גרסאת דסקטופ

המאכלים שיביאו ברק לשיערנו

shutterstock_1106623934

המאכלים שיביאו ברק לשיערנו

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

השיער שלנו הוא הרעמה שלנו: הוא מעניק לנו יופי, חן וביטחון, ששווים לכוח. כאשר אנו קמים בבוקר ונהנים ממראה השיער שלנו – אנו נבלה את היום עם חיוך מעט גדול יותר על שפתינו.

כדי לשמור על בריאותו, השיער שלנו זקוק להרבה חלבונים, שומנים בריאים, מינרלים וויטמינים

אבוקדו

הפרי הטעים והשומני מעשיר את השיער שלנו וגם את העור שלנו באופן האולטימטיבי ביותר. אבוקדו הוא מקור מצוין של קרוטנואידים, ויטמינים, נגזרות של ויטמין A ונוגדי חמצון כמו אלפא-קרוטן, בטא-קרוטן, בטא-קריפטוקסנטין, זאקסנטין ולוטאין. בנוסף, האבוקדו אף עשיר בוויטמין C.

ויטמין C הוא ויטמין אשר לא נאגר בגוף, לכן עלינו להקפיד לאכול ממנו כל יום. האבוקדו אף עשיר בוויטמין E ובחומצות שומן בריאות כגון אומגה 3 ואומגה 9. כל הטוב הזה מעניק לחות ורכות לשיער, ברק ומראה אחיד וצעיר.

מומלץ לשלב את האבוקדו בסלט, סנדוויץ’ או אפילו להכין גוואקמולה כמטבל טעים, שיתרום שפע של בריאות לגופכם ולשיערכם.

סלמון

הסלמון ודגים שומניים רבים אחרים, עשירים בחומצת השומן הרוויה והבריאה אומגה 3, אשר מהותית לצריכה גם עבור הגוף שלנו וגם עבור השיער שלנו. אומגה 3, מהותית עבור ההישרדות הבסיסית שלנו: היא חיונית לבניית קרומי התא ושומרת כי הנגישות אליהם תהיה פשוטה ויעילה ככל האפשר, היא מהווה מקור מצוין לאנרגיה, מונעת את בעיית הרדיקלים החופשיים ומסייעת למנוע היווצרות תהליכים דלקתיים, מסייעת למנוע קרישת יתר של הדם ומפחיתה את רמות הכולסטרול הרע בגופנו.

בנושא השיער, היא שומרת על הלחות בגופנו ומביאה לשיער ועור רכים ונעימים. זאת משום שהיא תורמת לאגירת הלחות בגוף כלומר, שומרת את הנוזלים בגופכם ומנצלת אותם באופן מבוקר. היא מסייעת לתרום למראה שיער בוהק ומלא. אומגה 3 מרכיבה ערך נכבד מהמוח שלכם ומנקבוביות השיער שלכם, לכן חשוב להעשיר את גופכם בה יום-יום.

אומגה 3 ניתן למצוא בעיקר באגוזי מלך (המסייעים בבניית הקולגן ומאוד מומלצים לשימור העור חלק ומתוח), אגוזים ושקדים למיניהם, מרווה, תרד ועלים ירוקים נוספים, אצות ודגים שומניים כגון סלמון, טונה, מקרל, הרינג, פורל, הליבוט, סרדינים, סול ועוד.

יוגורט

למרות הנאצה שהחלה תוקפת את מוצרי החלב בשנים האחרונות, יוגורט עדיין תופס מקום של כבוד בעולם הבריאות. היוגורט מכיל חיידקים פרוביוטים המסייעים משמעותית לתהליך העיכול שלנו בגוף.

היוגורט מכיל אינספור מינרלים וויטמינים. ביניהם האבץ, אשר בנוסף לניקוי השומנים בגופנו ובשיערנו, הוא אף מונע דלקות וזיהומים או התפרצויות חמורות של פטרת. בזכות תכונותיו האנטי-דלקתיות, הוא אף אחראי לוויסות תפוקת השומן בגוף; אם אתם סובלים משיער שומני במיוחד, כדאי להם להוסיף יוגורט גם לדיאטה היומית שלכם.

בנוסף, היוגורט מכיל כמות יפה של חומצה לקטית, אשר מעניקה לחות לשיער, מסייעת לעור להיפטר מעור יבש יותר בקלות. השומן של היוגורט מעניק לחות נוספת לשיער. הוא אף מכיל נוגדי חמצון התורמים למניעת קשקשים.

היוגורט הטעים שלנו אף עשיר בוויטמינים מקבוצת B; בייחוד 5B, 2B ו- 12B. הוויטמינים מסייעים להעניק לחות לעור, להאט את נשירת השיער, חיוניים עבור גירוי צמיחת התא וחידוש התא ובין היתר גם תאי השיער ואחראיים להיות מורים לתאים וללמד אותם כיצד לייצר שומנים בריאים.

כדי ליהנות מכל הטוב הזה, כל שעליכם לעשות הוא להוסיף כוס של פירות טריים וטעימים והרווחתם הרבה יותר משיער בריא וקורן – הרווחתם גם ארוחה המספקת עבורכם את רוב הוויטמינים והמינרלים להם אתם זקוקים במהלך היום.

קינמון

הקינמון עשיר בסידן וסיבים תזונתיים. הוא אף מכיל כמויות יפות של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמינים מקבוצת B, ויטמין C, ויטמין K, זרחן ואשלגן.

הקינמון מסייע לייעל את תהליכי ניקוי מחזור הדם של הגוף, מאט את תהליך העיכול ותורם לתחושות רוגע, חדות וערנות על ידי האצת מחזור הדם שלנו. בנוסף, הוא מסייע לייעל את תהליכי התקשורת העצבית במוח שלנו. האצת מחזור הדם תורמת להאצת תהליכי ייצור הסאבום בגופנו וכתוצאה מכך, תורמת תוספת לחות לשיער שלנו. בנוסף, היא מסייעת לייעל את תהליך חידוש התאים ועל ידי כך להביא להאצת צמיחת שיער חדש ובריא יותר וסילוק של שיער חולה או יבש.

ויטמין C כמובן מסייע לייעל את ייצור הקולגן, אשר מחזק את השיער ותורם לגמישותו ולמראה הבוהק שלו.

האשלגן תורם לאגירת נוזלים בגוף ועל ידי כך תורם תוספת לחות גם לשיער.

כדאי לשלב את הקינמון בתה, קפה, מאפים שונים ואפילו תבשילים, לשם טעם ייחודי.

שיבולת שועל

שיבולת השועל עשירה בחומצה סיליצילית, ויטמינים מקבוצת B, ערך יוצא דופן של מגנזיום, רמות יפות של אשלגן, סידן, חומצת השומן אומגה 3 וערך יוצא דופן של סיבים תזונתיים.

הסיבים התזונתיים מסייעים להאט את תהליך העיכול ולהפוך אותו לאיכותי יותר, מסייעים לנקות את מחזור הדם מסוכרים ושומנים ומפשטים את תהליך ייצור הצואה בגוף.

המגנזיום וויטמינים מקבוצת B תורמים לרוגע של הגוף. ויטמינים מקבוצת B כמובן מאיצים את מחזור הדם וכתוצאה מכך תורמים להארכת שיער נקי ובריא וסילוק של תאי שיער ישנים או חולים.

אומגה 3 מסייעת לשפר את החדות הקוגניטיבית, לנקות את מחזור הדם, לשמר ולשפר את הראייה שלנו ולתרום לחות לשיער על ידי אגירת נוזלים בגוף, בדומה לאשלגן. היא כמובן תורמת לתהליך ההתחדשות התאי ואף היא עוזרת לייצר תאי שיער חדשים, שיפטרו מתאי השיער הישנים.

ביצים

עשירות בחלבונים וויטמין 12B, ויטמין A וויטמין E אין זה פלא שמסכות רבות לשיער מורכבות מביצים.

החלבונים מסייעים לחזק את השיער שלכם ותורמים למראה בוהק, חזק וצעיר. בנוסף, החלבונים מסייעים לייצר הורמונים ומוליכים עצביים שונים בגוף, תורמים לו אנרגיה ומסייעים לחזק את השרירים שלכם ולהפחית נזקים לאחר אימונים.

ויטמין  12B מייעל את פעילותם של החלבונים על ידי שיפור התקשורת העצבית שלכם.

ויטמינים A ו- E כמובן מסייעים לתרום לחות לשיער ולהאיץ את תהליך הייצור התאי ועל ידי כך לשמר תחלופה בריאה של שיער חזק ונקי.

עדשים

בתור קטניות שעשירות בחלבון, אבץ, ברזל וויטמינים מקבוצת B, פשוט מאוד להבין מדוע הם כה בריאים לשיער שלנו.

האבץ מסייע לייעל את ייצור הטסטוסטרון בגופנו – אשר מהווה חומר קריטי לשימור וייצור תאי השיער שלנו. בנוסף, הוא מסייע לייעל את תהליכי הניקוי של הגוף ומשתתף בתהליכי הפירוק של החלבונים, השומנים והפחמימות, כך שיוכלו לתרום את הבריאות שלהם לגוף ולשיער.

הברזל מחזק את המערכת החיסונית שלנו, מסייע להעלות את רמות החמצן בגופנו וכמובן מסייע לייצר את חלבון הקולגן יחד עם ויטמין C וכתוצאה מכך מחזק את השיער ותורם למראה בוהק וצעיר.

ויטמינים מקבוצת B מסייעים לייעל את תהליכי התקשורת במוחנו ולהאיץ את מחזור הדם שלנו. כתוצאה מכך תהליכים רבים בגופנו מתבצעים בצורה טובה יותר ובינים תהליך ההתחדשות התאית וסילוק התאים הלא בריאים מגופנו.

אנו יכולים להכין ממרחי עדשים או לשלב אותם בתבשילים. מומלץ להשרות את העדשים כ- 6 שעות במים קרים טרם הבישול, כדי להפוך אותם לקלים יותר לעיכול ולנקיים יותר, כך שגופנו יוכל ליהנות מערכיהם התזונתיים בקלות.

בטטה

הבטטה היא מקור מצוין לבטא-קרוטן – נגזרת של ויטמין A שמגיעה מהצומח. היא מכילה ערך יוצא דופן של הוויטמין ולכן כדאי לכם לשלב אותה במזון שלכם לא רק בתור צ’יפס בטטה, אשר איננו בריא בשל טיגון ארוך ועתיר שמן, אלא כבטטה אפויה בתנור, כחלק ממרק או כתבשיל.

הבטטה אף עשירה בפחמימות מורכבות ובריאות, אשר מסייעות לתרום תחושת שובע לגוף ומספקת לו שפע אנרגיה.

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

המאכלים שיביאו ברק לשיערנו

השיער שלנו הוא הרעמה שלנו: הוא מעניק לנו יופי, חן וביטחון, ששווים לכוח. כאשר אנו קמים בבוקר ונהנים ממראה השיער שלנו – אנו נבלה את

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן