, כמעט כל יצרן, יבואן ומשווק יצהיר שיש לו את אבקת החלבון הכי טובה, אבל מה זה בכלל “טוב”?. ישנם כמה וכמה קריטריונים המשפיעים על איכותה של אבקת חלבון, ובראש ובראשונה מדובר במקור החלבון – שבעיקר בשבילו אתם צורכים את האבקה. למעשה, המקורות של חלבונים באבקות יכולים להיות מגוונים, למשל מביצים, מחלב פרה, מסויה, קזאין וכיוצא בזאת. לכל חלבון כזה יש מאפיינים שונים כאשר הבדל מהותי טמון בקצב ההתפרקות במערכת העיכול. יש חלבונים המתפרקים מהר יותר ולכן מהווים מקור זמין לחומצות אמינו במהלך ואחרי האימון, ויש כאלו המתפרקים לאט יותר ולכן מהווים מקור טוב לחומצות אמינו לטווח יותר ארוך – אם כי בכמות פחותה.

כיום מוסכם כי אבקת חלבון טובה כוללת תשלובת של חלבון מי גבינה עם חלבון ביצה. שילוב זה מעניק את הספיגה הטובה ביותר בטווחים הקרובים לאימון ולאורך היום שכן חלבון מי גבינה מתפרק מהר יחסית וחלבון ביצה לאט יחסית. עוד יש להכיר את המושג אבקת חלבון טהור שנותנת ספיגה מיטבית גם באופן איטי וגם באופן מהיר בסמוך לאימון. בנוסף, אבקות חלבון הכי טובות יכילו בכל מנה בין 24 ל- 26 גרם חלבון, כמות שנמצאה אופטימאלית במחקרים מבחינת צרכי המתאמנים ויכולות הניצול המקסימאליות של הגוף.

למה עוד כדאי לשים לב

מלבד האמור לעיל, למי שמחפש את אבקת החלבון הכי טובה בעולם כדאי להתייחס גם לתוספות ובעיקר לחומצות האמינו המסועפות שנקראות BCAA. חומצות אלו תורמות מאוד לשיפור הביצועים והאימונים ולבניית השרירים, והאבקות הטובות ביותר יכילו אותן בכמות של כ- 5 עד 6 גרם. עוד ראוי לזכור כי בכל אבקת חלבון יש כמויות שונות של פחמימות, כאשר מרבית המתאמנים מעדיפים אבקות עם רמה מאוד נמוכה שלהן או בלי פחמימות בכלל. יחד עם זאת, הדבר תלוי בצריכת הפחמימות שלכם מתזונה רגילה ובמטרות האימון. אבל מה שבטוח, שימו לב שתהיה כמות אפסית של שומנים באבקה וגם כמות סוכרים אפסית או נמוכה מאוד – ובכל מקרה עם הממתיק סטיביה.

דוגמאות נבחרות לאבקות מעולות

נהוג להסכים כי אבקת חלבון הכי טובה, שהיא גם הכי נמכרת כיום בארץ, הינה אלפא של נוטרי-די ספורט. אבקת חלבון אלפא מצטיינת בערכים גבוהים במיוחד בהשוואה לאבקות אחרות בשוק העולמי, וכאמור משלבת בין חלבון מי גבינה וחלבון ביצה כדי להעניק ספיגה מצוינת בדרגת עיכול מהירה ואיטית כאחד. בנוסף לערכי הגבוהים, זוהי האבקה המובילה בישראל בזכות אספקה אופטימאלית של חומצות אמינו מסועפות BCAA, עם טעמים משובחים ואיכות מוקפדת, בלי שומני טראנס, תוספות סוכר, צבעי מאכל או חומרים משמרים.

יש גם מביני דבר הקוראים לאבקה של מאסל פארם אבקת החלבון הטובה ביותר. זוהי באמת אבקה איכותית במיוחד העומדת בדרישות הייצור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי. גם היא מספקת כמות מצוינת של חלבון מי גבינה בעל ערך ביולוגי גבוה במיוחד, המשולב עם BCAA. מאידך, יש לציין כי באבקה של מאסל פארם קיימים מעט יותר שומנים איכותיים ופחמימות בהשוואה לאלפא, וזאת על מנת לספק רכיבים נוספים שהגוף זקוק להם אחרי אימון.

ולמי ששואל מהי אבקת החלבון הכי טובה לנשים, נציין את אבקת Miss Alfa של נוטרי-די ספורט. מדובר בפורמולה ייחודית שמכוונת במיוחד לחיטוב הגוף ולא לניפוח של שרירים. בכל מנה של מיס אלפא יש 116 קלוריות בלבד אבל 20 גרם חלבון, וכן סיבים תזונתיים לשיפור תחושת השובע לאורך זמן, ואף תמצית גרסיניה קמבוג’יה לשיפור חילוף החומרים. מעבר לכך, יש בה את כל חומצות האמינו החיוניות, והיא מגיעה במגוון טעמים כגון שוקולד, קפוצ’ינו ווניל.

עוד מידע על תזונה נכונה ניתן לקרוא במאמרים המפורסמים באתר.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

קולגן פלוס אבקה

אבקת חלבון טהור

איזו אבקת חלבון הכי טובה? אם תקלידו בגוגל ביטויים כמו אבקת חלבון הכי טובה תקבלו אלפי תוצאות, ובכולן מצהירים משווקים, יבואנים ויצרנים על אבקת החלבון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן