גרסאת דסקטופ

אבקת חלבון מתי לקחת

איך בוחרים קולגן איכותי? - מחיר, מינון וסוגים

אבקת חלבון מתי לקחת

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מתי שותים אבקת חלבון

לא מעט אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית ובעיקר בחיטוב ופיתוח הגוף, שואלים מתי שותים אבקת חלבון, כלומר מהו המועד הנכון ביותר לצריכת האבקה. ובכן, התשובה לגבי מתי לוקחים אבקת חלבון היא בעיקר לפני ואחרי האימון על מנת לאפשר מאזן חלבון שריר חיובי. יחד עם זאת, גם בנושא זה צריך לרדת לרזולוציות המשתנות בהתאם לסוג אבקת החלבון שאתם נוטלים.

למה זה בכלל חשוב?

ראשית, חשוב להבהיר כי התזמון המדויק לגבי מתי לוקחים אבקת חלבון עוד לא לחלוטין ברור. הנתונים בהחלט מראים על עדיפות לשתות את האבקה לפני או אחרי האימון בזמנים שמייד נתייחס אליהם, אולם המחקרים עדיין אינן חד משמעיים. אבל מה שבטוח הוא שרובם מראים שיש יתרון וחשיבות לנושא. אז למי ששואל למה צריך אבקת חלבון הספרות המקצועית מסבירה שהשאיפה היא לשמור על מאזן חלבון שריר חיובי. במהלך אימון גופני ואחריו נכנס הגוף לתהליך של פירוק ובניית חלבוני שריר, או במילים אחרות בנייה ופירוק של שרירים. אם נספק לגוף את המרכיבים הדרושים לבניית חלבוני שריר בכמות מספקת, הרי שיש לנו מאזן חיובי והשרירים נבנים. מאידך, אם נהיה במאזן שלילי הרי שבסופו של דבר יהיה יותר פירוק של חלבוני שריר מבנייתם, ובמילים אחרות – פירוק של שרירים. אבקת חלבון בהחלט תורמת להשגת המאזן החיובי.

מתי לוקחים אבקת חלבון?

אז מתי לצרוך אבקת חלבון? הספרות המקצועית מעידה שבעיקר מומלץ לשתות את האבקה לפני ואחרי אימון. צריכה כזו עשויה להוביל עד לשבעים אחוז שיפור בבניית חלבוני השריר, אך הדבר תלוי בתזמון נכון. יש להבין שהגוף אינו מקבל את מרכיבי אבקת החלבון באופן מיידי, אלא אחרי שאתם שותים את האבקה היא מגיעה למערכת העיכול, עוברת תהליך פירוק שלוקח כשעה ויותר, ורק לאחר מכן יש זמינות של חומצות אמינו לבניית חלבוני השריר. זאת, כאשר מדובר בחלבון מי גבינה שמתפרק במהירות הגדולה ביותר, בהשוואה לאבקות יותר איטיות ופחות איכותיות כמו חלבון קזאין או חלבון סויה, ובוודאי ממקורות צמחיים אחרים.

לפיכך, למי שמחליט ליטול אבקת חלבון לפני האימון, רצוי מאוד לעשות זאת כחצי שעה לפני האימון, ולא ממש לפני. מומלץ שתהיה זו לכל הפחות אבקה המבוססת על חלבון מי גבינה, ועדיף כזו המשלבת גם חלבון מי ביצה שמתפרק לאט יותר ולכן מספק את צרכי החלבון של הגוף לטווח ממושך לאורך היום. בדרך זו מערכת העיכול נכנסת לפעולה ומתחיל להיווצר מאזן חלבון שריר חיובי עוד לפני האימון, כאשר במהלך האימון פעילות המערכת יורדת מפני שהדם מוזרם למקומות הדורשים אנרגיה עקב המאמץ. כך מובטח מאזן חלבונים אופטימאלית במהלך האימון ובסמוך לו.

בנוסף, ניתן לצרוך את אבקת החלבון אחרי האימון, וחלק גדול מהמתאמנים אכן עושים זאת, אם כי לפי הרציונל שהוצג כאן כנראה שיש יתרון לצריכה של כחצי שעה לפני האימון עקב הזמן שלוקח למערכת העיכול לפרק את החלבונים שבאבקה. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי הדעות בנושא עדיין חלוקות.

עוד דברים שכדאי לדעת

כאמור, התשובה לשאלה מתי לקחת אבקת חלבון תלויה בסוג האבקה שאתם צורכים. כפי שאמרנו, חלבון מי הגבינה הוא זה שמתפרק הכי מהר ולכן מומלץ לנטילה לפני ואחרי אימון. בנוסף, כיום מוסכם שהשילוב הטוב ביותר מצוי באבקות המשלבות בין מי גבינה לביצה, למשל אבקת אלפא של נוטרי-די ספורט. זאת מכיוון שהפירוק של חלבון הביצה במערכת העיכול הוא הרבה יותר ממושך, דבר המספק מענה מיטבי גם לטווח ארוך לאורך היום. מעבר לכך, חשוב לדעת שאת אבקות החלבון, למשל אבקת מיס אלפא של נוטרי-די או אחרות, אפשר בהחלט ליטול לאורך היום – גם בבוקר וגם בערב, אם כי כאמור יש זמנים הנחשבים ליותר אופטימאליים בקרב מביני דבר.

לבסוף, גם את המינונים יש להתאים לסוג הפעילות המבוצעת, למטרות האימון וכדומה. לדוגמא, מרבית מביני דבר ממליצים שלאחר אימוני כוח תצרכו כעשרים עד שלושים גרם חלבון. אבל בכל מקרה, זכרו שתזונה נכונה עבור אורח חיים בריא ופעיל ספורטיבית אינה מושתתת על תוספים בלבד, וכדאי לקרוא חומר נוסף בנושא.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

איך בוחרים קולגן איכותי? - מחיר, מינון וסוגים

אבקת חלבון מתי לקחת

מתי שותים אבקת חלבון לא מעט אנשים העוסקים בפעילות ספורטיבית ובעיקר בחיטוב ופיתוח הגוף, שואלים מתי שותים אבקת חלבון, כלומר מהו המועד הנכון ביותר לצריכת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן