גרסאת דסקטופ

הגדלת חזה אחת – שתלי הסיליקון שלה הרעילו אותה במשך שנים – זה הסיפור שלה

shutterstock_423021364

הגדלת חזה אחת – שתלי הסיליקון שלה הרעילו אותה במשך שנים – זה הסיפור שלה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

איש לא טרח לספר לקרן מונטי, בעלת חברת Bodhi ומפתחת שרירים זוכת פרסים בארה”ב, כי השתלים בשדיים שלה עלולים לגרום לה לחלות. כעת, האלופה לשעבר פועלת כדי להזהיר נשים באשר לסכנות ולמחלות, ששתלי שדיים עשויים להוביל אליהן

קרן מונטי היא אישה עם משימה – להעלות את המודעות באשר לשתלי סיליקון בשדיים והמחלות שהם עשויים להשליך על המשתמשות.

בשנת 2011, קרן מונטי ניצחה במקום הראשון בתחרויות בניית שרירים בארה”ב. היא מעורבת בעולם פיתוח ועיצוב הגוף, התזונה ומתן אורח-חיים בריא מזה שנים רבות ומהווה דוגמא לספורטאים תחרותיים בכל העולם.

כאשר מביטים בה מרחוק, איש אינו יכול לדמיין כי מונטי היא מישהי שנאבקת בבעיות בריאותיות כרוניות ועם זאת – זוהי המציאות של מונטי.

במהלך שנות ה- 20 לחייה, מונטי החלה לפתח אקנה חמור. בזמנו, היא הניחה כי מדובר ברמות גבוהות של הורמונים בגופה, שנוצרו באופן טבעי כתוצאה מהכושר האינטנסיבי שהיא מבצעת עד היום. עם זאת, לאחר כשנה היא אובחנה כחולת צליאק ואלרגית ללקטוז.

מספר שנים לאחר מכן, מונטי החלה לפתח מחלה של ממש: בלוטת האדרנל שלה החלה לקרטע, נמצאו בגופה מספר רב של אי-איזונים הורמונליים. היא סבלה מבעיות בעור, פריחות, עלייה במשקל, פיגמנטציה חריפה באזור הפנים ו- 4 דלקות חריפות בשתן במשך שנה אחת!

מספר שנים לאחר מכן, בינואר 2018, מונטי אובחנה כנושאת 4 סוגים שונים של טפילים, חיידקים במעי ואלרגיה לרוב הירקות. היא סבלה מעייפות וכאבים כרוניים במשך זמן רב, ללא הקלה.

כמובן שאפילו המחשבה שמשהו כזה יקרה לבחורה ששומרת על בריאותה בצורה כזאת יוצאת דופן היא אבסורדית! יש לציין כי במשך כל הזמן הזה, מונטי המשיכה להקפיד על אורח חיים בריא וביצעה פעילות גופנית נמרצת, המשיכה לאכול מזון אורגני, נפגשה עם מדקר סיני, כירופרקטור ורופאים רבים באופן קבוע. היא נמנעה מבשר וניסתה לשמור על חיים שמקדמים בריאות.

נדמה כי מגפה פשטה עליה, או שלא?

מוקדם יותר השנה, מונטי האמינה כי היא סופסוף הצליחה למצוא את התשובה לקשיים שהיא חוותה. מוקדם יותר השנה, בעלה של מונטי קישר אותה לפוסט ב- Facebook שסיפר את סיפור המאבק של אישה רנדומלית עם מחלות, שנגרמו כתוצאה מהשתלת שתלי השדיים שלה. כתוצאה מכך, מונטי התחברה לקבוצות רבות בנושא וקראה סיפורים מצמררים, המגוללים את כל התסמינים שהיא חווה והחולי שהיא עוברת.

מונטי החליטה לעבור השתלת שתלי סיליקון בשדיים בגיל 23, מספר שנים טרם הבעיות הבריאותיות שלה. הרופאים והמחקר שניהם העידו כי השתלים בסדר גמור ועם זאת, ברגע שהיא שמעה על מחלות כתוצאה משתלים, היא הייתה בטוחה שהיא מצאה את התשובה לקשיים שהיא חווה.

שלושה שבועות לאחר מכן, היא כבר ישבה אל מול רופא מנתח וביקשה ממנו להסיר את השתלים שלה.

מה אנחנו באמת יודעים על הסכנות ששתלי הסיליקון טומנות בחובן?

מונטי היא לא האישה היחידה שמעודדת לפתוח שיח בנושא. מוקדם יותר השנה, מאמנת כושר נוספת בארה”ב חלקה סיפור דומה. בשנת 2016 האלמנה של יו הפנר, קריסטל הפנר, חלקה את הסיפור שלה ברשתות החברתיות והסבירה כי היא מתמודדת עם תסמינים שהובילו אותה להסיר את שתלי הסיליקון שלה.

עם זאת, הקהילה הרפואית נותרת מחולקת באשר לשאלה אם אכן קיימת סכנה בשתלים לשם הגדלת חזה: אין הרבה מחקר בנושא, אך רוב הרופאים שמים את מבטחם במאות ואלפי הנשים שעברו ניתוחים מעין אלו ונהנות מהשתלים שלהן כיום, ללא כל חשש לפגיעה מערכתית או מחלה אוטואימונית.

רישום חדש

כיום רופאים רבים בארה”ב מקדמים שיטת רישום חדשה, שכל המטרה שלה היא לאתר את כל מי שעברו ניתוח להגדלת חזה, כדי לאמוד את המצב הבריאותי שלהן. התקווה היא כי גם בישראל יפתחו רשומה שכזו; יהיה הרבה יותר פשוט לזהות בעייתיות בשתלים על ידי כך.

כיום אין שום מחקר שמקשר בין שתלי סיליקון ובין מחלות באשר הן ובנוסף, נשים רבות נהנות מהשתלים שלהן כל החיים ללא שום קושי, חולי או אפילו תלונה. ועם זאת, הכמות המועטה של המחקר היא מאוד עלובה וכרגע איננה יכולה להעיד לכאן או לכאן. אף יש לציין כי המחלות והתופעות שנוצרות כתוצאה משתלי הסיליקון הן יחסית נדירות, לכן לא פשוט לקשר אותן לגורם ישיר באופן מיידי.

מרשם רב של הנשים שעברו ניתוחים להשתלת שתלי סיליקון, מסייע לספק תשובות לשאלות מעין אלו.

העמדה של המנתחים הפלסטיים בנושא

בהיעדר מידע איכותי ומהימן, רוב הרופאים כיום קובעים אם שתלי סיליקון מסוכנים לבריאות נשים או לא, על סמך השיפוט האישי שלהם בלבד.

רופאים רבים מדגישים כי אפילו לא מדובר במחלה שמזוהה באופן רפואי; איש לא ימצא אותה בספר רפואה, איש לא יודע כיצד לאבחן אותה או מהם התסמינים המדויקים שלה… ישנן הרבה שאלות ללא תשובות והרופאים אינם יכולים לקבוע דבר, כל עוד הם “הולכים בחשכה”.

רוב הרופאים שמאמינים בחולי כתוצאה משתלי סיליקון, חוו אינטראקציה עם מטופלת כזו באופן אישי. נשים רבות פונות למנתחים הפלסטיים שלהן לביקורת ואף מתייעצות עמם שנים לאחר הניתוח, במידה והן מרגישות כי קיימת בעיה בשתלים או רוצות לבצע ביקורת. חלק מהנשים הללו אכן זקוקות לביקורת ואף מפצירות ברופאים שלהן, להסיר את השתלים מהר ככל האפשר.

לאחר שהשתלים מוסרים, ניכר לשים לב כי המצב של האישה משתפר פלאים – כל רופא שחוזה במצב שכזה חווה חוויה “פוקחת עיניים” ומבין כי אכן קיימת תופעה שכזו – היא פשוט שקטה יחסית לאחרות.

תסמינים שנשים דיווחו

משום שעדיין לא מדובר במחלה מתועדת של ממש, אין תסמינים מדויקים שמבטיחים כי מדובר בבעיה בשתלי הסיליקון. עם זאת, נשים שעברו את המחלה ורופאים שמסייעים לנשים לגבור על הקושי מעידים כי ישנם מספר תסמינים שמשותפים לרוב הנשים:

  • בעיות בעור ובציפורניים
  • פריחות שלא ניתן להסביר
  • פריחות באזור השדיים שלא נעלמות
  • אובדן שיער
  • נפיחות, בעיקר באזור הבטן
  • כאבים באזור הבטן והמעיים
  • בעיות שרירים מגוונות
  • תסמינים המעידים על מחלת ליים, אשר האבחנה שלהם חוזרת שלילית

הסימפטומים הם מוזרים ומגוונים לעיתים קרובות, מסיבה זו הרופאים מתקשים לחזות אם הוצאה של השתלים אכן תטיב את המצב או שמדובר במחלה שונה לחלוטין. עם זאת, רוב הרופאים מספרים כי נשים שביקשו שיוציאו להן את השתלים – לא חזרו אליהם שוב.

רוב הנשים שמוציאות את השתלים יחושו טוב יותר בין יומיים לשבועיים לאחר מכן. ניכר כי הבעיות הבריאותיות שלהן שכחו.

הבעיה האמיתית שהרופאים התומכים מציגים היא אי-הדיוק של ביקורות שנשים עוברות, לאחר שהן עוברות השתלת שתלי סיליקון. הרופאים מספרים כי כל הבדיקות שהם מבצעים לרוב שוות בתקן הנורמה, כי נראה שהשתלים לא הזדהמו והכול בסדר איתם. כתוצאה מכך, רופאים רבים שלא מאמינים במחלה או פשוט לא מודעים אליה, עשויים לפסול את הדאגה המוצדקת של המטופלות ולפתור אותן בכך שהשתלים נראים תקינים לחלוטין. כיום רוב הרופאים אכן לא מודעים או לא מאמינים במחלה הזו, לכן רוב הנשים שפונות למנתחים פלסטיים בנושא נשלחות הביתה עם השתלים.

שיפור עצום לאחר הניתוח

למונטי היה מזל – היא מצאה רופא שתומך בקשיים שעשויים לנבוע משתלי סיליקון והצליחה לקבוע עמו פגישה כשלושה שבועות לאחר ששמעה לראשונה על המחלה; היא לא נאלצה להתמודד עם רופא שלא מאמין לה או מבטל אותה.

לאחר הניתוח, מונטי הספורטאית סיפרה כי הבריאות של הריאות שלה השתפרה פלאים, כי כאבי המפרקים והידיים שלה נעלמו והנפיחות הכוללת שלה פחתה כשבוע לאחר הניתוח בלבד!

משזכתה בבריאותה, מונטי מתחרטת רק על דבר אחד – שלא ידעה דבר על הפוטנציאל למחלה הזו קודם לכן – או העובדה שיש נשים שחוות את המחלה הזו – לפני שהיא עברה ניתוח להגדלת חזה בעצמה.

רוב הרופאים מסבירים למטופלות כי שתלי הסיליקון מלאים במיי מלח בלבד, אך הם לא מזכירים את הכימיקלים הרבים ששכבת הסיליקון מכילה בפני עצמה. הרופאים כן מדברים על הסיכון של הניתוח עצמו, אך לא אומרים דבר על הסכנה שנשקפת למטופלות לאחר הניתוח.

האם האזהרות מוצדקות?

כיום רוב הרופאים לא מדברים על המחלה או מזהירים מפניה. רופאים שתומכים במחלה מעידים כי הם כן מזהירים את המטופלות שלהם “באשר למחלה נדירה”. הם מסבירים כי משום שידוע כה מעט בנושא כיום וישנן מטופלות רבות שלא חוות בעיה כל חייהן, אין אפשרות להרחיב במידע או להתריע כי מדובר בסכנת חיים. עם זאת, מומלץ להדגיש כי קיימת אפשרות שכזו.

הרופאים המתנגדים מזכירים לנו כי ישנן נשים שעוברות ניתוחים לשחזור מראה השדיים, כתוצאה ממחלת הסרטן או פגיעה פיזית. השתלים הללו מסייעים לנשים הללו לחוש נורמליות שוב, לאחר שאיבדו את השדיים שלהן למחלה שמלאה בקשיים ובחוסר אונים. הרופאים אינם רוצים למנוע מהנשים הללו את היתרון הזה, את היכולת לחוש כי הן עשויות לקבל את השדיים שלהן בחזרה או לפחות את המראה שלהם.

הרופאים הללו לא מספרים לנשים אודות המחלה ומצד אחד, אכן מעניקים להן תקווה לחיים שגרתיים המלווים בשדיים נאים. עם זאת, הם מסכנים אותן בהתפתחות של מחלה חדשה, שהם לא יודעים דבר אודותיה או אודות הסכנה, שנשקפת לחולת הסרטן לשעבר. הגוף של חולות סרטן עובר הרבה מאוד תהפוכות ומאבד הרבה מהכוח הראשוני שלו, נדרש זמן רב להשתקם ולשוב אל המוטב. האם יתכן כי שתלי הסיליקון עלולים להשיב את הסרטן מנסיגה או להקשות על תהליך ההחלמה של המטופלות? כיום עדיין אין תשובות לשאלות הללו.

התקווה היא כי הרישום הראשוני בארה”ב, יסייע לזהות נשים בעלות סיכון גבוה יותר לסבול מהמחלה או לפתח סיבוכים נדירים, כתוצאה מהשתלת שתלי הסיליקון. אם הרופאים יצליחו למצוא גורם משותף, יהיה להם הרבה יותר פשוט לשלול את הניתוח מראש בפני נשים מסוימות, בעלות משתנים פיזיולוגיים מסוימים. הם אף יוכלו להדגיש בפני נשים הסובלות מסיכון נמוך יותר כי עליהן להיזהר מהתופעה.

כיום רמת הסיכון מוגדרת כנמוכה

אם אנו עברנו הגדלת חזה בעברנו ואנו מודאגות מהאפשרות שהמחלה תתפתח בגופנו, כדאי לנו לפנות למנתח פלסטי ולחלוק עמו את החששות הללו. 

מומלץ להימנע מחרדות ותהיות באשר לשאלה לבד. גם אם נקרא בנושא, כיום קיים מעט מאוד מידע וגם המידע שקיים הוא שטחי מאוד, לכן כדאי לנו להתמודד עם השאלה יחד עם מומחה מקצועי – שבאמת יקשיב לנו ויסייע לנו למצוא את התשובות האמיתיות.

אף יש לזכור כי כיום רוב הנשים לא מתלוננות על קשיים כתוצאה מהשתלים שלהן. בממוצע, כ- 7,000 נשים עוברות הגדלת חזה בארצנו. כ- 100,000 נשים עוברות את הניתוח בארה”ב מידי שנה! ועם זאת רובן לא מתלוננות, לא מפתחות תסמינים ונהנות מהם לאורך כל חייהן.

עם זאת, יש לציין כי ככל הנראה קיים אחוז מסוים של נשים, שיסבלו כתוצאה משתלי הסיליקון.

מונטי ממשיכה לנסות ולהפיץ את הבשורה. היא מספרת כי למרות הקשיים שסבלה טרם הניתוח והקשיים שהיא מתמודדת עמם כיום לאחר הניתוח, כגון מראה השדיים הנוכחי שלה, היא מרגישה יותר טוב כל יום ומאושרת על שמצאה את הפתרון לחיים טובים יותר עבורה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הגדלת חזה אחת – שתלי הסיליקון שלה הרעילו אותה במשך שנים – זה הסיפור שלה

איש לא טרח לספר לקרן מונטי, בעלת חברת Bodhi ומפתחת שרירים זוכת פרסים בארה”ב, כי השתלים בשדיים שלה עלולים לגרום לה לחלות. כעת, האלופה לשעבר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן