גרסאת דסקטופ

כך נהנה מטיפול משכך, עדין וטבעי בטחורים

shutterstock_528930577

כך נהנה מטיפול משכך, עדין וטבעי בטחורים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

טחורים בפני עצמם, הם מבנים המכילים רקמות חיבור וכלי דם וממוקמים לצד פי הטבעת. תפקידם באופן שגרתי הוא לאטום את פי הטבעת, אך במצבים של דלקת או פציעה הם עשויים להתנפח, להיקרע ואף לדמם.
טחורים פצועים הם כואבים ולא נעימים כלל: הם עשויים לצאת מפי הטבעת עקב הנפיחות, מה שהופך אותם למאוד רגישים. למרות זאת, לא מדובר בתופעה קשה ולאחר מספר ימים של סבל היא הולכת ופגה.

אופן הטיפול בטחורים הוא הולך ומשתנה. ישנן מספר משחות שעשויות להקל על הכאב, אך האמת היא שכל שאתם זקוקים לו הוא טיפול טבעי שיביא להקלה בשריפה.

מקלחת חמה ומרגיעה

המקרה היחידי בו נשקפת לנו סכנה מטחורים היא בעת זיהום. מסיבה זו חשוב לנגב היטב בתום הטלת הצואה ולשמור על הניקיון באזור. עם זאת פעמים רבות לא פשוט לגעת באזור ותחושת השריפה הקשה מנשוא לא תורמת למצב. לכן כדאי לנו לנסות ולהקל על הכאבים באמצעות אמבט חם ומרגיע, שאף יתרום להיגיינה.

מטרות האמבטיה הנעימה הן שלווה וניקיון, בעיקר מתן סטריליות לאזור, כך שמומלץ לטהר את האמבטיה טרם הרחצה: קחו שתי כפות של אקונומיקה וערבבו אותן עם חצי ליטר של מים חמימים. קחו ספוג והבריקו את האמבטיה. באופן זה, אתם מבטיחים ניקיון אופטימלי לאזור השורף.
בעת טחורים כדאי למלא אמבטיה עד גובה נמוך יחסית, בערך כעשרה סנטימטרים לכל היותר. על המים להיות חמימים, אך לא יותר מדי, בייחוד משום שהמטרה היא לנקות את האזור הרגיש ביותר שלכם, אף יותר מהרגיל כעת, בשל הטחורים.
נוחו באמבט במשך כרבע שעה עד עשרים דקות, כאשר הרגליים שלכם מונפות לצדדים, מונחות יחד לצד האמבטיה או אפילו מונפות באוויר, העיקר לא באמבטיה עצמה, שכן היא איננה נקייה כלל כעת. מומלץ שתנסו לזוז מעט קדימה ואחורה עם הרגליים או שתשחקו מעט בתנועות האמבט, כדי שהמים יחדרו לכל האזור וינקו ביסודיות את פי הטבעת והלחיים של הישבן. לאחר מכן, נגבו את האזורים האינטימיים שלכם בעדינות: טפחו קלות על האזור והשתדלו להימנע משפשוף של האזור ככל האפשר. אתם תחושו בהקלה כבר במהלך האמבטיה.
אם אתם סובלים מטחורים כעת, מומלץ לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום.

אלוורה

מדובר בצמח מרפא ייחודי שרק בשנים האחרונות התוודענו לסגולותיו: אם תצליחו להתגבר על הטעם המריר, שתיית מיץ אלוורה יכולה לספק לא מעט יתרונות בריאותיים לגוף שלנו: האלוורה מכיל ויטמינים כגון ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B כולל B12, ויטמין E וויטמין C. בנוסף, מיץ האלוורה מכיל מינרלים כמו ברזל, נחושת וסידן. יחד עם 18 חומצות אמינו וחומצה פולית (ויטמין B9), הוא נחשב לאחד הצמחים הבריאים בעולמנו.
האלוורה כמובן מסייע להקל על כאב הטחורים, להפחית את הגירוי ואף להיפטר מהבעיה באופן כליל: האלוורה מכיל אנזימים אנטי-דלקתיים ושלושה סוגים של סטרולים צמחיים, אשר הופכים אותו לאחת התרופות הטבעיות, המרגיעות והיעילות יותר עבור טחורים – גם לשימוש חיצוני וגם לשימוש פנימי. יש לציין כי הכוונה היא לנוזל אלוורה טהור ולא לקרמים קונבנציונליים, אשר מכילים עוד כימיקלים שעשויים להחריף את הכאב.

לשם מתן טיפול חיצוני, מרחו אלוורה טהור על אזור פי הטבעת ועסו את האזור בעדינות, כדי לפזר את הנוזל באופן שווה בכל האזור. יש לחזור על הפעולה מספר פעמים ביום, תוך כדי הקפדה על ניקוי האזור מפעם לפעם, כדי לשמור על סטריליות.
לשם טיפול פנימי, יהיה עליכם לרכוש את עלי האלוורה ולחתוך אותם לחתיכות. הקפידו להסיר את כל הקוצים מהצמח, אטמו את העלים בקופסה והקפיאו אותם למשך מספר שעות. לאחר מכן, הניחו את חתיכות האלוורה הקפואים על האזור הכואב ושכבו על הבטן במשך כשעה. במהלך המנוחה שלכם, העלים יימסו לאיטם ויטפטפו אל תוך פי הטבעת שלכם אלוורה ועמו, מרגוע ומרפא. הנוזל יסייע להקל על צריבה, כאב ודלקת.

שמן זית

שמן הזית נחשב לאחד השמנים הבריאים ביותר בטבע, העשיר בחומצות שומן בלתי רוויות בריאות כגון אומגה 3, 6 ו-9, ויטמינים כגון E, K, ברזל ומכיל אנזימים אנטי-דלקתיים המסייעים להתמודד עם הדלקת. הוויטמינים מהווים נוגדי חמצון, אשר מנקים את אזור פי הטבעת, מעניקים לו לחות ומביאים לאלסטיות של כלי הדם, המאפשרת לדם לזרום יותר בחופשיות.

באופן חיצוני, כדאי לכם לקחת כדור צמר גפן, כזה שלא נדבק או מוציא יותר מדי “שערות” ולהזליף עליו כפית שמן זית. הניחו את הכדור באזור הכאוב והמתינו מספר דקות. לאחר מכן הסירו אותו. הקפידו לנקות את האזור לאחר מספר שעות. ניתן לחזור על הפעולה מספר פעמים. ואף להשאיר כדור של צמר גפן צמוד לישבן בלילה, כדי להקל על הכאב. אם אתם חשים לחצים או שריפה בלילה – אף מומלץ לעשות זאת.
אף מומלץ לשתות את השמן עצמו כדי להתמודד עם הכאבים: חומצות השומן יסייעו לשמן את מערכת העיכול ועל ידי כך, להביא ליציאה קלה יותר ונוחה יותר.

חומץ תפוחים

חומץ הוא רכיה אנטי-פטרייתי ואנטי-דלקתי, שיסייע לכם להתמודד עם הטחורים המעיקים בזכות איכויות הניקוי הרמות שלו. חומץ התפוחים אף מכיל חיידקים פרוביוטיים, אשר מקלים על תהליך העיכול ומסייעים להפריש צואה יותר בקלות, בהתחשב במצב (מומלץ לשקול לקחת פרוביוטיקה או לאכול מאכלים המכילים פרוביוטיקה כגון בצל, שום, מיסו, טופו, סויה ויוגורט, כדי להקל על פעילות המעיים).
זאת ועוד, חומץ התפוחים מכיל רכיבים המסייעים לכווץ את כלי הדם באזור הישבן ולהפחית את הצריבה, הכאב וההפרשות. גם כאן, מומלץ מאוד למצוא חומץ תפוחים טהור ולא מפוסטר, כדי לקבל תוצאות מהירות יותר ולהימנע מחומרים שעשויים להזיק למצב שלכם, ללא ידיעתכם.

לשימוש חיצוני, ניתן לעשות כפי שעשינו עם שמן הזית: לקחת כדור של צמר גפן, להזליף עליו מעט חומץ תפוחים ולהניח באזור. יתכן ונחוש צריבה קלה, אך תהליך הריפוי יחל.
באותו אופן, אנו יכולים לקחת חצי כוס מים, למלא אותה במעט שמן זית, שמן קוקוס או שמן שקדים ורבע כוס חומץ תפוחים, לפזר בתבנית של קוביות קרח ולהקפיא. בדומה למה שעשינו עם האלוורה, גם כאן יהיה עליכם לשכב על הבטן ולהניח את קוביות הקרח מעל האזור הנגוע. החומץ והשמנים יסייעו לנקות את האזור ולהעניק לו לחות. השמנים אף יסייעו להפחית את הצריבה שחומץ התפוחים עשוי לגרום לה.
יש לחזור על הפעולה פעם ביום. הפעולה תקל על הכאבים גם ללא שימוש בחומץ התפוחים, אך מהותי יותר לנקות את האזור לאחר הפעולה בהיעדר שימוש בחומץ.

דגנים מלאים וקטניות

דגנים מלאים וקטניות למיניהם מכילים כמות יפה של סיבים תזונתיים, המסייעים להקל על תהליך העיכול, לתרום לניקיון דרכי העיכול ולהביא לתהליך עיכול איטי ויסודי, שיתרום להפרשה של צואה רכה ופשוטה להפרשה. הדבר מקל על תהליך מתן הצואה.
מומלץ לאכול כמות יפה של סיבים פעם ביום, אך לא להגזים! אם אינכם רגילים לאכול סיבים תזונתיים, יותר מדי מהם עשויים להביא לכאבי בטן ושלשולים, שבמצבכם יחריפו את המצב.
הקפידו לאכול לפחות מנה-שתיים ביום של עדשים, אפונה, שעועית, מש, כוסמת, תירס שאינו מהונדס גנטית, אורז מלא, קינואה, דוחן… והרשימה רק ממשיכה.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כך נהנה מטיפול משכך, עדין וטבעי בטחורים

טחורים בפני עצמם, הם מבנים המכילים רקמות חיבור וכלי דם וממוקמים לצד פי הטבעת. תפקידם באופן שגרתי הוא לאטום את פי הטבעת, אך במצבים של

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן