גרסאת דסקטופ

כיצד הפיח במרכזי הערים משפיע על העור שלך?

פייח כתבה תמונה

כיצד הפיח במרכזי הערים משפיע על העור שלך?

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

החיים בעיר הגדולה יכולים להיות קשים לנקבוביות העור שלך. כל מה שרצית לדעת על הסכנות וגם על הפתרונות, של נזקי הפיח על העור שלך.

החיים בעיר הגדולה מביאים איתם יתרונות רבים. תחבורה ציבורית בשפע, מרכזי קניות ותרבות בכל עבר ואורך חיים תוסס וצעיר בקצב שפשוט לא משתווה לשום מקום אחר. אבל בנוסף ליתרונות הרבים, קיימים גם לא מעט חסרונות לחיים בעיר הגדולה. אחד מהחסרונות הבולטים ביותר שבחיים העירוניים, הוא זיהום האוויר הרב ואיתו גם הפיח שהם מנת חלקם של אנשי המטרופולין. מלבד לסכנות הבריאותיות שכולנו שמענו עליהן לא פעם, זיהום האוויר העירוני מהווה גם אויב לא פשוט לעור שלנו. אז איך נדע להתגונן מפני הפיח העירוני? בשביל זה כדאי ראשית להבין מהו בעצם פיח.

זיהום האוויר העירוני

זיהום האוויר העירוני נובע משני גורמים עיקריים: זיהום שנגרם מתחנות כוח וזיהום אוויר תחבורתי שמקורו בכלי הרכב הרבים הגודשים את המרחב העירוני. זיהום האוויר התחבורתי הוא האחראי המרכזי לפיח העירוני ונחשב גם לסוג המסוכן ביותר לבריאות הציבור. זיהום האוויר התחבורתי מורכב בעיקרו מפליטות רכבי דיזל אשר פולטים תחמוצות חנקן וחומר חלקיקי אשר יוצר את מראה העשן השחור והפיח העירוני.

נזקי זיהום האוויר

נזקי זיהום האוויר והפיח העירוני, הן מבין הסכנות החמורות והמיידיות ביותר שקיימות בעולם המודרני כיום. זיהום האויר אחראי למחלות קטלניות רבות כמו סרטן ומחלות לבביות וגובה מספר רב של נפשות מדי שנה. לפי נתוני משרד הבריאות, מעל ל 1200- אנשים מדי שנה, חולים במחלות הסרטן השונות כתוצאה מנזקי זיהום האוויר העירוני. אך מלבד למחלות הקטלניות הברורות, הפיח העירוני מסב נזקים ברורים לבריאות שלנו באופן כללי ופוגע במערכות רבות בגוף שלנו גם באופן שהוא אינו קטלני. אך הניזוקים הגדולים מהפיח העירוני הוא העור שלנו, אשר חשוף לפגעי זיהום האוויר באופן קבוע.

כיצד הפיח פוגע בבריאות העור שלנו

פליטות גזים רעילים מכלי רכב הם ככל הנראה, הגורמים המזהמים ביותר שקיימים במרחב העירוני. הגזים הנפלטים מפזרים לאוויר חלקיקים זעירים כמו חנקן דו חמצני ופחמימנים ארומטיים רב- טבעיים. חלקיקים אלו, כאשר הם מתיישבים על העור שלנו, יוצרים גירויים ותגובות דלקתיות בעור. כשהגוף שלנו נלחם בדלקות אלו הוא מתחיל לשקם את עצמו על ידי גירוי אנזימים אשר סופחים מחדש את הקולגן הנפגע כתוצאה מהדלקת. מה שקורה בפועל הוא שהגוף שלנו אינו מסוגל לייצר כמויות מספקות של קולגן על מנת לשקם את נזקי העור. התוצאה היא התרופפות העור והיווצרותם של קמטים. בנוסף, מחקרים מראים כי נוכחות של חנקן דו חמצני על תאי העור, עלולה להאיץ תהליכי פיגמנטציה והיווצרות של כתמים כהים על עור הפנים.

הגנה על העור מפני הפיח

אחד ה”טרנדים” הכי חמים בעולם הקוסמטיקה כרגע הוא מוצרי האנטי פולושן. תחום האנטי פולושן הוא בעצם ממשיך דרכו של האנטי אייג’ינג, כאשר שני העולמות הולכים זה לצד זה ומשלימים זה את זה. היום, משברור כי נזקי זיהום האוויר הם אמיתיים וחמורים לא פחות מנזקי הגיל, חברות רבות בארץ ובעולם, החלו לשווק מוצרי קוסמטיקה אשר מטרתם היא להגן על העור שלנו מפגעי זיהום האוויר והפיח העירוני. הלוחמה הקוסמטית בפגעי זיהום האוויר מתנהלת בשתי חזיתות- המניעה והשיקום.

מניעה

מומלץ מאוד להשתמש בג’ל לחות בעל מקדם הגנה מפני נזקי השמש וזיהום האוויר, שכן הג’ל עצמו מהווה מסנן טבעי ונמצא יעיל יותר מאשר קרם הלחות המסורתי. בנוסף, כדאי לחפש ג’לים המכילים חומצה היאלרונית  אשר מכילה נוגדי חימצון רבים, כמו גם כורכומין ואלוורה הידועים גם כחומרים אנטי דלקתיים מועילים במיוחד.

שיקום

אחד הנפגעים המרכזיים מפגעי זיהום האוויר הוא הקולגן. לכן, אסטרטגיית השיקום הטובה ביותר היא להחזיר לעור שלנו את מה שאבד לו. מומלץ מאוד להצטייד בקרמים מועשרים בקולגן בריכוז גבוה ובאלנטואין שהוא חומר טבעי הידוע כמזרז התחדשות של תאים ורקמות.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כיצד הפיח במרכזי הערים משפיע על העור שלך?

החיים בעיר הגדולה יכולים להיות קשים לנקבוביות העור שלך. כל מה שרצית לדעת על הסכנות וגם על הפתרונות, של נזקי הפיח על העור שלך. החיים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן