גרסאת דסקטופ

טיפול עצמי בגיל הבלות – 5 נשים חולקות את החוויה האישית שלהן

shutterstock_703709353

טיפול עצמי בגיל הבלות – 5 נשים חולקות את החוויה האישית שלהן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

5 נשים חושפות את החוויה שלהן עם גיל הבלות, כיצד למדו להתמודד עמה ושיפרו את חייהן לטובה

בעוד שכל חוויה של גיל הבלות משתנה מאישה לאישה, ההבנה כיצד להתמודד עם השינויים הללו, המתלווים אליהן במפתיע, היא בעלת פוטנציאל להפחית את התסכול שנוצר כתוצאה מהתופעה ואף למנוע השלכות נפוצות לגיל המעבר ולרבות דיכאון, חוסר ביטחון ו/או רצון להתבודד מהחברה.

טיפול עצמי במהלך גיל הבלות הוא חיוני, משום שהוא מסייע למנוע את עיקר החסרונות שמתלווים לתופעה, בעיקר התחושות הנפשיות הקשות. כדי להבין כיצד טיפול עצמי מסייע לנשים לנווט ביעילות במעבר הזה, מה כדאי לנסות וממה כדאי להימנע, תשאלנו מספר נשים שחוות את התופעה כיום. הנשים האמיצות הללו הסכימו לחלוק עמנו את הסיפור שלהן.

כשמדברים אתכן על טיפול עצמי, כיצד הוא מתפרש עבורכן? למה הוא כל כך חשוב במהלך גיל הבלות?

אנה: “טיפול עצמי מבטיח שאנחנו נפנה את הזמן לטפל בעצמנו מבחינה פיזית, מבחינה רגשית ומבחינה רוחנית. נשים רבות מבזבזות את הזמן שלהן בטיפול בילדים, בבני הזוג ואפילו במשפחה המרוחקת ובחברים באופן תמידי… בסופו של דבר, אולי הן מרגישות שהן נותנות הרבה לאנשים שהן אוהבות – אבל הן מתפשרות על החיים שלהן.

במהלך גיל הבלות, הגוף שלנו משתנה מקצה לקצה וחשוב מאוד לשים לב אליו. המיקוד והטיפול העצמי יעזרו להרגיש שיותר קל, שאנחנו מאוזנות יותר ושמישהו דואג לנו. אני, לדוגמא, מפנה חצי שעה-שעה ביום לעצמי כדי לעשות אמבטיה חמה ומרגיעה, יוגה, מדיטציה או פשוט לכתוב ביומן שלי. לפעמים אין לי שעה שלמה, אבל אני תמיד מרגישה טוב יותר אחרי שנתתי לעצמי זמן להירגע ולטעון את עצמי מחדש”.

עליזה: “בשבילי, טיפול עצמי הוא להיות כנה עם עצמך, כשאת מתמודדת עם מה שמלחית אותך בחיים. אם ניצור הרגלים חדשים וחיוביים שיעזרו לנו לקבל כוח ולהירגע, אנחנו נוכל להרגיש כמו הנשים שהיינו לפני גיל הבלות. לפעמים ‘זמן עצמי’ הוא כל מה שאנחנו צריכות. אני מקפידה לעשות הרבה ספורט, לישון טוב ולשמור על ראש פתוח וחיובי בכל מה שאני עושה. אני גם משתדלת לשמור על תזונה בריאה, כך שלגוף שלי יהיה סיכוי להתמודד נכון עם השינויים שהוא עובר”.

נורית: “רוב הנשים שאני מכירה רצות לעזור לאנשים אחרים, אבל תמיד מזניחות את עצמן. גיל הבלות הוא הזמן בו הן חייבות להתמקד בעצמן לא משנה מה, אם הן רוצות שהמעבר יהיה נוח ופשוט.

אם רוב הנשים יקדישו כמה דקות לקרוא בנושא גיל הבלות, ללמוד על כלים להתמודד עם התופעה, כיצד נוכל ליהנות מסיפוק מלא ונמצא נשים אחרות שחוות את מה שאנחנו עוברות, אנחנו נמצא הרבה דרכים שיעזרו לנו לחזור למסלול הבריאות שלנו ולשמר אותה בעתיד”.

מה אתן עושות כדי לטפל בעצמכן במהלך גיל הבלות?

נועה: “בשבילי, טיפול עצמי במהלך גיל הבלות כולל שינויי תזונה רציניים ולעשות כל מה שאני יכולה כדי להבטיח שאני אשן מספיק שעות בכל לילה. אני מבינה את הערך של פעילות גופנית ולכן, אני דואגת לשלב גם אותה ביומיום שלי. מאז שהתחלתי לעשות יותר ספורט אני הרבה פחות לחוצה באופן כללי וגם ממה שקורה לגוף שלי. לקח לי זמן להבין בדיוק מה אני צריכה.

האמת שהדבר הכי טוב שעשיתי לא קשור בכלל לגיל הבלות, אלא לחיים עצמם: התחלתי לדבר בשביל עצמי ולומר מה אני צריכה, בלי להרגיש שאני צריכה להתנצל על זה. לדוגמא, כשרציתי זמן בנפרד מבעלי ומהילדים – פשוט לקחתי אותו, בלי להרגיש רע או לתהות אם הם יסתדרו… התחלתי להבין שזה בסדר לומר לא לפעמים, אם זה יוצר בי יותר מדי לחץ וגורם לי להרגיש רע. כבר לא הרגשתי מחויבת לעזור לכל מי שרק מבקש ממני, במיוחד אם אני לא מרגישה בנוח. התפיסה הזו ממש שינתה לי את החיים”.

נאווה: “שגרת הטיפול העצמי שלי כוללת פעילות גופנית (בעיקר הליכות), תזונה בריאה ומתוכננת מראש, מדיטציה פעמיים ביום ואת המילה ‘לא’, שאני עדיין מנסה להסתגל לקבל לחיים שלי, כדי שאוכל להפסיק להעמיס על עצמי כל כך הרבה. אני מנסה לבלות כמה שיותר זמן עם הנכדים שלי ועם החברות שלי.

אני גם דואגת ללכת ולבצע בדיקות שגרתיות אצל הרופא שלי, כדי לוודא שהכול בסדר ולדעת אם המשטר שלי עובד. בין היתר אני עושה בדיקות לסרטן השד וסרטן צוואר הרחם, בדיקות ראייה, שמיעה, ביקורת שיניים, רופא נשים ועוד”.

נורית: “גיל הבלות שלי החל בגיל 47 ולא ציפיתי לא בכלל! כשהתחלתי להרגיש את גלי החום, הייתי בטוחה שזה כי אני לחוצה מדי, משום שבדיוק הייתי בהליכי גירושין. בסופו של דבר, הייתי חייבת להודות שמדובר בגוף שלי ולא בנפש שלי.

התחלתי להקפיד על תזונה נכונה ולקחת תוספי תזונה רבים. כבר הייתי עושה ספורט לפני, אבל אף פעם לא הצלחתי להירגע באופן מלא. התחלתי לקרוא באינטרנט כיצד אוכל להירגע במהלך גיל הבלות ומצאתי מחקרים שעודדו מדיטציה ודימיון מודרך. לאחר שניסיתי בעצמי, אני חייבת להודות שזה עזר לי להתקרר ולהרגיש כמו פלאפון שטענו אותו לסוללה מלאה”.

אנה: “במהלך גיל הבלות, התחלתי לעשות מדיטציה ולהתמקד במאכלים אורגניים בלבד. התחלתי לשים קרם לחות בכל הגוף לאחר כל מקלחת, כי הייתי סובלת מהרבה עור יבש. היה לי מאוד קשה לישון בלילה, אז הרשיתי לעצמי למצוא את הזמן ולישון בצהריים: הייתי קוראת ספר ונרדמת לשעה-שעתיים, כדי שאוכל לשרוד את כל היום.

אני קצת נבוכה לספר את זה, אבל גם התחלתי לקחת תרופות נגד דיכאון מהרופא שלי, לאחר שהסתבר שהשינויים ההורמונליים שאני עוברת גורמים באופן ישיר לתחושות של דיכאון. משום שזה פיזי, אין לי שום דרך אחרת לעצור את זה”.

מהי העצה הטובה ביותר שאתן יכולות להעביר הלאה?

אנה: “להיות עדינה עם עצמך, להקשיב למה שהגוף שלך צריך – במיוחד עכשיו, כשהוא עובר כל כך הרבה שינויים. אם אישה מרגישה לחוצה, כדאי לה למצוא עם מי לדבר או מה לעשות. אם היא מרגישה שהיא דואגת כי היא מעלה במשקל או חווה שינויים שהיא לא יודעת איך להתמודד איתם, כדאי לה למצוא כלים חדשים שיעזרו לה כמו, לדוגמא, פעילות גופנית.

כדאי לזכור להיות סבלנית עם עצמך ולהבין שכל יום עלול להתגלות משהו חדש. אה, ולישון על סדינים מכותנה, מאוד מקל על ההזעה בלילה!”.

נועה: “הייתי אומרת שקודם כל המעבר הזה לא פשוט בחיים, אבל הוא לא גזר דין. השינויים של גיל הבלות עלולים להיות אינטנסיביים ולפעמים, אפילו לגרום לנו להרגיש שהם לעולם לא יפסיקו, אבל בסוף את כן תרגישי ‘נורמלית’ שוב, זה הכול עניין של זמן…

האמת היא שלאחר שעוברים את ההתחלה המייגעת, רוב הנשים שאני מכירה הרגישו מצוין! כאילו הן קיבלו מצבורים חדשות של אנרגיית חיים והעריכו את עצמן הרבה יותר באופן אישי. זה נכון שרובנו כבר סבתות וזה גם בסדר להתאבל על הנעורים שלנו ולבכות עליהם, כל עוד נזכור שיש לזה גם הרבה יתרונות – חופש ממחזור! חופש מדרמות הילדות! חופש!”

עליזה: “אל תפסיקו לחפש את עצמכן ולטפל בעצמכן בתקופה הזו”.

נאווה: “תצרו רשימה של דרכים ראליסטיות ליהנות מטיפול עצמי ותדאגו ליישם אותה. לאחר מכן, פנו למומחה בגיל הבלות שיכול לעזור לכם למצוא מחקרים בנושא, לקרוא על דרכים להקל על תסמינים ולקבל מרשם לתרופות, תוספים, צמחי מרפא או כל כלי אחר שיכול לעזור לנו להתמודד עם הקשיים של התקופה. כל אישה יכולה להרגיש טוב בתקופה הזו, כל עוד היא באמת תדאג להבין את התופעה, לקרוא אודותיה ותיעזר באנשים בעלי ידע רב, שיעזרו לה לעבור את התקופה הזו בנוחות”.

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

טיפול עצמי בגיל הבלות – 5 נשים חולקות את החוויה האישית שלהן

5 נשים חושפות את החוויה שלהן עם גיל הבלות, כיצד למדו להתמודד עמה ושיפרו את חייהן לטובה בעוד שכל חוויה של גיל הבלות משתנה מאישה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאכלים מנקי רעלים

כאשר אנו סובלים מ”קיבה רדומה”, לעיתים נופתע לגלות כי הרעלנו אותה. לעיתים אנו מתקשים להטיל

דילוג לתוכן