גרסאת דסקטופ

בהיריון עם סרטן השד – תלאותיה של אישה אמיצה

shutterstock_704925181

בהיריון עם סרטן השד – תלאותיה של אישה אמיצה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כיצד אישה לחמה למען המשפחה שלה, למען בריאותה, לאחר שגילתה כי היא סובלת מסרטן השד – בעודה בהיריון

 

היא עדיין לא ידעה זאת, אך מציאת הגוש בחזה שלה היה לראשון מתוך מספר אירועים משני-חיים.

השנה הייתה 2007 כאשר סיגל לוי גילתה באחד משדיה גידול בגודל של גרגיר חומוס.

בזמנו, היא ובעלה, אלי, היו הורים לבן וניסו להרות שוב. בדיקת ממוגרפיה, שגובתה על ידי ביופסיה, הביאה לחדשות המטרידות. סוג הסרטן היה מאוד אגרסיבי ולכן היה עליהם לפעול מהר. בעוד הם מחכים לייעוץ ניתוחי, סיגל החלה מבינה כי השדיים שלה מאוד כואבים לאחרונה וכי היא פספסה את המחזור האחרון שלה…

לאחר שנים רבות שבהן היא רק מנסה להיכנס להיריון, היא לא האמינה כי היא באמת הצליחה להרות. אך הבדיקות מיהרו לאשר את מה שהיא כבר התרגשה וחששה ממנו בו-זמנית – יש לה תינוק בדרך.

החלטות של חיים ומוות

הזוג לא ידע כיצד להתמודד עם החדשות. הרופא המנתח אמר שלסיגל אין שום ברירה; היא חייבת להפסיק את ההיריון. בתגובה, השניים החליטו לפנות למספר פגישות ייעוץ נוספות, שהובילו לאותה מסקנה ברורה וודאית.

לאחר הרבה רופאים, סיגל ואלי מצאו מנתח אונקולוגי בשם פז, שטען כי אין צורך להפסיק את ההיריון. הוא טען כי סיגל יכולה לעבור טיפול נגד הסרטן, לצד ההיריון שלה.

הייעוץ הזה שינה את הכול. אף על פי שפז הדגיש כי היריון איננו מומלץ או אפילו בטוח כאשר האישה סובלת ממחלת הסרטן, הוא הוסיף כי המקרה הספציפי הזה טומן בחובו סיכון נמוך יותר. הוא הסביר לסיגל ואלי כי טרם שלבים מאוחרים של ההיריון, טיפולים כימותרפיים לרוב לא מזיקים לתינוק. בנוסף, הסרטן של סיגל לא נבע כתוצאה מההיריון או התקשר אליו בשום צורה הורמונלית.

טיפול בסרטן, היריון ואימוץ

האבחנה של פז הייתה סרטן בשלב ראשון, כאשר הגידול עצמו מאוד קטן. סיגל עברה ניתוח לכריתת הגוש בשליש הראשון להריונה.

בשליש השני שלה, סיגל החלה לעבור את הכימותרפיה. סיגל סיפרה כי היא הופתעה מהקלות שבה עברה את הטיפולים. היא הייתה תחת השגחה מאוד צמודה, אך לא באמת סבלה מסימפטומים חריפים, חוץ מאובדן השיער שלה.

במרץ של אותה שנה, משפחת לוי קיבלה שיחת טלפון מסוכנות האימוץ שלהם. אלי טס והביא מסין את הבת החדשה שלהם – מאי.

בשלב זה, סיגל עברה טיפולי כימותרפיה מתקדמים יותר, שהיה לה קשה יותר להתמודד עמם. בעתיד, עוד היה עליה לעבור הקרנות ושחזור של השדיים שלה. 

הערכת הסיכונים

כריתת השדיים של סיגל התבצעה כטיפול מניעתי, להתפתחות של סרטן בעתיד. היא לא רצתה לסבול מהמחלה שוב. ישנן נשים שהיו בוחרות אחרת, בין אם הן היו מצויות בנסיבות של סיגל ובין הם לאו. הכול תלוי בבחירה של האישה והכול מקובל.

הערך של עצת מומחה

אם אנו סובלים מסרטן השד, כדאי לנו ללמוד הרבה על המחלה, לפני שאנחנו מחליטים את כיוון הטיפול שלנו. אם המלל באינטרנט לא פשוט להבנה, ייעוץ רפואי, מרפאתי או ייעוץ של כל גורם מומחה הוא דרך מצוינת להבין את הנושא ביסודיות ואף להתמודד עם שאלות מסובכות יותר; במידה ואנו בהיריון, נוטלים תרופות דרך קבע או סובלים ממחלה מסוימת.

שום טיפול לא יהיה פשוט או נוח בכללותו, אך מומלץ לדבוק באחד שאנו שלמים אתו יותר מכל. אם אנו מכירים מישהו שסבל מסרטן השד, כדאי לנו לפנות אליו לנחמה ולא לעצה, שכן ישנם סוגים רבים של המחלה – כל אחד והטיפול הייחודי שלו.

אם אנו עדיין מרגישים אבודים, לפעמים כדאי לנו לפנות למומחים פרטיים; אמנם הם עולים באזור ה- 1,000-2,000 ₪, אך אבחנה אחת שכזו, המלווה בייעוץ מקצועי ואיכותי, עשויה להוריד הרבה אבנים מלבכם ולהקל על הבחירות העתידיות שלכם, באשר לטיפול שתעברו במשך השנה הקרובה.

יש לזכור כי כל טיפול מלווה במכשולים וקשיים רבים, אך יש לזכור כי הזמן יעשה את שלו ואנו נצא ממנו שורדים, חזקים יותר ובטוחים יותר.

במקרה של סיגל, הסרטן לא חזר עד היום ופז, מאמין כי היא בנסיגה תמידית. 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

בהיריון עם סרטן השד – תלאותיה של אישה אמיצה

כיצד אישה לחמה למען המשפחה שלה, למען בריאותה, לאחר שגילתה כי היא סובלת מסרטן השד – בעודה בהיריון   היא עדיין לא ידעה זאת, אך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן