גרסאת דסקטופ

כאשר אנו מסבים יותר תשומת לב לבני הזוג שלנו – אנו נהנים מחיים ארוכים

shutterstock_735658939 (1)

כאשר אנו מסבים יותר תשומת לב לבני הזוג שלנו – אנו נהנים מחיים ארוכים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

הכוונה היא לאו דווקא לרומנטיקה – תקשורת אופטימלית בין בני הזוג אף תורמת משמעותית לבריאותנו הכוללת

במאה ה- 21 הקדחתנית, לאף אחד מאיתנו אין הרבה זמן לנשום: רובנו פועלים במסגרת מסוימת (לימודים, צבא, עבודה) או אפילו שתיים ביחד, משתדלים לטפל בעצמנו הן מבחינת תזונה והן מבחינה גופנית, לדאוג לסידורים שלנו, למצוא זמן לאנשים בחיים שלנו…

עיקר העומס והריצות הללו נובעים כתוצאה מהתפתחות הטכנולוגיה בחמישים השנים האחרונות: כולנו מתקשים להיפרד ממסך הטלוויזיה, הפלייסטיישן, המחשב או הפלאפון – שלרוב נותר דבוק לידינו, למקרה שנזדקק לו בעניין של “חיים או מוות” כמו צורך לצלם סלפי או לעדכן את הרשתות החברתיות בחיים האישיים שלנו וההישגים שלנו.

כולנו יודעים את כל זה כבר עכשיו, אך מה ניתן ללמוד מכך? אם אנו משקיעים אינספור משאבים בחיים האישיים שלנו ופורקים את הצורך שלנו לעדכן את העולם באמצעות הרשתות החברתיות, היכן החיבור האנושי, החם והאמיתי? מתי מגיע הזמן שלו?

יוסי, מאמן כושר המנהל חיים כיאותים ביותר, מספר כי כאשר מגיע הערב – אין זה משנה אם מדובר בלקוח, חבר טוב או אימא – הפלאפון כבוי או לכל הפחות, מועבר למצב “נא לא להפריע”. בזמן הזה, הוא מאפשר לעצמו להתפנות לאדם הכי חשוב בחייו – בן הזוג שלו, זאי.

רק כשהזמזום של המכשור הטכנולוגי עוזב אותם, הם מרגישים כי הם יכולים ליצור חיבור עמוק אחד עם השני, לדבר על היום שלהם ולהתמקד בצרכים וברצונות של האחר באופן מלא וללא תנאים.

יוסי מספר כי “בשבילי, לעזוב את הפלאפון במכונית או בבית בזמן יציאה עם זאי או סתם ישיבה בבית, אני מרגיש שזה הזמן המופלא ביותר עבורי. העבודה שלי היא מאוד ציבורית ואני תמיד עם אנשים, לכן היכולת להתנתק, כך שאני וזאי נוכל לשוב ולהתמקד במה שבאמת חשוב (אחד השני), הוא מה ששנינו מצפים לו בסוף היום. אני מבין שעם הדרישות הבלתי-אפשריות היום, מאוד קשה לדמיין שאפשר לכבות את הפלאפון לכמה שעות… אבל עם הזמן זה הופך יותר ויותר נורמלי – להבין שהעבודה אף פעם אף פעם לא תיגמר, אבל אני חייב להקדיש לבן הזוג האוהב שלי את הזמן, החום והאהבה שמגיעים לו. אז אני פשוט לוחץ אל כפתור ה’נא לא להפריע’ ואתו, אני מכבה את כל מה שמסיח את דעתי ממנו”.

כדאי לנו לכבות את הפלאפון מידי פעם ופעם – אם כתוצאה מכך נבלה יותר זמן עם בני הזוג שלנו. מסתבר כי כאשר אנו יוצרים אינטראקציה שגרתית עם בני הזוג שלנו, אלו הן חדשות טובות ליחסי האהבה שלנו ולבריאותנו.

זמן איכות עשוי להעצים את איכות הבריאות

מחקר חדש שפורסם לאחרונה, מצא כי ככל שבני אדם ירגישו כי בני הזוג שלהם מבינים אותם, דואגים להם ומעריכים אותם – כך הם ייהנו מחיים ארוכים ומאושרים יותר.

המחקר החל לפני חמש שנים בערך, כאשר צוות של חוקרים מאוניברסיטאות שונות לאורך ארצות-הברית, בריטניה וטורקיה, החל לבחון את הקשר בין קשרים חברתיים ובין בריאות פיזית ובריאות מנטאלית.

ההנחה הראשונית של החוקרים, הייתה שתקשורת היא חלק חיוני מהחיים של כולנו – שכן הם מאפשרים לנו לשחרר את הקשיים שלנו ולהצטייד באופן איכותי יותר, נגד גורמים מלחיצים שונים שמופיעים בתדירויות שונות; מיום רע בעבודה ועד מוות של אדם קרוב.

את המידע עבור המחקר החוקרים השיגו באמצעות סקרים, שסיפקו להם הערכות של 1,208 מבוגרים, בשלוש תקופות שונות בחייהם, המתפרסות על 20 שנים. הסקרים עצמם ניתנו לחוקרים על ידי חברת סקרים מוכרת בארה”ב.

מהמידע שאספו החוקרים, ניכר היה להבחין כי מבוגרים שהעידו כי בני הזוג שלהם אוהבים אותם, אכפת להם מהם, הם מעריכים אותם ומקבלים אותם כמו שהם – נהנו משיעור תמותה נמוך יותר גם 20 שנים לאחר הסקר הראשון.

למה?

מסתבר כי בן זוג תקשורתי יכול לסייע לנו להגיב ללחץ באופן מבוקר ורגוע יותר. לא, אנו לא נהיה פחות לחוצים ממה שהיינו עד היום, אך יהיה לנו הרבה יותר פשוט יותר להתמודד עמו באשר הוא.

תגובתיות חיובית ורגועה יותר תורמת לאיזון כולל של גופנו, שמביא לחיים ארוכים.

שלא תטעו – לחץ הוא רוצח

לחץ כרוני עשוי להוביל אותנו לששת הגורמים הנפוצים ביותר למוות ולרבות סרטן, התאבדות, מחלת לב וכלי דם, שחמת הכבד, פציעות והפרעות בדרכי הנשימה שלנו.

מחקר שנערך באוניברסיטת Yale בארה”ב, אף מצא קשר ישיר בין לחץ מנטאלי ובין “מוות פתאומי”, מאחר והוא מהווה גורם פוטנציאלי לקצב לב גבוה במיוחד (יש לציין שכאשר אנו מושתלי קוצב לב או סובלים מהפרעות קצב – מדובר בתופעה קטלנית).

מטרת המחקר, הייתה להנחיל לכולנו את ההבנה כי תקשורת במערכת היחסים היא המפתח להרבה דלתות – שמובילות להרבה מעבר לחיים ארוכים.

לדוגמא, ככל שבני הזוג שלנו יוצרים עמנו יותר קשר, קשובים ומעריכים אותנו יותר – כך אנו נהיה מאושרים יותר. במילים אחרות, אנו נזכה לחיים ארוכים ומאושרים מן האגדות.

בין אם אנו בתקופה רעה או תקופה טובה במהלך מערכת היחסים שלנו – כל עוד נקפיד לשמור על תקשורת חיה ונושמת, נצליח לגבור על כל מכשול.

כיצד נוכל להיות בני הזוג הכי טובים שאנחנו יכולים להיות?

הכול מתחיל בשאלה האם אנו אנשי שיחה איכותיים? כאשר בני הזוג שלנו מדברים עמנו, כדאי נו לנסות ולהפנות לעברם כל טיפה של תשומת לב שיש בנו. מה שהכי חשוב, הוא שנביע אמפתיה כנה ומנחמת, כאשר הם עוברים אירוע או מצב לא פשוט; כדאי לנו לנסות ולחשוב כיצד אנו היינו מרגישים, אם היינו בנעליים של בני הזוג שלנו ומה היינו רוצים לשמוע – כדי ליהנות מתחושות של תמיכה, אהבה ועזרה בתגובה לכך. אם נצליח “לרומם” את מצב הרוח של בני הזוג שלנו, משמעות הדבר היא כי הצלחנו להוכיח להם כי אנו אוהבים אותם, מעריכים אותם וכי אכפת לנו מהם.

יתכן ולא תמיד נצליח לעזור לבני הזוג שלנו במאת האחוזים, אך העובדה שניתן את כל מה שיש לנו כדי לעודד ולעזור – זה די והותר.

גם כשהחיים של שנינו מאוזנים ומאושרים, כדאי לנו לזכור ולשמור על התקשורת בוערת: לחגוג את הרגעים המאושרים יחד, לפרגן, להפגין אהבה וחברות, לצחוק ולהצית שיחות מהנות וכיפיות, שיהוו זיכרונות נוסטלגיים בעתידנו המשותף.

הנוכחות של הטכנולוגיה בעולמנו היא האתגר המשמעותי ביותר, עמו מתמודדים זוגות כיום: רבים מאיתנו מבלים מול הטלוויזיה, המחשב והפלאפון 24/7, בין אם אנו בלימודים, בעבודה או בבית.

כפי שיוסי וזאי עושים, כדאי לנו לעשות גם – חשוב להתאמן על היכולת לשים את הפלאפון בצד ופשוט להתחבר לבני הזוג שלנו. יש לציין כי החיבור יהיה הרבה יותר חם, אמיתי ועוצמתי מכל שיחת Whatsapp או שיחת טלפון באשר היא.

אם אנו ממש לא יכולים להתנתק מהפלאפון, כדאי לנו לנסות ולהימנע מלהביט בו בכל פעם שאנו חשים רטט או מבחינים בצג מתעורר לחיים. אנו חייבים ללמוד לעשות זאת, כדי להעניק את מלוא תשומת הלב שלנו לבני הזוג שלנו. רבים מאיתנו ודאי מאמינים כי אנו יכולים לבצע אינספור משימות בו-זמנית ולכן, אנו יכולים לדבר עם בני הזוג שלנו בזמן שאנו בפלאפון ללא בעיה: מעבר לעובדה שאיש לא נהנה משיחה עם מישהו שמביט על מסך כל חמש שניות, הממצאים הראשוניים של המחקר מעידים כי הפלאפונים הם אחד המוקשים הגדולים ביותר, כאשר מדובר בייצור של חיבור אישי, תקשורתי ואיכותי עם בני הזוג שלנו. במילים אחרות, כפי שאנו היינו רוצים שמישהו יסתכל לנו בעיניים כאשר אנו מדברים עמם ולא יינטה כל רגע אל עבר הודעה, כדאי לנו להחזיר באותו מטבע.

כאשר אנו בשיחה ובו-זמנית גוללים מידע בפלאפון, אנו לא באמת “נוכחים ברגע” ובני הזוג שלנו מרגישים את זה. אם נבחר לפנות לנו ולבני הזוג שלנו זמן איכות משמעותי מידי יום, כמו ארוחת ערב, זמן שבו הפלאפונים בהכרח בצד, זו יכולה להיות שיטה מאוד אפקטיבית, שתסייע לנו ולבני הזוג שלנו לפתח תקשורת משמעותית יותר ולהפנים כי בני הזוג שלנו – הם המשפחה שלנו.

אותם יתרונות מוכיחים את עצמם בכל קשר משמעותי

החוקרים החלו בוחנים את איכויות התקשורת של בני אדם עם הוריהם, ילדיהם, המשפחה הקרובה והחברים המשמעותיים בחייהם. החוקרים מצאו כי אותן פעולות מביאות לאותן תוצאות, לכן כדאי לנו להתרחק מהפלאפון פה אחד, כדי להתאחד נפשית עם האהובים שלנו, להעניק להם את המקום שלהם בחיים שלנו ולהיות נוכחים ברגע הייחודי שאנו יוצרים יחד.

החוקרים חלקו כי הם בעצמם החלו מיישמים את מה שהם מטיפים; רבים מהם החלו להתרחק ממסכים לצד האנשים שבאמת חשובים להם, כדי להתחשב בהם מכל הלב, להיות זמינים עבורם ולהעניק להם את מלוא תשומת לבם ואהבתם.

החוקרים מספרים כי הם מרגישים כי הם מהווים דוגמא למשפחה ולחברים שלהם ומקווים, כי גם הם יחלו ליישם דרכים, שיסייעו להם להיות תקשורתיים יותר במערכות היחסים השונות שלהם. בסופו של דבר, אף יש לזכור כי כל קשר הוא כביש דו-סטרי – לכן הרצון להיות נוכחים ברגע חייב להגיע משני הצדדים.

כדאי לנו לדבר עם בני הזוג שלנו על הנושא; ליידע אותם בממצאים של המחקר ובחשיבות של התקשורת בעבור מערכת יחסים מאושרת ומאוזנת ובעבור חיים ארוכים ומלאי אור.

 

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כאשר אנו מסבים יותר תשומת לב לבני הזוג שלנו – אנו נהנים מחיים ארוכים

הכוונה היא לאו דווקא לרומנטיקה – תקשורת אופטימלית בין בני הזוג אף תורמת משמעותית לבריאותנו הכוללת במאה ה- 21 הקדחתנית, לאף אחד מאיתנו אין הרבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

מאמני הכושר של הסלבים

הם סופגים צעקות, עצבים, מפתחים קשרים אינטימיים, ומכירים אותם באמת, בלי האיפור והבגדים הנוצצים. הכירו

דילוג לתוכן