גרסאת דסקטופ

כך נזהה את האלרגיה שלנו בקלות

shutterstock_617684894

כך נזהה את האלרגיה שלנו בקלות

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

אלרגיה היא תופעה שכיחה יחסית, כאשר רוב החוקרים כיום מאמינים כי כל אחד ואחד מאתנו אלרגי לדבר מה ואם עדיין לא נחשפנו לאלרגן – עדיין לא גילינו אותו. אלרגן עשוי להיות כל דבר מכימיקלים, תכשירים (שמפו, מרכך, סבון, בושם…), מאכלים למיניהם, פרוות חיות, חיות מסוימות, עקיצות של חיות מסוימות ועוד.

התגובה האלרגית משתנה מאדם לאדם, אך עשויה להוות סכנה במידה והיא חריפה. סימפטומים עשויים לכלול התרחבות של כלי הדם, גרד, אדמומיות, אף סתום וליחה, חום מקומי, בחילות והקאות, שלשולים, קוצר נשימה, הפרעות קשב, הלם אנפילקטי ואף מוות.

כאשר אתם מאמינים כי אתם סובלים מאלרגיה מסוימת, כדאי לכם לנסות ולבחון את הנושא, כדי להימנע מסכנה או אי-נעימות בעתיד.

 

כיצד נזהה אלרגיה?

השיטה הקונבנציונלית

כאשר אתם חוששים מאלרגיה, כדאי לכם לבחון את העניין לעומק ולפנות לרופא שלכם. הוא ככל הנראה יפנה אתכם לאלרגולוג – מומחה אלרגיות, שבאפשרותו לבצע שני סוגים של בדיקות, כדי לאבחן את האלרגיה שלכם באופן ספציפי.

• בדיקת תבחין עורי – במהלכה מוחדרים מספר אלרגנים לגוף בכמויות קטנות באמצעות מחטים. האלרגן שיביא לתגובה האלרגית הוא הבעייתי עבורכם. בדיקה מהירה של עד חצי שעה.

• בדיקת תבחין מטלית – לרוב נעשית עקב חשש לאקזמה או אסטמה של העור. היא אף מאפשרת לבחון אלרגיה לתכשירים קוסמטיים או כימיקלים. במידה וקיימת אלרגיה, ניתן יהיה לבחון זאת רק לאחר 48 שעות.

השיטה הטבעית

שיטת ההחלפה היא שיטה עתיקת יומין, שמטרתה לאבחן באופן עצמאי את מקור או מקורות האלרגיה שלכם. יש לנקות את הגוף מכל אלרגן אפשרי במשך חודשיים-שלושה ולאחר מכן, להשיב אלרגן אחד בכל פעם ולבחון מהי ההשפעה שלו על גופכם. אם אינכם מרגישים תגובה אלרגית ממשמשת ובאה, אתם יכולים להמשיך ולהשתמש בו. אם אתם מרגישים כי הוא מעורר בכם אי-נוחות – יתכן מאוד כי מצאתם את האלרגן שלכם.
היתרון בשיטת ההחלפה הוא שהיא מאפשרת לכם להתנקות מכלל החומרים הרעילים שיתכן ומכבידים על גופכם, גם אם הם אינם חלק מהאלרגנים בהם משתמש האלרגולוג כדי לאתר את מקור האלרגיה שלכם.

כיצד נקל על אלרגיה?

• נימנע מהאלרגן.
• נאמץ הרגלים חדשים – פעמים רבות יהיה עלינו להימנע ממאכלים או תכשירים שאהבנו, אך כל שיהיה עלינו לעשות הוא למצוא להם תחליפים טעימים, נעימים או יעילים לא פחות.
• ניעזר באמצעים קונבנציונליים – תרופות אנטיהיסטמיניות, משאפים ובמקרים חריפים גם מזרקי PEN-EPI.
• ניעזר באמצעים טבעיים – אבץ, ויטמין C, קוורצטין, ויטמין A ובטא-קרוטן, ברומלאין, תמצית אשכוליות וכורכומין הם רק חלק מהרכיבים שיכולים לסייע לחזק את המערך החיסוני שלכם וכתוצאה מכך, להקל משמעותית על חומרת התגובה האלרגית.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כך נזהה את האלרגיה שלנו בקלות

אלרגיה היא תופעה שכיחה יחסית, כאשר רוב החוקרים כיום מאמינים כי כל אחד ואחד מאתנו אלרגי לדבר מה ואם עדיין לא נחשפנו לאלרגן – עדיין

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן