גרסאת דסקטופ

הדרכים הטבעיות לנשק פטרת הציפורניים לשלום

shutterstock_258265019

הדרכים הטבעיות לנשק פטרת הציפורניים לשלום

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

פטרת בציפורניים היא תופעה לא נעימה, אך מאוד נפוצה, המתארת ציפורניים חלשות, צהובות-ירקרקות, מתפוררות, מתקלפת ומעוטרות בפסים לבנים או צהובים באזור הציפורן. פעמים רבות הפטרת תלווה ביובש ובמקרים חריפים תלווה גם בגרד, אדמומיות ותתפשט למקומות נוספים בגוף.
גם אם אינכם שמים לב לכל התסמינים, קיים סיכוי גבוה שגם אם חלק מהם תקפים עבורכם, אתם סובלים מהתופעה. אם אינכם בטוחים או אינכם מאמינים כי מומלץ לטפל, כדאי לכם לפנות לרופא עור שישלח אתכם לבדיקת דם. באמצעותה תוכלו לברר האם מדובר בפטרת ומהו הזן שלה. פטריית הקנדידה השכיחה, לדוגמא, היא כזו שמאוד מומלץ לטפל בה, בשל יכולתה להתפשט הלאה לעור ולאיברים פנימיים בגוף – בעיקר המעיים.
כדי להימנע או להקשות על חייה של הפטרייה, מומלץ להקפיד לנקות את אזור הרגליים או הידיים, במיוחד לאחר גינון, להימנע ממריחת לק על הציפורניים, להקפיד לנקות את האמבטיה והנעליים שלכם ולהימנע מהזעת יתר, באמצעות טלק או נעליים פתוחות.
כיום קיימות שפע משחות ותרופות, כימיקליות או טבעיות, שמטרתן להקל על פטרת בציפורניים. לצד טיפול שכזה, ישנן תרופות סבתא רבות שעשויות לרפא או לפחות להקל משמעותית על פטרת בציפורניים.

 

שמן אורגנו

כיום רוב האוכלוסייה כבר מודעת להשפעות החיוביות של שמנים אתריים על הגוף מבחינת העור, השיער וגם ניקוי רעלים, חיידקים ו/או פטרת. שמן האורגנו הוא יעיל מאוד לטיפול בפטרת, משום שאף הוא מכיל ריכוז גבוה של חומצות אנטי-פטרייתיות הקרויות חומצות פנוליות ונוגדי חמצון עזים כגון קרבקרול ותימול. החומצה הפנולית מפרקת את דופן הפטרייה ביעילות ומסירה אותה מעל לציפורן הנגועה, בעוד שנוגדי החמצון מסייעים לחזק את המערך החיסוני שלנו ולנתק את אספקת המים של הפטרייה.

אופן הטיפול: משום שמדובר בשמן אתרי (שמן מרוכז), אין סיבה להשתמש ביותר ממספר טיפות בכל פעם; הוא מאוד חזק, מה שעשוי להביא לצריבה וגירוי בעור בכמות מוגזמת. אפילו מומלץ למהול אותו בשמן קוקוס או שמן זית כדי למנוע את הגירוי ולהקל על ספיגת השמן בעור. יש לשייף את הציפורניים ולאחר מכן, להניח מספר טיפות של שמן אורגנו מהול בשמן נוסף על דופן הציפורן. יש לחזור על הפעולה פעם ביום, מומלץ לאחר המקלחת או טרם השינה. אנו תמיד יכולים להזליף מספר טיפות גם לאמבט חמה, כדי לייעל את תהליך הטיהור של הציפורניים.
מדובר בטיפול ממושך של עד חצי שנה. יש להמתין כחודש כדי להבחין בתוצאות ראשוניות. אם אתם שואפים להאיץ את התהליך, כדאי לכם למהול 2-3 טיפות של שמן אורגנו בכוס מים ולשתות, כדי לתרום לטיפול פנימי שייעל את החיצוני. אין לשתות שמן אורגנו נקי.

שמן עץ התה

שמן עץ התה הוכח כאחד הטיפולים היעילים ביותר עבור פטרת בציפורניים, בזכות היותו בעל תכונות אנטי-בקטריאליות, אנטי-פטרייתיות ואנטי-ויראליות יעילות מאוד. יש לציין כי השיטה הזו דורשת הרבה סבלנות והתמדה, משום שהטיפול דורש בין ששה לתשעה חודשים ונדרש לפחות חודש של טיפול כדי להבחין בתוצאות. עם זאת, למרות העמל, אתם תזכו בציפורניים יפות נקיות מפטרת בסוף התהליך.

אופן הטיפול: קחו צמר גפן והזליפו עליו מספר טיפות של שמן עץ התה. שייפו את הציפורניים. פזרו את השמן באזור הציפורניים הנגועות מצד לצד, בעיקר על גבולות הציפורניים. לאחר מכן, מהותי לאוורר את הרגל וללכת בנעליים פתוחות. יש לחזור על התהליך פעמיים ביום: בבוקר וטרם השינה. מומלץ כי אחת מהפעמים הללו תהיה לאחר מקלחת.

שמן קוקוס

שמן הקוקוס הוא מבין השמנים הבריאים ביותר לשימוש במטבח כיום. זאת ועוד, הוא שמן רב-שימושי, אשר באמצעותו ניתן להעניק לחות לכל העור, השפתיים, הציפורניים והשיער שלנו. החומצה הקפרילית שהוא מכיל מעניקה לו את איכויותיו האנטי-פטרייתיות.

אופן הטיפול: קחו צמר גפן ושפכו עליו מספר טיפות של שמן הקוקוס. שייפו את הציפורן או הציפורניים. מרחו את השמן על הציפורניים הנגועות, בעיקר על דופן הציפורן עצמה, משום שהחומצה הקפרילית מסייעת לפרק את הדופן הפטרייתי של הציפורן ולנקות אותה ממנו. יש לחזור על הפעולה אחת ליום.
מומלץ לשתות כף של שמן קוקוס בנוסף לטיפול החיצוני, אם אינכם מטגנים או מבשלים עם שמן קוקוס ביומיום, כדי לטפל בפטרת מבפנים ומבחוץ.

חומץ תפוחים

חומץ התפוחים הוא בעל סגולות אנטי-פטרייתיות ואנטי-בקטריאליות חזקות, בזכות היותו עשיר בוויטמינים, מינרלים וחומציות רבה, המסוגלות לסייע לטפל בפטרת ציפורניים קשה מאוד. יש לציין כי טיפול באמצעות חומץ תפוחים ראשית יביא להחמרה במצב, בשל המהלומה הקיצונית שהוא מביא על הפטרת – זכרו כי המטרה היא להוציא אותה מהגוף ולכן, יתכן מאוד כי נתיב היציאה יהיה דרך הציפורניים עצמן.

שתי אפשרויות טיפול:

1. ניקוי עצמי – קחו כמויות שוות של מים חמים וחומץ תפוחים וערבבו ביניהן. השרו את הרגליים בנוזל למשך כחצי שעה. לאחר מכן, יבשו היטב את הרגל והשאירו אותה מאווררת, כך שתוכל לנשום את האוויר הצח ולהתנקות כליל. יש לחזור על הפעולה יומיום, כדי להיפטר מהפטרת המזיקה. כדי לחזק את ההשפעה, אתם יכולים להוסיף לאמבטיה רכיבים נוספים המסייעים לגבור על פטריות, כגון סודה לשתייה או מיץ לימון.

2. אפשרות נוספת היא ליצור פילינג מחומץ תפוחים וקמח אורז: ערבבו בין השניים, כאשר חומץ התפוחים הוא המרכיב הדומיננטי בתערובת. הניחו את התערובת על הרגליים והציפורניים ושפשפו את האזור בעדינות. בנוסף לעובדה שתיפטרו מהפטרת לחלוטין, הפילינג הזה אף יסייע לכם להיפטר מעור יבש, אשר יחסית שכיח בעת פטרת ברגליים (במידה וישנם פצעים פתוחים מומלץ להימנע משיטה זו). יש לחזור על הפעולה בין שלוש לארבע פעמים בשבוע במשך מספר שבועות, כדי להבחין בתוצאות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הדרכים הטבעיות לנשק פטרת הציפורניים לשלום

פטרת בציפורניים היא תופעה לא נעימה, אך מאוד נפוצה, המתארת ציפורניים חלשות, צהובות-ירקרקות, מתפוררות, מתקלפת ומעוטרות בפסים לבנים או צהובים באזור הציפורן. פעמים רבות הפטרת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן