גרסאת דסקטופ

אלרגית באביב? קבלי 5 טיפים לעבור את חילוף העונות בשלום

תמונה אביב

אלרגית באביב? קבלי 5 טיפים לעבור את חילוף העונות בשלום

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

שינויים במזג האוויר והאביב שבדרך מביאים מגוון אלרגיות שמשפיעות על הבריאות שלנו. ממה הן נגרמות, וכיצד תוכלי להקל על התסמינים ולהתגבר על התופעה?

אלרגיה היא אחת מן התופעות המטרידות של עונות המעבר. היא יכולה להתבטא כנזלת, עיטוש, עיניים דומעות וצורבות, פריחה וגרד בעור. בתקופה זו, מדובר ככל הנראה באלרגיה עונתית, שבשפה המקצועית נקראת ״קדחת השחת״. אלרגיה זו נוצרת כתוצאה מחילופי מזג האוויר, ובשל מגע של אלרגנים עם רירית האף שגורמים למערכת החיסון להגיב תגובה האלגרית.

מבין האלרגנים בעונת המעבר ניתן למנות: אבקני פרחים ואבקני עצים ונבגי עובש של פטריות, שנפוצים מאוד בעונות המעבר. כך למעשה, נוצרת תגובה דלקתית שבין השאר גורמת לשחרור של התסמינים – אותם חומרים כימיים המיוצרים בתאי פיטום של המערכת החיסונית (mast cells) ואחראים על רבים מתסמיני האלרגיה כמו נזלת ודמע מהעיניים.

לאלרגיה מרכיב גנטי משמעותי. במידה והורייך סובלים מאלרגיות, קיימת סבירות שגם אצלך יופיעו אלרגיות כלשהן במהלך חייך. רוב האלרגיות מתפתחות כבר בגילאי הילדות, אך אצל חלק מאנשים, הן עלולות להתפתח גם מאוחר יותר עקב חשיפה לגורמים סביבתיים.

בין גורמי האלרגיה הנפוצים ביותר נכללים עצים, דשא, עשב, נבגי עובש, קרדית אבק הבית, חיות בית למיניהן וקשקשי מכרסמים. עבור מי שסובל מאסתמה, התפתחות של תגובה אלרגית בעונות מעבר יכולה להחמיר את תסמיני המחלה.

בדרך כלל תוכלי לגלות על סמך שילוב של הרקע הרפואי שלך, ושל התסמינים הנוכחיים אם אכן מדובר באלרגיה עונתית. התגובות השכיחות ביותר הן נזלת, עיניים דומעות, שיעול, וגרד של העיניים והאף. אכן מדובר בתופעות לא נעימות, אך כאמור, הן חולפות כעבור מספר שבועות.

כך תקלי על תסמיני האלרגיה העונתית, ותעברי בשלום את עונת המעבר:

  1. שימוש בצמחי מרפא טבעיים: לבנדר, אקליפטוס גרניום, קומפורה ודומיהם יכולים להקל משמעותית על דרכי הנשימה. ניתן להשתמש במבער על בסיס מים, טפטוף על הכר, או הרחה.
  2. נטילת כדורים להקלת התסמינים- קיימים סוגים רבים של כדורים ללא צורך במרשם ויעילים בזמן האלרגיה עצמה. במקרים חמורים יותר, ניתן להיעזר בתרסיסים המכילים סטרואידים, במרשם רופא כמובן.
  3. מניעה- אמנם מדובר במשהו שנשמע בלתי אפשרי, אך קיימות דרכים לצמצום הנזק.  דרך יעילה למזער נזקים היא בנסיעה ברכב. הקפידי לשמור על החלונות סגורים, כמו גם בבית. כמו כן, השתדלי להתרחק מגורמים הידועים לך כמחוללי אלרגיה עונתית עבורך עד כמה שניתן.
  4. תרסיס אף: מקל על תופעות האלרגיה, ומשפר את תופעת הצינון והגודש באף. קיימים תרסיסים טבעיים, בהם אין הגבלת שימוש. אך אם את משתמש בתרסיס ״רגיל״, יש להשתמש עד חמישה ימים ברציפות ולא יותר מכך, זאת מכיוון שהתרסיס יכול לפגוע ברירית האף ולגרום לנזקים כמו נזלת כרונית.
  5. היגיינה- החלפת בגדים בעת החזרה הביתה, מקלחת וחפיפת השיער, יכולים לסייע להמעיט את החשיפה לאלרגנים השונים הקיימים בחוץ. כמו כן, במהלך תקופת האלרגיה מומלץ להחליף מגבות ומצעים לעיתים תכופות יותר, ולכבד בחום של כ-60 מעלות.
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

אלרגית באביב? קבלי 5 טיפים לעבור את חילוף העונות בשלום

שינויים במזג האוויר והאביב שבדרך מביאים מגוון אלרגיות שמשפיעות על הבריאות שלנו. ממה הן נגרמות, וכיצד תוכלי להקל על התסמינים ולהתגבר על התופעה? אלרגיה היא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן