גרסאת דסקטופ

הטריקים הטבעיים הללו יקלו על הפסוריאזיס שלנו

shutterstock_146933075

הטריקים הטבעיים הללו יקלו על הפסוריאזיס שלנו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

פסוריאזיס היא תופעה אוטואימונית כרונית, אשר לרוב נובעת עקב גורם גנטי, לחץ, עישון או בעיות של מערכת העיכול או הכבד. היא מתרחשת כאשר מערכת החיסון שלנו “מתבלבלת” וטועה להאמין כי קיימת בעיה בעורנו. תאים לבנים של מערכת החיסון אשר תפקידם לרוב הוא לגונן עלינו, נצמדים לרקמת העור ומובילים לדלקתיות – מצב בו מערכת החיסון פועלת בצורה קיצונית, כאשר המטרה הסופית היא לרוב להביא להחלמה. ככל שרמות הדלקתיות הולכות ועולות, כך גופנו נחלש בשל המשאבים אשר מושקעים במתקפה של מערכת החיסון.

התאים של מערכת החיסון גורמים לגוף להאמין כי העור הפגוע שלנו זקוק לתיקון ולכן מייצר במהירות תאי עור חדשים. הבעיה היא שהעור שלנו בסדר גמור ולכן נוצרת הצטברות של תאי עור, שלרוב מובילה למראה הקשקשת המאפיין פסוריאזיס. ישנם חולים אשר אף מפתחים דלקת פרקים כתוצאה מהתופעה.

פסוריאזיס היא מחלה רב-מערכתית ולכן איננה פשוטה. מסיבה זו כדאי להכיר היטב את כלל הכלים שיסייעו לנו להתמודד איתה בנעימים.

המקלחת

מקלחת שגרתית איננה מטיבה עם פסוריאזיס: המים החמים תורמים ליובש ומקלחת מהירה אף עשויה להביא לתחושות של כאב ושריפה לאורך זמן. כדי להימנע ממצב שכזה, ראשית השתדלו להתקלח פחות פעמים מהרגיל; מקלחת אחת ליומיים היא דיי והותר.
שנית, כדאי לנסות ולהפוך את המקלחות שאתם כן עושים, למקלחות בעלות סגולות מרפא, שיקלו על התופעה:

אמבטיית שיבולת שועל

שיבולת שועל היא דרך מצוינת להתמודד עם גרד כאשר סובלים מפסוריאזיס ובדרך-כלל מומלצת לאנשים הסובלים ממנה: טחנו בערך כוס של שיבולת שועל לאבקה ופזרו אותה באמבט שלכם. המרקם הגס של השיבולת מסייע לגרות את העור וליצור מעין פילינג לעור, המסייע לנקות אותו ביעילות מתאי עור יבשים או מיותרים.

שמני בסיס

שמן זית נחשב לבריא מאוד עבור העור שלנו, בשל היותו עשיר בוויטמינים E ו- K המסייעים להעניק לחות לעורנו על ידי ייעול התפקוד של מחזור הדם והנוזלים שלנו, היכולת של ויטמין E לחזק את פעילותן של חומצות שומן בריאות ויכולתם לגונן על עורנו מפני מפגעים סביבתיים. גם שמנים נוספים כגון שמן האבוקדו, שמן השקדים, שמן ההמפ ושמן השומשום, יכולים להעניק לכם לחות ובריאות לגוף.
נסו להוסיף רבע כוס של שמן בסיס לכל אמבט.

שמנים אתריים

שמנים אתריים הם שמנים אשר מכילים את התמצית של הצמח, לכן אין צורך בכמות גדולה שלהם. כל שמן אתרי טומן בחובו סגולות מרפא מרובות ויוצאות דופן, שיסייעו להעניק לחות לעור שלכם, לווסת את תהליך חילוף החומרים בעור ולהפחית את היובש והגרד.
שמנים מצוינים לטיפול בפסוריאזיס הם שמן הקמומיל הכחול, שמן הקלנדולה, שמן החוחובה, שמן הלבנדר, שמן הפטשולי, שמן הגרניום ועוד.
לכל אמבט, לא תזדקקו ליותר מכמה טיפות מכל שמן. אתם אף יכולים ליצור תערובת של שמני בסיס ושמנים אתריים, שבה תוכלו להשתמש באמבטיה באופן יומיומי. נסו להכין תרכובות לפי ריח – אם זה מריח טוב, זה כנראה משתלב טוב ולכן יעשה טוב.

מלחי אמבטיה

הקושי הנובע מפסוריאזיס הוא בעיקר המניעה מהגירוד: הגרד יוצר הרבה עור יבש ולא נעים ורק יגביר את הדלקתיות באזור. כדי להתמודד עמו נסו לעשות הרבה אמבטיות מלח או סודה לשתייה, אשר יסייעו לגרד את היובש ביעילות, לנקות ולחטא את הפצעים שיתכן ונגרמו עקב הגרד ולהפחית את הצורך לגרד באופן כללי. מלחי מגנזיום הם המומלצים ביותר.

חלב

גם חלב העשיר בוויטמינים ובעל מרקם מרגיע, יכול להק על מכאובי עורנו: המרקם החמאתי והרך עוזר לשמן את העור ולסייע לוויטמינים ולמינרלים לחלחל פנימה אל תוך העור. החלב אף מסייע לנקות את העור משאריות של לכלוך או עור עודף.
נסו למלא אמבטיה פושרת עם כוס חלב ושתי כפות של שמן זית.

אומגה 3

אומגה 3 היא חומצת שומן רוויה, בריאה ואיכותית, אשר תורמת לתפקידים רבים בגוף שלכם כגון בניית קרומי התא ושמירה על הנגישות אליהם. היא אף עוזרת לזרז את תהליך חילוף החומרים אל התא ומחוץ לתא, מה שעוזר מאוד במצב של פסוריאזיס, בו תאים מתים פשוט מצטברים אחד על השני. האומגה מאיצה את תהליך ההתחדשות התאי; מסייעת לנקות את תאי העור המתים ומעניקה סיכוי להתפתחות של תאי עור בריאים – משום שהיא גם מעניקה לחות לתאים.
כדי ליהנות מאומגה 3, מעבר למריחת שמן זית על הגוף, מומלץ להעשיר את התזונה שלכם בדגים שמנים כגון סלמון, טונה, סרדינים, מקרל, הרינג, אגוזים, זרעים ועוד.

כורכום

הכורכום טומן בחובו את החומר הפעיל – הכורכומין. נמצא כי הכורכומין מכיל מספר לא מבוטל של נוגדי חמצון וחומרים אנטי-דלקתיים. גם במינרלים וויטמינים הוא לא חסך; הכורכום עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, סידן, ברזל, מגנזיום, זרחן ואשלגן.
משום שהכורכומין הוא אנטי-דלקתי ברמה יוצאת דופן, הוא מסייע להאיץ את החלמתם של פצעים שונים בעור ולהתמודד עם מחלות לא נעימות בגוף. נוגדי חמצון שברשותו אף מסייעים לגופנו להתמודד עם בעיית הרדיקלים החופשיים, אשר עשויה להוביל למחלות לא פשוטות כגון פסוריאזיס.
כדי ליהנות מהיתרונות של הכורכומין ולהתחסן נגד פסוריאזיס או להצליח ולהתמודד עם התופעה כיאות, כדאי לכם לאכול בערך כפית של כורכום ביום בתצורה מסוימת.
אתם יכולים להוסיף כורכום כמעט לכל תבשיל: הוא מצין עם רוב הירקות, עם אורז, קטניות ועוד.

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים נחשב לנוזל איכותי, אנטי-דלקתי ואנטי-פטרייתי, אשר ידוע כי עוזר ללחום בפצעים, דלקות, כוויות ויובש. אף ידוע כי החומץ מסייע לנקות נגעים ולהאיץ את החלמתם.
אם העור שלכם לא סובל מפצעים פתוחים, בהחלט מומלץ לכם למרוח את החומץ על העור – הוא יעזור לנקות את העור היבש ולחשוף את זקיקי העור הטרי והנעים ואף יגרה ייצור של תאי עור חדשים ובריאים יותר.
קחו כדורי צמר גפן, טבלו אותם בחומץ ומרחו על העור שלכם. לאזורים גדולים יותר, ערבבו מים וחומץ בכמות זהה וקחו מגבת נייר, עמה תמרחו את החומץ המהול על העור.
מה שכן, משום שמדובר בחומץ הוא כן מייבש את העור לאורך זמן, לכן מומלץ לשמן את הגוף שלכם היטב לאחר הניקוי. הפעולה אף תסייע להזין את תאי העור הבריאים בלחות ובריאות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הטריקים הטבעיים הללו יקלו על הפסוריאזיס שלנו

פסוריאזיס היא תופעה אוטואימונית כרונית, אשר לרוב נובעת עקב גורם גנטי, לחץ, עישון או בעיות של מערכת העיכול או הכבד. היא מתרחשת כאשר מערכת החיסון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן