גרסאת דסקטופ

הזיכרון שלכם כבר לא מה שהיה פעם? ניתן לשפר אותו, ודי בקלות

shutterstock_250922080

הזיכרון שלכם כבר לא מה שהיה פעם? ניתן לשפר אותו, ודי בקלות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

באמצעות עשר דרכים פשוטות תוכלו להגביר משמעותית את תפקודי המוח, ואת הזיכרון בפרט

אם תלכו כמה שנים אחורה, לפני שהתלות בטכנולוגיה הייתה כה גדולה, תוכלו לזכור כי פעם המוח שלנו עבד הרבה יותר. זכרנו מספרי טלפון בעל פה, שמות, ואפילו דרכים וכבישים (לפני הוויז). היום, כאשר הכל פשוט מופיע בלחיצת כפתור, המוח שלנו עובד פחות קשה, והזיכרון שלנו הולך ונחלש.

לרוב נשכח דברים הנתפסים כמשעממים, מטלות שאין לנו ממש חשק לבצע, ודברים שגרתיים החוזרים על עצמם. פרויד לעומת זאת טען, כי שחכה אינה מקרית, מאחוריה מסתתר תהליך של הדחקת זיכרונות בעלי מטען רגשי המעוררים חרדה. טענה אחרת אומרת כי למערכת הזיכרון יש מטרה להגן על עצמה, ולכן מידע שלא נמצא בשימוש נמחק מהזיכרון.

כך או אחרת, מחקרים רבים חושפים כי אנשים המפעילים את תאי המוח שלהם, שומרים על כושר ויעילות גבוהים. מאמץ שכלי מכל סוג מחזק את הזיכרון, גורם לקשרים חדשים בין סיבי עצב, והתעוררות של אזורים במוח שלא הופעלו. במקרים רבים תאי עצב חדשים יכולים לצמוח, ולשפר משמעותית את החלק האחראי על הזיכרון.

עשר דרכים פשוטות לשיפור הזיכרון:

  1. חזרה על הדברים- תחזרו על הכל. מספר טלפון, שמות של מקומות, ושל אנשים. חזרה היא המפתח. השיטה היעילה ביותר היא לחזור כשלוש פעמים על מה שברצונכם לזכור. לדוגמה, אם אתם פוגשים אדם חדש, ורוצים לזכור את שמו, חזרו על השם שלו בכל הזדמנות.
  2. שינה טובה- מינימום של שבע שעות שינה תשפר את הזיכרון שלכם באופן משמעותי. במהלך השינה, המוח מקבע את הזיכרון של מידע חדש שהתקבל לאורך כל היום.
  3. תזונה בריאה- האוכל שאנו מכניסים לגופנו משפיע בטווח הארוך על ביצועי הזיכרון. מאכלים עשירים בנוגדי חמצון (תרד, ברוקולי, אגוזים, ושמן זית) תורמים לפעולה טובה יותר של המעגלים העצביים במוח השולטים על הזיכרון.
  4. פעילות גופנית- הליכה יומית משפרת את זרימת הדם והחמצן למוח, מה שמשפיע באופן חיובי על הזיכרון שלנו.
  5. למדו שפה זרה- למידה של שפה זרה יכולה לשפר את היכולות הקוגניטיביות, גם בגיל מבוגר. מי שמתחיל כבר בגיל צעיר יכול ליהנות מהיתרונות של מניעה עתידית של הפרעות בזיכרון.
  6. הורידו את מפלס הלחץ- הלחץ הוא אויב ראשי של המוח, הוא עלול להרוס תאי מוח, ואף מזיק להיפוקמפוס (חלק במוח שאחראי על יצירת זיכרונות ושליפה של זיכרונות ישנים). קחו לכם הפסקה במהלך היום, הביעו רגשות במקום לשמור בבטן, והתמקדו במטלה אחת בכל פעם.
  7. תשומת לב- הקדישו תשומת לב לדברים על מנת לחקוק אותם במוח. בערך כ-8 שניות של התמקדות מספיקות על מנת לעבד פיסת מידע בזיכרון.
  8. הוסיפו כורכום לאכול שלכם- הסגולות הרפואיות של הכורכום כבר ידועות. מספיק להוסיף גרם אחד, בכדי לראות שיפור בתפקוד הזיכרון. הדבר יעיל במיוחד לאנשים סוכרתיים.
  9. תה ירוק- מכיל נוגדי חמצון בעלי עוצמה רבה שמגנים מפני רדיקלים חופשיים העשויים לפגוע בתאי המוח. צריכה קבועה של תה ירוק משפרת את הזיכרון והמודעות המנטלית, ואף יכולה להאט הזדקנות של המוח.
  10. מדיטציה- תרגול באופן קבוע מעבה את קליפת המוח ומעודדת היווצרות קשרים בין תאי המוח השונים. כמו כן, היא מגבירה את החדות ואת יכולות הזיכרון.

כאמור, פעילות המאתגרת את המוח והזיכרון אינה קשורה לגיל ואינה אמורה להתחיל בגיל מבוגר. מדובר בדרך חיים, וככל שנקדים ללכת בה, כך נטיב עם המוח והזיכרון שלנו כבר עכשיו, בהווה, וגם לשנים הבאות. אין ספק שמבין השקעות רבות בחיינו, זו עשויה להיות השקעה כדאית במיוחד שיכולה להניב תוצאות טובות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הזיכרון שלכם כבר לא מה שהיה פעם? ניתן לשפר אותו, ודי בקלות

באמצעות עשר דרכים פשוטות תוכלו להגביר משמעותית את תפקודי המוח, ואת הזיכרון בפרט אם תלכו כמה שנים אחורה, לפני שהתלות בטכנולוגיה הייתה כה גדולה, תוכלו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן