גרסאת דסקטופ

איך בוחרים אבקת חלבון

shutterstock_1106623934

איך בוחרים אבקת חלבון

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

איך לבחור אבקת חלבון

בעשורים האחרונים הפך שוק אבקות החלבון למפלצת של ממש, המגלגלת מיליארדי דולרים לשנה. זאת, בזכות עדויות רבות ותמיכה מחקרית לכך שהאבקות החלבון תורמות למטרות של חיטוב ופיתוח הגוף (וגם למערכת החיסונית), וזאת באופן זמין מאוד וניתן לשליטה, בלי סיבוכים מיותרים, וגם עם מעט שומנים, פחמימות וסוכרים למיניהם הפוגמים במאמצי החיטוב והבריאות. מצד שני, לאור המגוון הרחב אנשים רבים הולכים לאיבוד ולא מבינים איך בוחרים אבקת חלבון שמתאימה להם. לפניכם כמה עצות חשובות.

הכירו את הסוגים הבסיסיים

בחירת אבקת חלבון מתחילה בהיכרות עם הנושא. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שישנם כמה סוגים של אבקות המגיעות ממקורות שונים, ובעיקר ראוי לציין את אבקות חלבון מי גבינה הנקראות Whey. יש שיעדיפו את חלבון הסויה או ממקורות אחרים מטעמים של אידיאולוגיות תזונה, אך באופן כללי המחקרים מעידים שחלבוני מי גבינה הם אלו שמתפרקים הכי בקלות ובמהירות בגוף, ומספקים את הכמות הטובה ביותר של חומצות אמינו לצורך מיידי. לפיכך, מוצרים אלו זוכים לפופולאריות הגבוהה ביותר בקרב מתאמנים, ובדגש על אבקות המשלבות בין מי גבינה לחלבון ממקור ביצים – הנותנות מענה הן לטווח הקצר ליד אימונים והן בטווח הארוך לכמה שעות. דוגמא מצוינת לכך מהוות אבקות החלבון אלפא ומיס אלפא של חברת נוטרי-די, וכן אבקת החלבון BPI ומאסל פארם.

יחד עם זאת, גם בתוך התחום של חלבוני מי גבינה יש הבדלים בין המוצרים מבחינת שיטת העיבוד שלהם, ושיטת העיבוד משפיעה על ריכוז החלבון מבין מרכיבי האבקה. השאיפה אמורה להיות לכיוון הגבוה. לדוגמא, השיטה הבסיסית ביותר נקראת WPC (סוג השיטה תמיד מצוין על האריזה) ומוצרים אלו מכילים לרוב כשמונים אחוז חלבון. לעומת זאת, בשיטה היותר מתקדמת שנקראת WPI שיעור החלבון כבר יכול להיות כשמונים וחמישה אחוזים בממוצע, ואילו השיטה המתקדמת ביותר נקראת WPH שבה חלק מהחלבונים כבר עברו את הפירוק הנחוץ לכדי חומצות אמינו, מה שאומר שהן יותר זמינות ונגישות בקרבה לאימון ופחות תלויות בפעולת מערכת העיכול.

לכאורה, הבחירה הנכונה ביותר תהיה באבקות חלבון משני הסוגים האחרונים, אולם למי שאינו מפתח גוף מקצועי העובר בתקופה הנוכחית אימונים אינטנסיביים מאוד, ההבדל אינו משמעותי. ולעומת זאת, ההבדל במחיר כן משמעותי.

פרמטרים לבחירה נכונה

לאחר שהבנתם את הבסיס, הנה כמה פרמטרים לבחירה נכונה. ראשית, הקפידו שיהיה זה מוצר המאושר על ידי משרד הבריאות וה- FDA. שנית, אם אתם שומרי כשרות הקפידו שיהיה זה מוצר כשר. יש לציין כי מרבית המתאמנים והספורטאים מעדיפים את הטעם של כשרות ישראל ולא של חלב נוכרי, אולם בחלבוני איזולייט דווקא ישנה העדפה לחלב הנוכרי.

בנוסף, שימו לב שמדובר בחברה אמינה ומוכרת בעלת מוניטין טוב, ולא איזה יצרן עלום שם שאף אחד לא שמע עליו. מבחינת הטעם, אבקות החלבון מגיעות בקשת רחבה של טעמים כגון שוקולד, תות, עוגיות, וניל, קפוצ’ינו וכן הלאה – אז בחרו באבקה שיכולה לענות להעדפות שלכם. יחד עם זאת, בדקו באילו ממתיקים משתמשים ותנו עדיפות לסטיביה ולסוכרוז, ובכל מקרה הדגש הוא על מינימום סוכרים.

עוד חשוב לוודא שעל האריזה כתוב שבמנת ההגשה יש כעשרים וחמישה גרם חלבון, שכן זוהי הכמות הממוצעת המתאימה למרבית המתאמנים אחרי אימונים. אם אתם קונים מוצר שאמור לשמש אתכם לתקופה יחסית ממושכת, יותר משבוע ועד כחודש, ודאו שהוא מגיע במיכל אטום השומר על הערכים התזונתיים. ולבסוף, קראו עוד חומר על תזונה נכונה ובפרט בכל מה שקשור לתזונת מתאמנים ולתוספים, שכן התשובה לשאלה איך לבחור אבקת חלבון תלויה גם בסוג האימונים שאתם מבצעים, האינטנסיביות שלהם והמטרות שלכם.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

איך בוחרים אבקת חלבון

איך לבחור אבקת חלבון בעשורים האחרונים הפך שוק אבקות החלבון למפלצת של ממש, המגלגלת מיליארדי דולרים לשנה. זאת, בזכות עדויות רבות ותמיכה מחקרית לכך שהאבקות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן