גרסאת דסקטופ

אזור חדש במוח – עשוי להעיד על הייחוד של בני האדם

shutterstock_1031892406

אזור חדש במוח – עשוי להעיד על הייחוד של בני האדם

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מדען בחקר מדעי המוח, מצא לאחרונה אזור זר במוח, שיכול לתרום לריפוי של תופעות נוירוביולוגיות שונות, כגון פרקינסון

בזכות ההתפתחויות הטכנולוגיות של היום, המדע הרפואי קופץ במהירות האור, מתגלית אחת לאחרת. תגליות חדשניות רבות, התמקדו במוח שלנו בפרט. לדוגמא, מדענים רקחו שיטה ייחודית, שמאפשרת להם לתעד מיליון נוירונים בבת-אחת ואף, לנתח את הפעילות העצבית בזמן אמת!

זוהי טכניקה אחת מיני רבים: בשנים האחרונות הגיחו לעולם המצאות רפואיות רבות, בהן נעזרים חוקרים, כדי ליהנות מנגישות למידע יקר ערך בין-רגע.

בזכות הטכנולוגיות החדשניות הללו, באפשרותנו לצלול עמוק יותר אל תוך עמקי המוח שלנו – איבר המונה כמאה ביליון נוירונים, הפועלים בסינרגיה בתהליך עוצמתי ויוצא דופן – שרק כיום אנו מתחילים להבין באמת.

תגלית חדשה חשפה אזור חדש במוח האנושי, שאיש לא בחן עד היום.

אזור חדש עשוי לשלוט בכישורים מוטוריים-מעודנים

האזור החדש שנמצא קרוי גרעין אנדורסטיפורם (Endorestiform Nucleus). הוא נמצא בחלק התחתון של המוח המוארך, אשר צמוד למוח הקטן ומחבר אותו למחזור הדם.

המוח המוארך אחראי לשילוב בין מוח השדרה ליתר מערכת העצבים – כך שמוחנו יוכל לקבל מידע אודות כשרים מוטוריים ולווסת אותם, בהתאם לצרכים המוטוריים שלנו בכל רגע נתון.

הכוונה ב”כישורים מוטוריים-מעודנים”, היא לתנועות הידיים והאצבעות שלנו, כמו היכולת לצבוט או לתפוס דבר מה. באותו אופן, אפשר לייחס כישורים מוטוריים ליכולת לשלוט ביציבה שלנו ובשיווי המשקל שלנו. כאשר אנו קושרים את השרוכים שלנו, מכפתרים את החולצה שלנו, מקלידים על המקלדת, לדוגמא, אנו נעזרים בכישורים מוטוריים-מעודנים.

החוקרים הסיקו כי התפקוד של המיקום החדש במוח, מבוסס על המיקום שלו. כלומר, משום שהאזור שבו הוא מצוי מתקשר לעולם התנועה והמוטוריקה, ההנחה האיכותית ביותר של החוקרים היא כי הוא מתקשר אף הוא לענף זה.

אזור ייחודי לבני האדם

הקהילה המדעית מתרגשת מ- גרעין אנדורסטיפורם, בעיקר משום שהוא נעדר ממוחן של חיות ולרבות קופי אדם וחיות נוספות שנחקרו לאורך השנים. בעקבות זאת, החוקרים משערים כי יתכן ומדובר במאפיין מהותי נוסף, שמבדל אותנו משאר החיות בעולם, מלבד הגודל יוצא הדופן של המוח שלנו.

ככל שעולם התנועה והמוטוריקה יתבהר יותר בעיניי החוקרים, כך יתאפשר להם לבנות טיפולים חיוניים למוח האדם, שיסייעו להתמודד עם מגוון של תופעות נוירולוגיות.

במצב הספציפי הזה, התגלית אודות האזור החדש במוח (אשר מסייע לווסת את הפעילויות המוטוריות-המעודנות במוחנו), היא בעלת השלכות משמעותיות על תופעות נוירולוגיות-ניווניות שפוגעות בכישורים המוטוריים, לרבות מחלת הפרקינסון.

המחקר עדיין בחיתוליו, אך החוקרים רק מחכים להמשיך ולבחון את האזור החדש הזה ואת יכולותיו. השאיפה הגדולה ביותר, היא לבסס עליו טיפולים ייחודיים, שיסייעו להקל על מחלות כמו מחלת הפרקינסון ובעתיד – אף למנוע אותה כליל.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

אזור חדש במוח – עשוי להעיד על הייחוד של בני האדם

מדען בחקר מדעי המוח, מצא לאחרונה אזור זר במוח, שיכול לתרום לריפוי של תופעות נוירוביולוגיות שונות, כגון פרקינסון בזכות ההתפתחויות הטכנולוגיות של היום, המדע הרפואי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן