גרסאת דסקטופ

בואי תכירי את היוגה

יוגה תמונה מאמר

בואי תכירי את היוגה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

מי שמעולם לא תרגלה יוגה וודאי רואה בעיני רוחה תדמית מאד ברורה לעולם היוגה- עיניים עצומות, ישיבה מזרחית, תנועות שפתיים וקולות מוזרים. אם גם את חשבתן ככה תוכחו לגלות שעולם היוגה הוא הרבה מעבר. תכינו את המגבות, וקבלו את היוגה.

מה זה בכלל יוגה?

היוגה הגיעה לארץ בסערה, כולם מתייגים אותה כתרופת הסטרס והמתח. אבל ליוגה יש עוד המון יתרונות שאנחנו בכלל לא מודעים להם. פירוש השם שלה, “יוגה” הוא חיבור, איחוד, הרמוניה. הכוונה ב”חיבור” היא לחיבור לעצמנו, לגוף, לנפש ולתודעה. את אותו חיבור אנחנו מקבלים על ידי התרגול. התרגול מבוסס על “אסאנות”- תנוחות. שמשמעות המילה “אסאנה” היא ‘שהייה’, לשהות, להישאר. באמצעות התרגול ה”יוגי” לומד את הגוף שלו, מתחבר לעצמו ולסביבה, לטבע. נשמע רוחני מידי, אפילו שמם של התנוחות לקוחות מהחי והצומח. לדוגמא, יש את תנוחת “החתול” (ביליקסאנה) המדמה את צורת ההתקמרות והמתיחה שמבצע החתול, והיא עובדת על כל מערכות הגוף יוצרת יציבות ואיזון. או תנוחת “ברכת השמש” הידועה, שמייצרת מפגש למתרגל עם התודעה, הנשימה והתנועה.

באנו להזיע

המפגש עם תרגול היוגה מביא איתו עבודה על כל מערכות הגוף. עבודת שיווי משקל, עבודת יציבות ועבודה על שיפור טווח התנועה. תרגול תנוחות היוגה הוא דינמי ולפעמים מאוד אינטנסיבי. לפעמים מלווה במאמץ רב ומאלץ אותנו להפעיל שרירים שלפעמים שכחנו שקיימים. קחו לדוגמא את עמידת הידיים הידועה, או אפילו “ברכת השמש” שמלווה בתנועה שחוזרת על עצמה מספר פעמים. לפי התפיסה היוגית, “באנו להזיע” וטוב שכך. הזיעה למעשה שומרת על איזון הגוף ושומרת על יציבותו הפנימית. הזיעה מאפשרת לגוף לעבור תהליך של ניקוי מרעלים והתחדשות אנרגיית הגוף, דבר שממש יכול לעזור במצבים בריאותיים שונים.

העיקר הבריאות

התפיסה הרווחת היא שהיוגה מרגיעה את הנפש. אבל אנחנו שוכחות ש’נפש בריאה בגוף בריא’.  באמצעות תרגול תנוחות היוגה, בלווי נשימה נכונה ועמוקה אנחנו מאפשרות לגוף לשמור על בריאותו ולפעמים גם להחלים ממחלות שונות. היוגה משככת כאבים, משפרת דלקות פרקים, מאזנת כאבי מחזור, מפחיתה לחץ דם. עובדת על הלב, זרימת הדם והנשימה.

משפיעה על המיינד

את תרגול היוגה מתחילים בריכוז בנשימה וב’מנטרת’ פתיחה. המנטרה נאמרת בשפת הסנסקריט. מטרת המנטרה היא להיפרד ממה שלא רלוונטי, לנקות את התודעה, להנמיך את הרעשים המיותרים ולהיכנס למקצב אחר. זה השלב בו מניחים את כל מחשבות העבודה, השיחות עם הילדים או כל עיסוק אחר ומתפנים לעצמנו. חיבור כבר אמרנו?

משמעות המנטרה היא להוקיר למורים ולתלמידים על עבודתם ומיד אחריה אנחנו מתחילים את תרגול היוגה כשאנחנו פנויים מחשבתית, נקיים מרעשים ופנויים לשחרר לחצים, מתחים, חרדות ופחדים. היוגה מאפשרת לנו להסתכל על החיים בצורה הרבה יותר שלווה ורוגעה.

תכירי את עצמך

יתרון נוסף הוא היכולת שלנו לעבוד נכון עם הגוף שלנו. היוגה מלמדת אותנו איך להשתמש נכון בגופנו, מלמדת אותנו יציבה נכונה, וכיצד נושמים נשימה נכון. דבר שכמובן תוכלי לקחת איתך למקום העבודה. רופאים רבים ממליצים לעשות יוגה בתקופות לחוצות, לקראת מבחנים או בימים קשים בעבודה. גם לנשים בהריון קיימת המלצה לתרגל יוגה, ללמוד לנשום נכון, ולדעת כיצד ללחוץ בצורה חכמה, דבר שיכול לתרום בזמן לידה. ליוגה הרבה פנים היא מלאת יתרונות בריאותיים, מחשבתיים ונפשיים. היא לא רק נשימה ומדיטציה לפעמים דורשת מאמץ רב והתגייסות פיזית. היופי שלה הוא שהיא לא רואה גיל, מוצא, דת או מגדר, בזמן תרגול כולם שווים. היא נותנת מענה לכל אחד ואחת, מאזנת את הצד הרגשי המנטלי והפיזי. היא מאפשרת יציבה נכונה ומשפרת את הקשב והריכוז, מלמדת אותנו לנשום. היוגה מביאה הנאה, שמחה והקשבה לצרכים שלנו, של הגוף ושל הנפש. כולנו יכולים להשתמש בה למען איזון וריפוי הנפש.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

בואי תכירי את היוגה

מי שמעולם לא תרגלה יוגה וודאי רואה בעיני רוחה תדמית מאד ברורה לעולם היוגה- עיניים עצומות, ישיבה מזרחית, תנועות שפתיים וקולות מוזרים. אם גם את

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן