גרסאת דסקטופ

השחקן דקס שפרד מסייע להעלות מודעות לגבי סרטן הערמונית

shutterstock_179460983

השחקן דקס שפרד מסייע להעלות מודעות לגבי סרטן הערמונית

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

בעלה של השחקנית קריסטן בל נעזר בקשרים שלו כדי להדגיש את השכיחות של סרטן הערמונית ולעודד גברים מבוגרים להיבדק במהירות האפשרית

דקס שפרד הוא שחקן, קומיקאי, סופר, במאי וכיום אדם בעל משימה חדשה – להעלות את המודעות באשר לסרטן הערמונית, אשר נטלה את חייו של אביו החורג במאי האחרון.

בריאיון הראשון שלו מאז מות אביו החורג, שפרד סיפר על ההשפעה החיובית של אביו החורג על משפחתו ועליו בפרט. מותו העניק לשפרד את ההשראה להשתמש בפופולריות שלו, כדי לסייע ולהציל חיים.

שפרד מקווה להעלות את המודעות למחלה באופן בינלאומי, שיניע גברים ברחבי העולם להיבדק ואף לחפש אחר צעדים, שיסייעו להם למנוע את המחלה.

לזכרו באהבה

שפרד סיפר כי האונקולוג של אביו החורג אמר לו שאביו יכול היה לחיות עוד שנים רבות, אם היה נבדק מוקדם יותר. זה היה אובדן עוצמתי עבור שפרד ומשפחתו, ממנו נולדה היוזמה של שפרד.

אחד הצעדים היעילים ביותר שלו הוא שילוב הכישורים הקומיים שלו בפרסומים שונים בנושא סרטן הערמונית. שפרד חבר לקרן סרטן הערמונית (ארגון פילנתרופי מוביל אשר נוסד ב- 1993, שמטרתו לממן ולהאיץ את חקר סרטן הערמונית) במטרה ליצור פרסומים איכותיים וקולעים שיימשכו את דעת הקהל.

קרן סרטן הערמונית סיפקה כ- 755% מיליון דולק למימון יותר מ- 2,000 מחקרים בנושא סרטן הערמונית. בזכותם התרומות לחקר סרטן הערמונית עלו באופן משמעותי.

לרגל יום המודעות לסרטן הערמונית (15 לספטמבר) הקרן, שפרד והשחקן דון אוונס פעלו יחד והפיקו סרטון קומי, שבו שפרד משחק מספר דמויות, כאשר העיקרית היא הוא עצמו, בעודו חולק עם הרופא שלו את כל הדברים שהוא יעדיף לעשות, מאשר לבצע בדיקת ערמונית (ששפרד כבר ביצע במציאות פעמים רבות).

החלופות כוללות, בין היתר, צפייה בסרט “חמישים גוונים של אפור” יחד עם אימא שלו. שפרד הסביר כי כמעט בלתי-אפשרי לגרום לגבר לצפות בסרטון חינוכי בנושא סרטן הערמונית כיום, לכן הוא מאמין כי אם הוא יצליח להמציא סרטון מצחיק בעל אווירה חיובית, אנשים רבים יותר יצפו בו ויתחברו אליו.

המשימה של שפרד היא לחנך גברים בנושא הסיכונים של סרטן הערמונית וליצור דיאלוג בינלאומי בנושא, שממנו רוב הגברים נמנעים כיום. הדגשים החשובים ביותר שלו, הם כי כיום 1 מתוך 9 גברים סובל מסרטן הערמונית, כי גברים בגיל 50 (אפילו 40 במקרה של היסטוריה משפחתית של המחלה או צבע עור כהה) חייבים לבצע בדיקה לשלילת סרטן הערמונית וכי הבדיקה עצמה, ראשיתה בבדיקת דם בלבד ולא בתהליך פולשני.

שפרד בעצמו מודה שטרם המחלה של אביו החורג, הוא לא ידע דבר בנושא סרטן הערמונית, אך כיום הוא שואף להיות אחראי יותר. הוא שקד ולמד כל אספקט במחלה, לפני שחבר לקרן סרטן הערמונית הבינלאומית לביצוע הסרטון.

קרן אסירת תודה

נשיר קרן סרטן הערמונית הבינלאומית, ד”ר ג’ונתן סימונס, סיפר כי היכולת של דקס להעביר את החשיבות אודות הבדיקה לשלילת סרטן הערמונית, היא יוצאת דופן באופן שגברים רבים כן ישמעו את המסר. סימונס מודע לפופולריות של דקס שפרד ושיבח אותו על האיכות של הסרטון שיצרו יחד, בו שפרד שיחק ועזר לכתוב בעצמו. הוא אמר כי שפרד נחוש להסיר את הסטיגמה שמרחפת מסביב למחלה וללמד אנשים רבים אודות איתור מוקדם, שיציל הרבה חיים.

שפרד מספר כי כאשר אביו החורג אובחן, המשפחה התקשתה מאוד לקבל את הבשורה, בעיקר בשל מצבה הסופני. אביו החורג של שפרד חלק עמו כי הרופא שלו המליץ לו לעשות ביופסיה של הערמונית שלו כבר לפני 12 שנים, אך הוא לא נענה להצעה. המטרה הבלעדית של שפרד היא למנוע מקרים כאלו בעתיד.

גישות שונות באשר לסרטן הערמונית

אביו החורג של דקס איננו מיוחד: מחקר חדש שנערך על ידי קרן סרטן הערמונית מאשש כי רוב הגברים נמנעים מלבצע בדיקה לאבחון המחלה.

משום שזהו חודש המודעות לסרטן הערמונית, הקרן אף שחררה מידע מקיף אודות מיתוסים ופרספקטיבות שגויות של גברים אודות סרטן הערמונית.

הדו”ח שערכה הקרן כלל כ- 2,000 גברים מבוגרים ונשים מגיל 18 ומעלה. חלק מהעובדות שהוצגו בדו”ח:

• רוב הנחקרים לא באמת ידעו מהו סרטן הערמונית ומהם הסימפטומים של המחלה, כאשר 72% מהאנשים לא היו בטוחים או לא האמינו כי ישנם תסמינים שמעידים על סרטן הערמונית באופן מוקדם. גברים האמינו בסימפטומים מוקדמים שניתן לשים לב אליהם יותר מנשים.

• רוב הגברים יביעו רגשות שליליים בנוגע לפנייה לרופא, משום שהם מאמינים כי בדיקות לשלילת סרטן הערמונית יגרמו להם להרגיש מאוד לא בנוח ואף יהיו מביכות עבורם. רוב הגברים לא יודעים כי ניתן לשלול את סרטן הערמונית באמצעות בדיקת דם בלבד.

• פחות מחצי מהנחקרים מאמינים כי ישנו קשר בין סרטן הערמונית לסרטן השד (2 מתוך כל 5 נחקרים). אף על פי שאנשים מתחילים להבין כי ישנו קשר גנטי בין סרטן הערמונית וחלק מהזנים של סרטן השד, רובם לא מבינים דבר גם בנושא סרטן השד. רק 12% מהמשתתפים באמת הבינו את הקשר בין סרטן השד לסרטן הערמונית ממקום של ידע והבנה.

• השורה התחתונה היא כי מיעוטים ימעטו לדון בבדיקות לסינון סרטן הערמונית, לעומת גברים לבנים, עם רופאים. באותו אופן מיעוטים לרוב לא יבצעו בדיקה לשלילת סרטן הערמונית. משום שגברים שחורים הם בעלי 74% גבוהים יותר לפתח את סרטן הערמונית (פי 2.4 מלבנים), מדובר במידע מטריד מאוד.

• הצעירים של היום אינם מודעים לסרטן הערמונית כלל; 21% מתוך האוכלוסייה שנבדקה האמינה כי גם אישה יכולה לסבול מסרטן הערמונית (!).

שפרד למד הרבה ומנסה “להעביר את זה הלאה”

המוות של אביו החורג של דקס הוא הפעם השנייה בה עליו להתמודד עם מחלת הסרטן. אביו הביולוגי של שפרד נפטר לפני 8 שנים מסרטן בעצמו.

שפרד מציין כי כיום ניכר לשים לב כי הרפואה התפתחה באופן איכותי וכי לחולי סרטן יש סיכוי להחלים וליהנות מחיים טובים – כל עוד הם ישמרו על בריאותם ויקפידו לבצע בדיקה לאבחון המחלה בזמן.

שפרד מספר כי הוא למד הרבה מהמוות של אביו החורג ומקווה להמשיך ולעבוד יחד עם קרן סרטן הערמונית הבינלאומית, כדי להעלות את המודעות למחלה ולסייע למנוע אותה.

ההמלצה הרווחת כיום היא כי נמהר לבצע בדיקות לשלילת מחלת סרטן הערמונית ואף ניעזר ברכיבים שיסייעו לנו לדחות את התופעה מחיינו כגון תזונה נכונה (עשירה בירקות מצליבים, שום ובצל), פעילות גופנית, דקל ננסי ויטמין D, תה ירוק (חליטה או תוסף), אבץ, אומגה 3 ועוד.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

השחקן דקס שפרד מסייע להעלות מודעות לגבי סרטן הערמונית

בעלה של השחקנית קריסטן בל נעזר בקשרים שלו כדי להדגיש את השכיחות של סרטן הערמונית ולעודד גברים מבוגרים להיבדק במהירות האפשרית דקס שפרד הוא שחקן,

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן