גרסאת דסקטופ

התגברתי על השפעת הזאת! אז למה אני עדיין משתעל/ת?

shutterstock_596816120

התגברתי על השפעת הזאת! אז למה אני עדיין משתעל/ת?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הדגדוג העיקש בגרון איננו בהכרח מסמן כי אנחנו עדיין חולים

סופסוף ניצחתם את הצינון המעיק הזה! אבל נראה כי אתם פשוט לא מצליחים להיפטר מהשיעול המעיק הזה.

האם קיימת סיבה לדאגה?

לפעמים הסימפטומים של השפעת עצמה משתהים בגוף שלנו, גם לאחר שניצחנו את המחלה.

כולנו היינו רוצים שהשפעת תימשך יומיים-שלושה לכל היותר, אך אנשים עשויים לסבול מהתסמינים של המחלה שבוע, שבועיים ואפילו שלושה שבועות לאחר תום המחלה עצמה, מהווירוס הפשוט ביותר.

תסמינים כמו שיעול שנגרם כתוצאה מווירוס או זיהום, נובעים מהמחלה עצמה ובאותו אופן, גם מהתגובה הטבעית של מערכת החיסון שלנו, כך שתצליח לנצח את המחלה ביעילות.

במהלך חולי, הגוף שלנו עשיר בתאי דם לבנים, שנעים לאורך מחזור הדם במטרה ללחום בכל מה שמזיק לגופנו (אלרגן, פסולת, חיידק, מחלה). כפי שפרויקטים ותהליכים רבים משאירים אחריהם הרבה ניירת, כך המערכת החיסונית שלנו ממשיכה לחקור את נושא המחלה, גם לאחר שהצליחה לנצח אותה: מערכת החיסון דואגת לבצע שלוש פעולות במהלך מצב של זיהום או מחלה – לזהות את האיום, להשמיד אותו ובתום התהליך, גם לדאוג ולפנות אותו מהגוף שלנו, דרך הצואה, השתן או מערות האף. זהו בעצם תהליך הדלקתיות של הגוף; הדלקתיות עולה בהתאם לקושי לגבור על המחלה ופוחתת, ככל שמערכת החיסון קרובה לסיום התהליך.

כלל התהליכים הללו דורשים זמן ופעמים רבות, נמשכים לאחר תהליך הניצחון של הגוף על המחלה. לכן, עם תום ה”חקירה”, נמשיך לחוות את אותם תסמינים מציקים.

רוב הפעמים, ההצטברויות של הנזלת יגרמו לכם להמשיך ולהשתעל לאורך זמן, כדי לפלוט את המזיקים מחוץ לגוף. ניתן להיעזר בתרסיסים לניקוי הסינוסים, כדי לטהר את האזור היטב ולהקל על השיעולים.

אפשרות אחרת, היא זיהום משני או זיהום חריף יותר, בדרכי הנשימה. לדוגמא, יתכן כי מערכת החיסון שלכם תתמקד בזיהום ויראלי פשוט וכתוצאה מכך, תתעלם מזיהום בקטריאלי חריף, שבינתיים יגדל ויכה שורשים בדרכי הנשימה שלנו. אם אתם מרגישים כי אתם מדלגים ממחלה למחלה, יתכן מאוד כי אתם סובלים משני זיהומים שונים לחלוטין.

אם אתם משתעלים לעיתים תכופות לכל אורך השנה, יתכן מאוד כי אתם סובלים מאסטמה: דרכי הנשימה של הריאות מתכווצים, הריאות מתמלאות ליחה והדבר גורם לחרחורים. אם אתם משתעלים ומחרחרים בנשימה שלכם, כדאי לכם לפנות לרופא.

באותו אופן, סימפטומים שמחקים צינון עשויים להתגלות כתופעה בריאותית שונה לחלוטין כמו צרבת, בקע או דלקת של ממש. אם השפעת מחריפה לאורך זמן, לא עוברת או הפכפכה לאורך יותר משבוע, מומלץ לפנות לרופא בנושא.

אם אתם משתעלים במשך תקופה ממושכת, יתכן כי השיעול נובע מתופעה חריפה יותר כגון מחלת לב וכלי דם, סרטן הריאות וכדומה. עם זאת, כמות האנשים שמשתעלים ואכן מתגלה כי הם סובלים מסרטן הריאות היא מינורית.

סימפטומים שמעידים על סרטן הריאות באופן מובהק יכללו שיעול שנמשך לאורך הרבה מאוד זמן, משתנה משיעול יבש לרטוב ומרטוב ליבש ופעמים רבות, ילווה בדם.

אם אני משתעל/ת, האם אני מידבק/ת?

אנחנו מידבקים עד 24 שעות לפני שהסימפטומים של המחלה מופיעים, משום שהגוף שלנו עדיין מתכונן ללחום בה. עם זאת, כאשר מדובר בצינון, אנו יכולים להמשיך ולהדביק אנשים בווירוס במשך 21 יום לאחר שהחלמנו ממנו לחלוטין!

אם אנו סובלים מזיהום שמלווה בחום, ככל שהחום גבוה יותר – כך אנו מדבקים יותר.

אם אנו נוטלים אנטיביוטיקה, אנו ככל הנראה נפסיק להיות מידבקים לאחר 24 שעות.

כיצד נטפל בשיעול עיקש?

אם השיעול נגרם כתוצאה משפעת, מומלץ: 

דבש

הדבש עשיר במינרלים וויטמינים כגון סידן, אשלגן ו- B5. בזכות היותו מזון טבעי בעל איכויות אנטי-בקטריאליות יוצאות דופן: ריכוז הסוכרים של הדבש הוא כה גבוה, עד ששום חיידק איננו מסוגל לעמוד בו. כאשר חיידק מתקרב לדבש, הדבש סופג את הלחות ומייבש את החיידק באמצעות ריכוז הסוכרים הטמון בו.

כדי להקל על שיעולים וכאבים בדרכי הנשימה, מומלץ לאכול כפית של דבש פעמיים ביום, לערבב כפית של דבש בתה או אפילו למרוח אותו על טוסט עם ריבה.

שמן ג’ינג’ר

שימוש מרובה בשמן הג’ינג’ר, יסייע לחזק את המערכת החיסונית שלנו, כך שגופנו יוכל להתגונן יותר ביעילות מפני מחלות כגון שפעת ודלקות שונות בדרכי הנשימה העליונות, לרבות ברונכיטיס.

במידה ואכן נדבקנו, שמן הג’ינג’ר ייעל את התגובה של המערכת החיסונית שלנו, בזכות תכונותיו האנטי-בקטריאליות, אנטי-ויראליות ואנטי-דלקתיות: הוא יעודד את מערכת החיסון להגיב במהרה ולהשמיד את המחלה באופן נקודתי. הוא אף ידאג לווסת את הפעילות בתום המלחמה, לאחר הניצחון של מערכת החיסון. על ידי כך, נימנע מדלקתיות יתר או פעילות יתר של הגוף.

שמן הג’ינג’ר אף מסייע להקל על תופעות כרוניות כגון אסטמה וברונכיטיס כרונית, על ידי ויסות רמות הדלקתיות באזור הריאות. כתוצאה מכך, הנפיחות באזור פוחתת ותהליך הנשימה הופך לנעים יותר.

תה ירוק

חליטות תה ובמיוחד תה ירוק, תורמות רבות לחיזוק הגוף ולהקלה על חולי. התה הירוק עובר תהליך ייבוש טבעי אשר מסייע לו לשמר את ערכיו התזונתיים והבריאותיים.

התה מעניק לכם תוספת מכובדת של נוזלים, נוגדי חמצון, ויטמינים A, B, C, D, E, K, מינרלים כמו מנגן, סלניום ורמות בריאות של קפאין, שמביאות להפרשות שגרתיות של אדרנלין, המייעלות את תהליכי חילוף החומרים של הגוף.

כל הטוב שמכיל התה מסייע לחזק את הגוף, לייעל את תהליך הלחימה של הגוף ואת תהליכי הניקוי, הטיהור והסילוק של פולשים ממנו, ייעול ניקוז הנזלת והליחה מגופכם ובסופו של דבר – להחלמה. החום של התה אף הוא, מסייע להקל על הגרון ולהפחית את הכאבים והצריבות.

מרק ירקות

מרק העשיר יותר בירקות, עלים ירוקים, עשבי תיבול ותבלינים בריאים, מכיל הרבה ויטמינים, מינרלים, אנזימים אנטי-דלקתיים, חומצות שומן בריאות ורכיבים נוספים, אשר מסייעים לחזק את גופנו ולהעניק לו כלים, שייעלו את תהליך ההחלמה שלו. אדי המרק תורמים להקלה על הנשימה ומנקים את הסינוסים, בעוד שהחום עצמו מקל על השריפה בגרון.

מרק לשם החלמה, הוא מרק שמומלץ לשלב בו בצל, שום וכורכום – רכיבים אנטי-ויראליים, אנטי-דלקתיים ואנטי-בקטריאליים, אשר תורמים לחיזוק המערך החיסוני שלכם ועל ידי כך, מייעלים את הטיפול במחלות וכאבי גרון. בנוסף, בדומה לתה הירוק, הם מטיבים את תהליכי הפליטה של המזהמים מגופכם.

אף מומלץ לשלב במרק ג’ינג’ר, ירקות כתומים, ירקות ירוקים ופחמימות מסוימות כגון תפוחי אדמה או בטטות, כך שהמרק גם יעניק לגופכם אנרגיה טהורה.

לשם הקלה על כאבי השרירים והגוף

באמצעות אמבטיה חמה, מרק חם, חליטות תה ירוק, אסטרגלוס, אקליפטוס או לחלופין משככי כאבים פיראזולינים (תרופות נגד דלקת ללא סטרואידים) על בסיס איבופרופן כגון: אדוויל, נורופן או אופטלגין. במידה ואתם נוטלים תרופות אחרות, יש להיוועץ ברופא טרם נטילת משככי כאבים, על מנת להימנע מערבוב לא נכון של תרופות שונות בגוף.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

התגברתי על השפעת הזאת! אז למה אני עדיין משתעל/ת?

הדגדוג העיקש בגרון איננו בהכרח מסמן כי אנחנו עדיין חולים סופסוף ניצחתם את הצינון המעיק הזה! אבל נראה כי אתם פשוט לא מצליחים להיפטר מהשיעול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן