גרסאת דסקטופ

טיפוח יופי – עשה ואל תעשה

shutterstock_1055036450

טיפוח יופי – עשה ואל תעשה

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

עקב החשיפה הרבה לסרטוני טיפוח והיופי באינסטגרם, פייסבוק ובמגוון אתרים פופולאריים אחרים, גברים ונשים רבים שואבים השראה וידע ממקורות לא אמינים, אשר לרוב לא מעניקים את התוצאות המתבקשות. נשים רבות נואשות לטיפים אשר יפתרו במהירות בעיות עור, יחליקו את השיער המתולתל ועוד. על מנת למצוא טיפים מוצלחים, יש לעבור תהליך של ניסיון והטעיה, תוך שמירה על גופכם – זאת אומרת, לא לנסות כל טיפ יופי אשר מצאתם ברשת.

לפניכם מספר “עשה ואל תעשה” בנושא טיפוח ויופי, אשר יסייעו לכם להימנע מפעולות המזיקות לגוף ואף להכיר טיפים יעילים ומבוססים.

“אל תעשה”

לא! מצחצחים שיניים לאחר שתיית קפה

החומצה והסוכר אשר מצויים בקפה, שתיה מוגזת ובמיצי פירות, אוכלת את הציפוי החיצוני של השן, הנקרא “אמייל” (enamel). אך אל תנסו לקרצף אותן מיד לאחר השתייה, כאשר אתם מצחצחים שיניים מיד לאחר שתיית או אכילת חומר חומצתי, אתם עלולים להסיר את שכבת האמייל המוחלשת. במקום זאת, גרגרו היטב מים מתוקים והמתינו לפחות שעה לצחצוח או אפילו טוב יותר, צחצחו לפני השתייה.

לא! נמנעים משתיית מים בעת צריכת אלכוהול

יין אדום הוא מכתים- שיניים ידוע ויין לבן מכיל חומצות. שני סוגי היין עלולים להזיק לשכבת האמייל שלכם ולהכתים את השיניים שלכם בקלות. בנוסף, אלכוהול גורם ליובש בפה, זאת אומרת שאתם מייצרים פחות ריר אשר מסייע לכם בשטיפת החומות והבקטריות. על מנת לשמור על השיניים שלכם ולמנוע כתמים, הקפידו על שתיית מים בעת צריכת אלכוהול ובמיוחד, יין.

לא! שוחים עם שיער יבש

במי בריכה, קיימים כימיקלים העלולים להפוך שיער בלונדיני לירקרק. על מנת למנוע מצב לא נעים זה, מומלץ להרטיב את השיער במים נקיים מן הברז, לפני השחייה בבריכה. כאשר השיער רטוב במים “טובים”, הוא סופג משמעותית פחות מים “רעים” מן הבריכה. חשוב לשטוף את השיער בעת סיום השחייה, שימוש בשמפו מיוחד הוא כדאי ומומלץ.

לא! חופפים יותר מידי או לא חופפים מספיק

מלבד הלכלוך, שמפו נקה משיערכם שמנים טבעיים המיוצרים ע”י הקרקפת. במידה ותחפפו את שיערכם לעיתים קרובות מידי, הוא עלול להתייבש ולהפוך ללא חיוני. תדירות החפיפה הרצויה, תלויה בסוג השיער שלכם: ניתן לחפוף שיער חלק ובריא כל יום, במידה והוא מלוכלך ושומני במיוחד, אך מומחים ממליצים על חפיפה כל 2-3 ימים. ניתן לחפוף שיער עבה או מתולתל כל כמה ימים עד שבוע. שיער מקורזל ונפוח במיוחד, מסוגל להחזיק מעמד מצוין גם עם חפיפה של פעם או פעמיים בחודש. מומלץ להתייעץ עם הספר או מעצב השיער שלכם, על תדירות החפיפה המומלצת לשיער שלכם.

לא! משתמשים במקלות אוזניים

שימוש במקלות אוזניים אמנם מרגיש נהדר, אך בפועל מקלות האוזניים דוחפים את שעוות האוזניים עמוק יותר בתעלת האוזן. בנוסף, אתם עלולים לפגוע בעור התוף שלעם, אם תדחפו את מקל האוזניים עמוק או חזק מידי. מהי הדרך הנכונה לנקות את האוזניים? בעיקרון, אין צורך לנקות את שעוות האוזניים, היא הכרחית והגוף מסוגל לנקות אותה בעצמו. אך אם האוזניים שלכם מרגישות גדושות עד שמעט קשה לכם לשמוע, גשו להתייעץ עם רופא. היא/ הוא יוכלו להחליט מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם להסיר את שעוות האוזניים.

לא! עושים שימוש בדאודורנט לעצירת הזעה

הדאודורנט מסווה ריחות ומסוגל למנוע הזעה, במידה ומשתמשים בו אחרי מקלחת, כאשר בתי השחי נקיים ויבשים. ניסיון להשתמש בדאודורנט תוך גדי הזעה הוא אינה יעיל. נוגדי הזיעה פועלים בצורה אשר מאפשרת להם להידבק לבלוטת הזיעה ולחסום אותן, במידה והן כבר בפעולה, נוגדני הזיעה לא יעבדו כראוי. קראו את הוראות השימוש על הדאודורנט שלכם והקפידו על שימוש נכון.

לא! מחליפים או מנקים את סכין הגילוח

במידה ואתם משתמשים בסכין גילוח קהה ולא איכותית, אתם ככל הנראה תאלצו להעביר אותה על אותו האזור מספר פעמים כדי להחליקו. פעולה זו יוצרת חתכים קטנים בעור, העשויים להפוך לגושים, פצעים, פריחה, גירוי, זיהום וכדומה. במידה ועולה הצורך להעביר את סכין הגילוח מספר פעמים על אותו אזור, זה הזמן להחליף את סכין הגילוח שלכם.

“עשה” 

כן! תשתמשו בפילינג באופן קבוע

לעיתים קרובות עורנו צובר לכלוך רב במהלך היום יום, בין אם מדובר בשאריות איפור או בשילוב של אבק ושומן המצטברים בנקבוביות שלנו. פילינג הוא דרך מצוינת לנקות את עורכם ולהעניק לו מראה רענן ובוהק. מומלץ לעשות שימוש בפילינג טבעי אשר מוכן בבית: ערבבו בקערה 2 כפות דבש, כף שיבולת שועל וכף סוכר, וערבבו היטב. מרחו את התערובת בתנועות מעגליות על פניכם והמתינו מספר דקות לפני השטיפה במים פושרים.

כן! תניחו שקיות תה ירוק על העיניים

מלבד היותו נהדר לניקוי חומרים רעילים מגופכם, התה הירוק מצוין לטיפול בעור. התה מסייע בהורדת אדמומיות ונפיחות בעור, ואף עוזר להעלים עיגולים שחורים וסימני עייפות מן העיניים. טבלו 2 שקיות תה ירוק במים חמים ולאחר מכן הכניסו אותן למקרר. לאחר שהשקיות התקררו מעט, הניחו אותן בזהירות על העיניים.

כן! תמרחו שמן קוקוס על שיערכם

השיער, מהווה את אחת הדאגות העיקריות בחייה של כל אישה, וצביעה, החלקה, פן ותלתול עלולים להרוס את השיער. לפני החפיפה, מירחו שמן קוקוס על שיערכם, עסו בעדינות את שיערכם והניחו לו לעבוד במשך 3 דקות. חומרי הזנה, אשר מצויים בשמן, יזינו את שיערכם ויסייעו לו להיראות בריא ובוהק.

כן! תשטפו את פניכם במים קרים

כל סוג עור, צריך מים כדי לא להתייבש. הקפידו לשטוף את פניכם במים קרים לפחות פעמיים ביום, היות ומים חמים מרחיבים את הנקבוביות שלכם ומאפשרים ללכלוך להצטבר.

כן! תשתמשו בשמן קוקוס להלבנת השיניים

שימוש בשמן קוקוס הוא נהדר להיגיינת הפה ולסילוק בקטריות. יתרון נוסף של השמן, הוא סיוע בהלבנת השיניים. כל מה שצריך לעשות הוא:

  • לאחר שהתעוררתם בבוקר (לפני צחצוח שיניים), גרגרו בפה כפית של שמן קוקוס אורגני, במשך 15-20 דקות. מומלץ לקרוא ספר או עיתון בזמן זה
  • יש לירוק את השמן אל הפח, היזהרו לא לבלוע אותו- הוא מלא בבקטריות, ושטפו את הפה במים חמימים
  • צחצחו את השיניים כמו בכל בוקר

כן! תשתו 3 כוסות תה מידי יום

  • יש מגון רב של סוגי תה ולכל תה יש הטבות משלו:
  • תה שן הארי- מסייע לעיכול ולהפחתת כאבי בטן, ע”י שתייה
  • תה מנטה- מסייע בהורדת נפיחות ולחץ בבטן ע”י שתייה, במידה ואכלתם מעט יותר מידי בארוחת הערב.
  • תה שחור- מסייע בטיפול כוויות שמש. השחירו את המים ככל שניתן עם התה והניחו בצד להתקרר. הספיגו מגבת עדינה במי התה ומירחו בעדינות על כוויות השמש.

 

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

טיפוח יופי – עשה ואל תעשה

עקב החשיפה הרבה לסרטוני טיפוח והיופי באינסטגרם, פייסבוק ובמגוון אתרים פופולאריים אחרים, גברים ונשים רבים שואבים השראה וידע ממקורות לא אמינים, אשר לרוב לא מעניקים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן