גרסאת דסקטופ

המהירות שבה אתם מטפסים במדרגות- עשויה להעיד על אורך החיים שלכם

shutterstock_1033232059

המהירות שבה אתם מטפסים במדרגות- עשויה להעיד על אורך החיים שלכם

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תוהים האם אתם נמצאים בסיכון לקבל התקף לב או לחלות בסרטן? התשובה שלכם עשויה להימצא על גרם מדרגות

מחקר חדש קבע כי מבחן ספורט הדורש תנועה מהירה מסוגל לצפות את הסיכון שלכם למוות מוקדם ממחלות מסוימות, ביניהן מחלות לב ומחלות אונקולוגיות.

רוב האנשים יכולים לבצע את המבחן בביתם ללא צורך בציוד רפואי. כל מה שצריך לעשות הוא לתזמן לעצמכם עליה של 4 קומות במדרגות.

אדם בריא אמור להשלים את המשימה בפחות מדקה.

מחקר זה מחזק את הרעיון שספורט באמת יכול לעזור במחלות לב ומחלות אונקולוגיות. ידוע כבר זמן רב כאשר רופאים מבצעים בדיקות הקודמות לניתוח, שאחת השאלות הנשאלות לפני הבדיקות היא: “כמה אתה יכול לעשות? האם אתה יכול לעלות קומה במדרגות?”. כאשר המטופל מסוגל לטפס גרם מדרגות זוהי אינדיקציה טובה לניתוח חלק.

הגיוני שפעילות מהירה יכולה להצביע על גורמי סיכון בבעיות ומחלות לב, אבל מהו הקשר לסרטן?

ידוע כבר זמן רב כי פעילות ספורטיבית היא תוספת נהדרת לטיפול בסרטן ואף מסוגלת למנוע סרטן במקרים מסוימים.

מה לעשות אם נכשלתם במבחן

אנשי עסקים מפורסמים תמיד אומרים שהמורה הטוב ביותר הוא הכישלון. לכן אנשים צריכים להשתמש בציון נמוך במבחן המדרגות כדי לבקר אצל הרופא, לעשות את אבחנות האימון הראויות במידת הצורך, ולהגיע למסקנה מה מגביל אותם.

לאחר קבלת הערכה רפואית, מומלץ להיעזר בתוצאות המבחן הנמוכות כתמריץ  לשיפור הכושר הגופני.

ישנם אנשים בעלי בעיות אורתופדיות וכדומה, אשר עלולות להגביל את יכולותיהם, במצב זה מומלץ להיעזר במבחן המדרגות כדי לאמוד את בריאותם הפיזית.

מחלות הניתנות למניעה בזכות הצלחה במבחן

ע”י הצלחה במבחן המדרגות אתם משפרים את הכושר הגופני שלכם ושומרים על גופכם פעיל. פעילות גופנית מספקת מגוון רחב של יתרונות בריאותיים. כאשר אתם שומרים על כושר גבוה וגוף פעיל, אתם מורידים את הסיכון שלכם לחלות במחלות שונות ולסבול מתסמינים שונים. לפניכם מספר מצבים בריאותיים אשר ניתן להימנע מהם ע”י ביצוע פעילות גופנית סדירה ושמירה על תזונה בריאה:

  • סוכרת- סוכרת סוג 2 היא סוכרת הניתנת למניעה לחלוטין. גורמים כגון משקל, תזונה ופעילות גופנית, קובעים את הסיכון שלכם לפתח את המחלה הכרונית הזו. הרבה יותר קל לשלוט ברמות הסוכר בדם שלכם ולשמור על גופכם בריא, לפני שאתם מפתחים מצב קדם- סוכרתי, עמידות לאינסולין וסוכרת מסוג 2.

פעילות גופנית משפרת את יכולת הגוף שלכם להשתמש באינסולין באופן ראוי. עמידות לאינסולין היא גורם משמעותי הגורם לפיתוח סוכרת מסוג 2 בגופכם.

  • דום נשימה בשינה- דום נשימה בשינה הוא מצב המתאר חסימה בדרכי הנשימה העליונות בגרון, אשר גורמת לאדם להפסיק לנשום כזמן השינה. בדרך כלל, המוח מעיר אתכם אוטומטית כדי להמשיך בדפוס נשימה נורמאלי- אפילו אם אתם לא מבינים או מודעים למצב כאשר הוא קורה.

פעילות גופנית לא רק משפרת את התסמינים אצל אנשים אשר כבר סובלים מהתסמונת, אלא גם מסוגלת למנוע הופעה של התסמונת אצל אנשים הסובלים מהשמנת יתר. אנשים הסובלים מהשמנת יתר נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מדום נשימה בשינה, עקב המשקל הרב המופעל על מערכת הנשימה, ופעילות גופנית קבועה עשויה לסייע בהורדת המשקל ולמנוע את הופעת התסמונת.

  • השמנת יתר- השמנת יתר היא מצב בריאותי מסובך, עם מגוון רב של אפשרויות סיכון שונות. אמנם תזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית הן אינן הסיבות היחידות למצב של השמנת יתר, אך הן ללא ספק הסיבות העיקריות. אנשים אשר מבצעים פעילות גופנית באופן קבוע הם בסיכון נמוך משמעותית לחלות במחלות רבות ולסבול מסיבוכים שונים, מאנשים הסובלים מהשמנת יתר.

חוקרים רבים מכירים בעובדה כי מאזן האנרגיה – כמה קלוריות אתם מכניסים וכמה קלוריות אתם שורפים- הוא החלק הנשלט ביותר בתהליך הורדה ושמירה על המשקל. פעילות גופנית מגיעה עם לא מעט אתגרים עבור אנשים הסובלים מהשמנת יתר, אך חשוב להתאמץ ולא לשכוח כי מדובר באיכות החיים שלכם. 

כוונו לקוצר נשימה

קוצר נשימה נשמע כמו מצב שכדאי להימנע ממנו, אך ההפך הוא הנכון.

העצה הסטנדרטית היא: להתאמן לפחות 30 דקות בכל יום ברמת תרגילים הגורמת לכם לקוצר נשימה.

התמורה של קוצר הנשימה היומי שלכם היא חיים ארוכים ובריאים יותר.

למעשה, פעילות ספורטיבית היא כנראה אחד הטיפולים הטובים ביותר כמעט לכל מחלה שקיימת.

אחד הכלים החזקים ביותר העומדים לרשותנו הם הדברים שאנחנו לוקחים כמובן מאליו: מה שאנחנו עושים כל יום מבחינת הספורט, איך אנחנו אוכלים, לחץ, כמו השינה שלנו וכו’.

עבור אנשים מסוימים, 30 דקות של קוצר נשימה ביום עשויות להיות מאוד קשות להשגה בהתחלה. לדוגמא, האדם המבוגר אשר כמעט ולא קם מהכורסה שלו כאשר הוא הולך אל הדלת, עשוי לגלות שקצת הלב שלו מאוד בעייתי. עבור אנשים אלה מומלץ להתחיל בקצב איטי יותר אך עדיין לכוון לקוצר נשימה קל, זאת אומרת- בזמן שהם הולכים וחשים קוצר נשימה מההליכה המאומצת- זו הנקודה שבה עליהם להישאר ולהחזיק מעמד כמה שרק ניתן: חמש, עשר דקות או יותר.

הפסקות קטנות לאיזון הנשימה מותרות לפי הצורך, אך המטרה היא שהפסקות אלו יהפכו להיות קצרות ובתדירות נמוכה כמה שיותר לאורך הזמן.

עבור אלה עם הגבלות משמעותיות יותר, מומלץ למצוא פעילות אשר מתאימה למגבלות שלהם כמו שחייה או פעילות על מכשירי כושר שונים, ולאחר מכן לאתגר את עצמם כדי להשתפר.

השורה התחתונה

טיפוס 4 קומות של מדרגות עשוי להעיד על הסיכון שלכם למות מוות מוקדם ממגוון מחלות הכוללות מחלות לב וסרטן.

אם נכשלתם במבחן, זוהי הזדמנות לדבר עם הרופא שלכם, על מנת לגלות למה, ולפתח תכנית אימונים אשר תכלול מצב של קוצר נשימה יומי.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

המהירות שבה אתם מטפסים במדרגות- עשויה להעיד על אורך החיים שלכם

תוהים האם אתם נמצאים בסיכון לקבל התקף לב או לחלות בסרטן? התשובה שלכם עשויה להימצא על גרם מדרגות מחקר חדש קבע כי מבחן ספורט הדורש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן