גרסאת דסקטופ

הטבה וחוסן של השיניים, החניכיים וחלל הפה שלנו

shutterstock_284497271

הטבה וחוסן של השיניים, החניכיים וחלל הפה שלנו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

בריאות חלל הפה שלנו היא מהותית ואף קריטית; למרות החידושים וההוזלות של טיפולי השיניים כיום, רובנו לבטח נעדיף ליהנות משיניים טבעיות, חזקות ופונקציונליות גם בגיל מאוחר.

עלינו לזכור כי חלל הפה שלנו הוא חלק ממערכת העיכול בכלל ובפרט, הוא חשוף מאוד לעולם החיצון. מסיבה זו חלל הפה שלנו עשוי להזדהם, להיתקל בפטריות או חיידקים ביתר קלות ולסבול מנזקים חריפים.

כדי להימנע מתופעות לא נעימות, עלינו לטפל היטב בכלל חלל הפה שלנו: להקפיד ולצחצח את השיניים 2-3 פעמים ביום בעדינות וביסודיות (כך שלא נזיק לחניכיים; צחצוח חזק מדי עשוי לגרום לדימום וכאבים), נקפיד על ניקוי הלשון באמצעות מנקה לשון, חוט-דנטלי ושטיפת הפה לאחר הזנת גופנו במזיקים כגון שוקולד או עשן.

אם אנו סובלים מכאבים ו/או בעיות שונות לאורך חלל הפה, כדאי לנו לשלב ביום-יום שלנו פעולות שונות שיתרמו לניקוי האזור ויטיבו את המצב.

תה ירוק

תה ירוק בריא מאוד עבור הגוף, השיניים והחניכיים: הוא מכיל נוגדי חמצון רבים אשר מצליחים להדוף ביעילות כמעט כל חיידק, פטרייה, זיהום, פרזיט או פולש שעלולים להזיק לפה שלנו. התה הירוק אף מכיל פלואוריד טבעי, אשר יסייע לגונן על חלל הפה שלנו ולשמור על האסתטיקה באזור.

כיום מעודדים לשתות תה ירוק כל יום, לפחות שלוש-ארבע כוסות ליום, בזכות סגולותיו המרפאות. כדאי להתאמץ ולשתות את התה כחליטה; כתה ירוק טבעי ולא מעובד בתיון. מומלץ לשתות לצד התה גם הרבה מים, שכן תה נוטה לייבש.

אם איננו אוהבים תה, אנו יכולים לנסות לחפש בחנויות טבע מסטיקים או תוספי תזונה המכילים תה ירוק. עם זאת, נקפיד לזכור כי לעיסה מוגזמת של מסטיקים אף היא מזיקה לחניכיים, כך שלא מומלץ להגזים בצריכתם.

בנוסף לאיכויות הניקוי שלו (שמתייחסות לטיהור ולפינוי של פסולת גם לאורך הגוף), התה הירוק אף מסייע לשמור על בריאות הלב, משפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו, משפר את מצב הרוח, מסייע להאיץ את תהליך העיכול, מפחית את רמות כולסטרול בדם ומאט את תהליך ההזדקנות. כדאי לנו להכניס אותו לחיינו בכל סיטואציה.

ניקיון טבעי של חלל הפה

החניכיים שלנו הם חלק חשוב מאוד מחלל הפה שלכם, כך שמחובתנו להעניק להם חשיבות מסוימת. רוב המוצרים המטפלים בהיגיינת הפה לא באמת מתייחסים לטיפול בחניכיים, לכן הרבה פעמים מתפתחות מחלות חניכיים (Gingivitis). כדי להימנע מהחולי יהיה עלינו לעשות ניקוי כולל של חלל הפה. קיימות מספר אפשרויות לניקוי חלל הפה שלנו בכלל. כעת נסקור את כלל השיטות היעילות ביותר.

שמן שומשום ו/או שמן קוקוס

ניקח כף אחת של שמן שומשום ו/או שמן קוקוס ונשים אותה בפה. נותיר את השמן בפה למשך עשרים דקות. בזמן זה נדאג להניע את השמן בפינו באיטיות, כך שיגיע לכל נקודה לאורך חלל הפה שלנו. בזמן זה השמנים דואגים לספוח את כל הלכלוכים והחיידקים אליהם. כתוצאה מכך הם מותירים את חלל הפה שלנו נקי מלכלוכים ומזהמים ומבריק מניקיון.
יש להימנע מבליעת השמן, גרגור השמן או כל פעולה עזה עם הפה באותה עת.
לאחר כ- 20 דקות נירק את השמן. לאחר מכן, מומלץ לשטוף את הפה עם מים חמימים ומלח ולגרגר היטב.
השלב הסופי הוא צחצוח השיניים – נצחצח בעדינות ובאיטיות. אם נשוב על הפעולה פעם בשבוע לפחות, נהנה מחלל פה נקי.

סודה לשתייה

הסודה לשתייה ניחנה בתכונות אנטי-בקטריאליות חזקות, בזכות ריכוז המלחים הגבוה שלה. בעקבות זאת היא מהווה משחת שיניים ותרופה מצוינת עבור השיניים והחניכיים שלנו.

אם לא חיבבנו משחות שיניים עד היום או שהרגשנו כי הן אינן פועלות באופן אופטימלי, כדאי לנו לשקול ולהכין משחת שיניים טבעית, משילוב של סודה לשתייה ומיי חמצן 1%: נוצרת משחת שיניים טבעית מעולה, זולה, מלבינה, מנקה ומטהרת, המאפשרת לנקות את חלל הפה באופן איכותי וללא שימוש בכימיקלים.

מומלץ לשלב עם המשחה גם מלח, כדי להעצים את הפעולה. אף ניתן לשלב במשחה שמנים אתריים בריאים כגון שמן מנטה או קינמון אשר יוסיפו לסגולות הבריאותיות המשחה, לטעם נחמד יותר ולריח נעים, המלווה בתחושת רעננות. אף ניתן להוסיף למשחת השיניים צ’ילי, כורכום (מאוד בריא, אך יש לזכור כי הצבע מכתים את מברשת השיניים), את תבלין הקינמון או הציפורן, שבעצמם בעלי איכויות אנטי-בקטריאליות ואנטיספטיות שיעזרו לשקם את חלל הפה.

המתכון הסטנדרטי למשחת שיניים העשויה מסודה לשתייה דורש כפית סודה לשתייה, שתי כפיות מלח (עדיף מלח אטלנטי), שלוש כפיות מיי חמצן 1% ובין טיפה לשתי טיפות של שמן אתרי מרוכז.
יש להקפיד על המינונים של מיי החמצן, משום שכמות מוגזמת עלולה לייבש את בלוטות הרוק שלנו, להביא להפרשה נמוכה יותר של רוק (מנקה את חלל הפה באופן טבעי) ולסכן את הפה שלנו.

אלוורה

אלוורה נחשב לצמח מרפא איכותי, המכיל ריכוז גבוה מאוד של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, חומצות אמינו ושומנים בריאים. באלוורה טמונות סגולות מרפא רבות, המגנות על גופנו ותורמות לאיכות חייו, לרבות ניקוי השיניים וריפוי החניכיים ממחלות שונות כגון נסיגת חניכיים. האלוורה היא אנטי-בקטריאלית, אנטיספטית ואנטי-פטרייתית. אנו יכולים להיעזר בה כדי לנקות את חלל הפה בקלות, באמצעות ג’ל טבעי או פשוט באמצעות שתיית המיץ הטבעי (מאוד מר מבחינת הטעם).

אחת הדרכים המצוינות לנקות את הפה והחניכיים, היא לקחת מיץ אלוורה טהור ולשפוך על אזור השיניים והחניכיים. יש להניע את המיץ לאורך חלל הפה, כך שיוכל להביא לניקוי אופטימלי, במשך כעשר דקות ולאחר מכן, לירוק אותו ולשטוף את הפה במים קרים. יש לחזור על הפעולה כפעמיים ביום.

אנו אף יכולים להכין משחת שיניים טבעית ויעילה לניקוי חלל הפה, על ידי שילוב של כף אלוורה, חצי כוס סודה לשתייה, מיץ לימון או שמן לימון אתרי (עשיר בחומצה ציטרית שמסייעת לנקות את חלל הפה), כוס מים אחת ורבע כפית של גליצרין צמחי. היא תסייע לנקות היטב את חלל הפה ולשמר את בריאות השיניים לאורך השנים.

פילינג חניכיים

אם אנו חשים כי המצב שלנו חריף ולכן אנו זקוקים לפעולה אינטנסיבית יותר, כדאי לנו לבצע פילינג לחניכיים: מדובר בניקוי יסודי ועמוק יותר של החניכיים שלנו, שיסלק לחלוטין את כלל הלכלוכים והחיידקים. ייתכן כי ישרוף לנו מעט ואף הרבה, אם אנו סובלים מפצעים לאורך חלל הפה, אך הפעולה לבטח תביא לפה נקי.

ניקח כף גדולה של שמן קוקוס ונערבב אותה יחד עם מלח הימלאיה. מלח ההימלאיה הוא מלח בריא מאוד, בצבע ורוד, אשר היה קבור מתחת למשקעים של הריי געש במשך אלפיי שנים. משום שלא היה חשוף לשמש, הוא לא עבר את תהליך החמצון ולכן נותר בריא ואיכותי.
שמן הקוקוס ידוע ביכולותיו המנקות, המטהרות, האנטי-בקטריאליות והאנטי-פטרייתיות שלו.
יחד השניים מהווים צוות מנצח: נערבב את שני החומרים ונעסה עמם בעדינות את השיניים והחניכיים שלנו. יש להשאיר את התערובת על החניכיים והשיניים למשך מספר דקות ולאחר מכן – לשטוף את חלל הפה היטב. אם נחזור על הפעולה אחת לשבועיים, נשמור על פה מצוחצח.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הטבה וחוסן של השיניים, החניכיים וחלל הפה שלנו

בריאות חלל הפה שלנו היא מהותית ואף קריטית; למרות החידושים וההוזלות של טיפולי השיניים כיום, רובנו לבטח נעדיף ליהנות משיניים טבעיות, חזקות ופונקציונליות גם בגיל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן