גרסאת דסקטופ

הפחתת סיכוי להיווצרות אבנים בכליות

shutterstock_532563151

הפחתת סיכוי להיווצרות אבנים בכליות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אבנים בכליות הן תופעה לא נעימה, אשר נוצרת כאשר מלחים רבים מצטברים בכליות שלנו לצד סידן ואינם מתעכלים כראוי. כתוצאה מכך הם מייצרים אבנים קטנות, אשר לגופנו לא פשוט לפנות מהן. אנשים רבים כלל אינם מודעים לעובדה שהם סובלים מאבנים בכליות, אך אבנים גדולות שמוצאות את דרכן לדרכי השתן שלנו עשויות להביא לכאבים עזים, בחילות והקאות, דימום בשתן וכאבי כליות.

כדי להימנע מהקושי ולהקל על אבנים קיימות, מומלץ להימנע מתרופות מסוימות, להפחית במאכלים מן החי ואף כדאי לנסות ולשלב את ההרגלים הללו ביומיום.

הרוו את צימאונכם במים

מים הם חיים, זאת כולם יודעים. כאשר הקיבה מפרידה את הנוזלים מהמזון ושולחת את המלחים, האלכוהול, הסידן והנוזלים מטה לעבר הכליות, המטרה של הכליות היא למוסס את הסידן המיותר (סידן לא נאגר בגוף) והמלחים, כדי שיוכלו להפריש אותם דרך השתן בקלות.
כפי שמים מוהלים פטל, מטרתם של המים היא לסייע למהול את המלחים והסידן בכליות ועל ידי כך, למוסס אותם יותר בקלות ולהביא ליציאה קלה.
הרבו לשתות שניים-שלושה ליטרים של מים ביום. אם סבלתם מאבנים בכליות בעבר או שאתם עוסקים בפעילות גופנית, מומלץ לשתות אפילו יותר, כדי לפצות על החסך שאיבדתם. עם זאת, יש לזכור כי גם כמות מוגזמת של נוזלים איננה בריאה. כדי לאתר אם אתם שותים מספיק, אתם יכולים לבחון את צבע הלשון שלכם: אם היא ורודה, שתיתם די והותר.

המשיכו לעכל סידן

אף על פי שסידן הוא אחד הגורמים הראשיים לתופעה, סידן הוא המינרל לו הגוף זקוק יותר מכל והוא אינו נאגר בגוף, כך שמחובתכם להזין אותו בסידן. אם תימנעו מסידן באופן מלא, אתם עלולים להחריף את בעיית האבנים בכליות שלכם ואף להביא למצב של בריחת סידן (היחלשות והידלדלות של העצמות).
המשיכו לאכול מוצרים העשירים בסידן, אך הימנעו מתוספי הסידן, שעלולים להוביל לעומס בכליות ולהחריף את בעיית האבנים.

ויטמין D

ויטמין D הוא ויטמין השמש, אשר אנשים רבים סובלים מחסך בו בשל היותו מצוי במעט מאוד מאכלים וביניהם פטריות, דגים, מוצרי חלב וביצים. ויטמין D הוא “שומר הראש” של הסידן בגופנו: מעבר לעובדה שהשניים הם מעין צמד-חמד, המבצעים פעולות רבות יחד כגון חיזוק העצמות והשיניים, הסידן נספג טוב יותר כאשר הוא מתעכל לצד מאכלים המכילים ויטמין D.
אם תדאגו לאכול מאכלים המכילים סידן לצד מאכלים המכילים ויטמין D, חלק עיקרי מהסידן שאכלתם יתפרק ויזין את גופכם. באופן זה אתם גם מעניקים יותר בריאות לגוף שלכם ואף מפחיתים סיכוי להיווצרות אבני סידן בכליות.
בנוסף, אם אתם אכן סובלים מחסך של וויטמין D, כדאי לכם לנסות ולשהות יותר בשמש, בשעות הנעימות של היום, כדי שתוכלו לספוג כמה שיותר ממנו. הפעולה תסייע לכם לספוג יותר סידן לאורך היום.

הימנעו ממלחי אוקסלט וסידן אוקסלט

בנוסף לתוספי הסידן, כדאי להימנע ממאכלים המכילים אוקסלטים. מדובר בחומצה המופיעה באופן טבעי באוכל, אך הצטברות שלה עשויה להוביל לאבנים בכליות. גם הכבד מייצר את החומצה, כך שיש לכם ממנה די והותר. כדי להימנע ממנה, השתדלו להימנע ממאכלים כגון תרד, עגבניות, תותים, תה, שוקולד, סלק, בטטה, בוטנים, מוצרי סויה ומוצרי חיטה.

הפחיתו בכמות המלחים

מלח או נתרן הוא איננו בריא לגוף ברמות מוגזמות: המלחים מאיצים את מחזור הדם, מה שעשוי לגרום להפרעות קצב, מחלות לב וכלי דם, שבץ מוחי, אי-ספיקת כליות וכמובן, אבנים בכליות; המתארות שלב מוקדם, אשר עלול לנבא אי-ספיקת כליות בעתיד.
משום שנתרן איננו בריא לגופנו, תהליך העיכול מואץ כדי להיפטר ממנו מהר ככל האפשר. משום שהמלחים והסידן מתפרקים יחד באותו תהליך וגופנו ממהר להיפטר מהמלחים, פעמים רבות התופעה הזו גורמת לגופנו לבזבז סידן איכותי לריק. משום שסידן לא נאגר בגוף, אף ישנם מצבים שכיחים יחסית בהם סידן שנשלח לכליות נספג בחזרה אל הגוף. עם זאת, כאשר אתם אוכלים הרבה מאוד מלח, הגוף מעדיף “לשטוף את עצמו” מכל הפסולת הזו, כולל הסידן ולכן איננו מספיג את הסידן חזרה.
כמויות גדולות של סידן ונתרן מקשות מאוד על תהליך הפירוק שמבצעות הכליות וכתוצאה מכך, בסופו של דבר נוצרות אבנים בכליות.
כדי להימנע מהאבנים ולאפשר לעצמכם ליהנות מכמות יפה של הסידן שאתם אוכלים, כדאי לכם להימנע ממאכלים מעובדים אשר יש בהם צבעי מאכל וכימיקלים או מאכלים אשר מתובלים מראש, המכילים כמויות עצומות של מלח. אף השתדלו להימנע מהמלחת האוכל שלכם, שכן ישנו מלח ברוב המוצרים שאתם רוכשים בשוק, בכמות היומית המומלצת לאדם; אין צורך להוסיף אפילו קורטוב.

חומצה ציטרית

חומצה ציטרית היא חומצית מאוד ומצויה בעיקר בלימונים, תפוזים, אשכוליות ושאר פירות ההדר. אם הכליות מתקשות לבצע את עבודתן כהלכה, תמיד ניתן לבקש עזרה מפירות ההדר החומציים. תמיד מומלץ להתחיל את היום עם כוס מים ולימון. מיץ תפוזים סחוט ישתלב מצוין כמעט עם כל ארוחת בוקר או ארוחת ערב.

פילנטוס נירורי

מדובר בצמח המרפא של התה הירוק והתה השחור, אשר ידוע בסגולות המרפא שלו וביכולותיו להתמודד עם אבנים בכליות באופן יוצא דופן. הפילנטוס מכיל טאנינים, פלבנואידים ונוגדי חמצון רבים נוספים, אשר מסייעים למוסס את האבנים בכליות. בנוסף, הפילנטוס מסייע לשאר מערכת העיכול על ידי מתן ניקוי יסודי לכבד אשר מחזק אותו ומאיץ את פעילותו. הוא אף מחזק את מערכת החיסון, שתצטרף למאבק להתמודדות עם האבנים בכליות ביעילות.
כאשר אתם תוהים כיצד לשתות, מחובתכם להכין חליטה של תה ירוק או תה שחור, שכן התיונים אינם מכילים כמויות רבות של חומרים פעילים, עקב שיטות העיבוד והייבוש המרובות שהם עוברים. מומלץ לשתות בין כוס לשלוש כוסות ביום, בהתאם לחומרת המצב. ניתן להשיג את הצמח בבתי-מרקחת טבעיים, חנויות טבע או קליות. גם אם אינכם סובלים מאבנים כעת, בהחלט מומלץ לשתות חליטה של הצמח מידי פעם, כדי לנקות את הכליות ואת כלל המערכות הגופניות שלנו.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

הפחתת סיכוי להיווצרות אבנים בכליות

אבנים בכליות הן תופעה לא נעימה, אשר נוצרת כאשר מלחים רבים מצטברים בכליות שלנו לצד סידן ואינם מתעכלים כראוי. כתוצאה מכך הם מייצרים אבנים קטנות,

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן