גרסאת דסקטופ

המאכלים הללו מכילים כמות אדירה של נוגדי חמצון

shutterstock_1007846011

המאכלים הללו מכילים כמות אדירה של נוגדי חמצון

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

כיום כולנו יודעים כי עלינו לשמור על תזונה בריאה ואיכותית, כדי לתרום לחיים ארוכים ונטולי מכאובים. נוגדי חמצון או אוקסידנטים, הם חלק מהותי מהתהליך הזה – שכן הם מסייעים לשפר את הפעילות של תהליכי חילוף החומרים בגופנו, תורמים לחיזוק וניקוי של מערכות גופניות שונות ויותר מכל – לוחמים בתופעת הרדיקלים החופשיים.

תופעת הרדיקלים החופשיים היא מצב של חמצון יתר בתאים השונים בגופנו: תאים אשר חסר להם אלקטרון וכתוצאה מכך נעים יותר בחופשיות ועשויים לפגוע ברכיבים אחרים בגופנו כגון תאים אחרים, חלבונים, DNA ואף לגרות היווצרות של מחלות שונות ולרבות סרטן, אלצהיימר, פרקינסון, מחלות לב שונות, שבצים ועוד.
רדיקלים חופשיים נוצרים כתוצאה מתגובות מטבוליות שגרתיות של הגוף, עישון סיגריות, היחשפות לכימיקלים שונים, זיהום אוויר, חשיפה ממושכת לקרינה ועוד.

למרות היות התופעה שגרתית יחסית, המציאות המערבית חושפת את האדם הממוצע לשלל מפגעים סביבתיים, שמביאים לכמות גדולה מאוד של רדיקלים בגופנו. כתוצאה מכך נחווה מעבר לשינויים הגריאטריים השגרתיים שרוב האנשים חווים עם הגיל ולעת זקנה.

איזון בין נוגדי חמצון לבין רדיקלים חופשיים הוא חיוני, כדי לתרום לחיים בריאים, נקיים ונטולי סכנות. לצד המפגעים הסביבתיים מהם כדאי לנו להישמר, מומלץ לכי נשלב בתזונה שלנו שפע ירקות, פירות, עלים ירוקים ואגוזים. כיום קיימים גם תוספי תזונה ומזונות-על שמטרתם להעשיר את גופנו בנוגדי חמצון.

מאכלים מומלצים העשירים בנוגדי חמצון

פירות יער

מחקרים רבים קבעו לאחרונה כי פירות יער, בייחוד אוכמניות ותותים, מעכבים את הירידה הקוגניטיבית בעד כשנתיים! החוקרים מניחים כי מדובר בנוגדי חמצון ספציפיים הקרויים פוליפנולים, המגנים על תאי העצב באמצעות מניעת היווצרותם של משקעי הרובד התורשתי העשויים לגרום לאלצהיימר.
פירות היער מכילים 17 נוגדי חמצון, שהעיקרי בהם הוא קוורצטין, אשר תורם רבות להצערת העור, מאט את תהליך ההזדקנות, מייעל את תהליכי ניקוי הרעלים המזיקים לגופנו ומסייע להקל על שפע תופעות; מדלקתיות יתר ובריאות הלב ועד ללחימה באלרגיות.
ישנם פירות יער כגון דובדבנים, המכילים גם מלטונין – מוליך עצבי המסייע לכם להירדם יותר בקלות. השינה היא חשובה מאוד, אם אתם שואפים להישאר בריאים לאורך השנים.

כורכום

הכורכום עצמו הוא תבלין ייחודי בעל החומר הפעיל כורכומין. הכורכומין מהווה בפני עצמו נוגד חמצון חזק, הבלעדי לכורכום ובעל יכולות אנטי-בקטריאליות, אנטי-דלקתיות ואנטי-פטרייתיות חזקות. בדומה לוויטמין A ובאופן כללי לרוב נוגדי החמצון, הוא מסייע לחזק את המערך החיסוני שלנו ולהביא להחלמה מהירה יותר של פצעים, פריחות ונגעים שונים.
הכורכומין אף מפחית את רמות הכולסטרול במחזור הדם, מסייע למתן את עיכול הסוכר בגוף וכמובן להתמודד עם בעיית הרדיקלים החופשיים.
ניתן למצוא את הכורכום כמעט בכל מטבח, אך מומלץ להשקיע ולהשתמש באבקת כורכומין טהורה, אשר מכילה ערכים גבוהים יותר של החומר הפעיל. כיום קיימים גם תוספי תזונה המכילים כורכומין. שימוש בפלפל שחור ושומנים בריאים כגון שמן זית או שמן קוקוס בבישול עם כורכום, יביאו לספיגה אופטימלית של הכורכומין.

עגבנייה

אם תהיתם מדוע העגבנייה היא חלק כה משמעותי מהיום שלכם, ככל הנראה הסיבה היא שהיא בריאה עד לכדי אבסורד. העגבנייה עשירה בליקופן – נוגד חמצון חזק וקרטנואיד, המונע את סרטן הערמונית, אוסטיאופורוזיס, מגן על העור מהשמש, מונע את תהליך ההזדקנות, מחלות לב וסוכרת. בשל היותו נוגד חמצון חזק, הוא מנקה את הגוף מרדיקלים חופשיים ועל ידי כך מקל על פעילות המערכת החיסונית ומחזק את פעילותה שלה.
הליקופן, בדומה לפוליפנולים, אף מסייע לשמר ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלנו ולעכב מחלות נוירולוגיות כגון אלצהיימר או פרקינסון.
בדומה לפלבנואידים, הליקופן מסייע להפחית את רמות הכולסטרול בגוף ולהזין אותו בחומצות שומן בריאות. כתוצאה מכך הוא תורם לבריאות הלב ומביא למחזור דם תקין ומאוזן.
העגבנייה אף עשירה בוויטמין A, המסייע לגונן על הראייה שלכם, לחדש את הרקמות של הקרנית, לשפר את הראייה ולמנוע מחלות של זקנה המתקשרות לעיוורון כגון קטרקט. הוויטמין אף מסייע לתמוך בתהליכי הגדילה וההתפתחות שלכם, כך שיותר ממומלץ להעניק לילדיכם כמויות גדולות של הוויטמין.
העגבנייה אף מכילה ויטמין C, אשר דואג בין היתר שתישארו צעירים ויפים – כגורם האחראי לייצור חלבון הקולגן, אשר מהווה חלק משמעותי מכלל השרירים, העור והעצמות שלנו. ויטמין C אף משחק תפקידי מפתח במערכת החיסונית ותורם לחיים נטולי חולי.
בנוסף, העגבנייה עשירה בוויטמינים מקבוצת B, אשלגן ומכילה גם כמות יפה של חומצות אמינו.

כוסברה

הכוסברה מוכר לכולם מתבשילים רבים; הוא מעניק טעם ייחודי בעיקר למרקים ותבשילי דגים. הכוסברה עשיר בפלבנואידים וקוורצטין, אשר הופכים אותו לעלה חיוני לגופכם.
הפלבנואידים מסייעים להאט את תהליך ההזדקנות בדומה לקוורצטין, על ידי הגנה על העור והענקת לחות לעור. הפלבנואידים ידועים ביכולתם להתמודד ביעילות עם קשיים או תופעות במערכת הדם והלב ופועלים כדי להפחית את רמת לחץ הדם בגוף, למנוע קרישת דם ולהאיץ את מחזור הדם.

קינמון

הקינמון הוא תבלין מאוד טעים ומתקתק, שמומלץ לשלב בכל מאפה מתוק, תה או קפה.
הקינמון מדורג במקום ה- 7 בעולם, מבחינת כמות נוגדי החמצון הקיימים בו. הוא מכיל לא פחות מ- 71 נוגדי חמצון! כשבראשם עומדים הפלבנואידים, הפוליפנולים והחומצה הפנולית.
הריכוז העצום של נוגדי החמצון הללו הופך את הקינמון ל”מכונה מכונה ומשומנת” הפועלת נגד תופעת הרדיקלים החופשיים ונגד מחלות, בקטריה חיידקים או פטריות.
בזכות הפוליפנולים, בדומה לאוכמניות, הקינמון אף מסייע להילחם בפחת קוגניטיבי; מייעל אותו ומשמר אותו לאורך זמן. הוא דוחה את תהליך הזקנה במוח ובעור עד לשנתיים ומונע מחלות ניווניות של המוח כגון דמנציה, פרקינסון או אלצהיימר.
בזכות הפלבנואידים והפוליפנולים, הקינמון מפחית את לחץ הדם בגוף ועל ידי כך מסייע בעת כאבי מחזור ותורם לבריאות הלב וכלי הדם. בנוסף הקינמון מביא לעיכול איכותי יותר, על ידי האטת פינוי הסוכר בדם ועל ידי כך ביצוע עיכול איטי ונכון בקיבה ובמעיים.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

המאכלים הללו מכילים כמות אדירה של נוגדי חמצון

כיום כולנו יודעים כי עלינו לשמור על תזונה בריאה ואיכותית, כדי לתרום לחיים ארוכים ונטולי מכאובים. נוגדי חמצון או אוקסידנטים, הם חלק מהותי מהתהליך הזה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן