גרסאת דסקטופ

גם טעים! גם כשר! “ברטון קרפרי”

קרפ

גם טעים! גם כשר! “ברטון קרפרי”

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

עם המון חששות, רגשות מעורבים ודעה קדומה, הגענו לברטון קרפרי באבן גבירול. והפעם? הטעם ניצח. “טור דה פראנס”? מסתבר שתל אביב תשמח לעוד ניחוחות צרפתיים. ונחשו מה? זה כשר לפסח!

ניחוחות צרפתיים

אז נכון, עמדנו בתור כדי לזכות ב”טעם הצרפתי”, האווירה המקומית נתנה את אותותיה עוד בהמתנה למנה. ויכול להיות שהכל תוכנן שם מראש- בזמן הזה, של ההמתנה, כשניחוחות הקרפ מערפלים את בחירת הטעם, אתם חשופים לעשיית הקרפ. בין אם כדי להוכיח שהמוצרים נקיים מגלוטן (כל הקרפים המלוחים וחלק מהמתוקים) ובין אם כדי להזכיר לקיבה כמה קרפ יבוא טוב בכל מצב. אבל בשלב הזה עוד היינו מהוססים. קרפ? עוד טרנד תל אביבי שיבוא וילך. אז זהו שלא הוא טעים, הוא קליל, הוא מכוסמת! ונראה לנו שבקצב הזה הוא הולך להישאר.

בואו נכנס לעובי הקורה

לא יודעת מה איתכם, פעם, סביב שנות ה90, כשהיינו צעירים יותר ויפים יותר, היה את דוכן הקרפ המתוק. הניחוחות שלו גם היו טובים. בכל זאת קרפ הוא קרפ. אבל הבאסה הגדולה הייתה טמונה בחלק הפנימי. אני לא אתייחס למרכיבים מפוצצי האשמה שמחזיק לו הקרפ (הקמח הלבן, הסוכר, הביצים) נניח להם. אני אתייחס למלית הכה דקיקה ולא מפרגנת ביחס לעובי הקרפ. תודו שהשתוקקתם לעוד נוטלה. אצל ה’ברטונים’ הגודל כן קובע. מלית המנה הקרפרית מצדיקה את מהות הקרפ. המעטפת הדקיקה, שנקייה מגלוטן ושאריות של אשמה, קריספית וחמה. (והיא עשויה רק מכוסמת ומים!)

על הדבש ועל הסנט מור

אז כדי להגיע לעובי הקורה ולהבין שאין מקום להתלבטויות טעמנו מגוון קרפים. את הלבנה חציל (36 שקלים) ואת הסנט מור דבש (36 שקלים) אבל יותר מכל אהבנו את הבייקון טלה צ’דר (44 שקלים) שהיה עשיר בגבינת אמנטל וצ’דר בניחוחות מעושנים שהתמזגו יופי לצד בייקון הטלה. הארטישוק העניק טעמים חמצמצים שהשתלבו בדיוק, הוא אומנם היה חתוך יותר מדי גדול והקשה על השארת הקרפ שלם. אבל הטעם היה כל כך שווה אז למי אכפת מקצת לכלוך.

באגף הדגים אפשר למצוא שני מנות של פלמידה כבושה (38 שקלים) והסלמון עם ממרח קרמי ייחודי (40 שקלים) ולכל דבר כמובן אפשר להוסיף/ להוריד מה שמתחשק.

גם הטבעונים מבנינו יכולים להיות רגועים. מנת הארטישוק לה- רומנה (38 שקלים) מצטיינת בטעם הגבינה המותכת שלא הרגישה ‘טבעונית טיפוסית’, העגבניות המיובשות הבצל הירוק והשום… טעים כבר אמרנו? לצד כל אלה אפשר להנות מתה היביסקוס מתקתק (שסתם ככה לידע כללי, מוריד לחץ דם). תפריט השתייה עשיר ולא מוריד מערך האווירה הפריסאית. וניתן למצוא שם מגוון בירות ללא גלוטן (בורדוג, דאורה או סניצר בעלות של 26 שקלים).

נטול גלוטן נטול אשמה

חייבת להודות שכשאני יוצאת לאכול בחוץ אני עוברת טוב טוב על המרכיבים ותוהה עד כמה “החגיגה” שווה לי את הקלוריות. אצל ה’ברטונים’ הידיעה שהקרפ עשוי כוסמת ומים משאירה לי מקום לחגוג על הבפנים, וכשמדובר בקינוחים על אחת כמה וכמה. ברטון קרפרי מציע תפריט קינוחים עשיר ומנחם למדי. קרפ קרמל מלוח עם קרם עשיר ופרוסות שקדים (26 שקלים) קרפ בנופי עם ריבת חלב, בננה וקוקוס מקורמל (26 שקלים) ולאוהבי הפשוטות מבנינו תמיד תוכלו פשוט לקחת לכם את קרפ הנוטלה הידוע (20 שקלים). בתום ארוחה כזאת הייתם מצפים שנחוש כבדות, מלאות, עייפים… ובכן גולת הכותרת היא שמרכיבי הקרפ ובחירת חומרי הגלם האיכותיים הופכים את החוויה לקלילה. מודים יצאנו שבעים ומרוצים.

בשורה התחתונה, השירות האדיב והאווירה הטובה לצד תפריט מקורי, טעים ומשתלם לכל כיס תגרום לכם לאכול, להנות ולהתאהב.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

גם טעים! גם כשר! “ברטון קרפרי”

עם המון חששות, רגשות מעורבים ודעה קדומה, הגענו לברטון קרפרי באבן גבירול. והפעם? הטעם ניצח. “טור דה פראנס”? מסתבר שתל אביב תשמח לעוד ניחוחות צרפתיים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן