גרסאת דסקטופ

כך נעבור את ההיריון בשלום

shutterstock_727852972

כך נעבור את ההיריון בשלום

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

רוב הנשים בעולם חוות את תהליך הלידה בתקופה מסוימת בחייהן. זוהי תקופה משמחת, במהלכה אנו מתכוננות לבואו של התינוק הקטן והמושלם שלנו. למרות זאת היא איננה קלה כלל – תופעות לא נעימות ולחצים רבים משפיעים עלינו משמעותית ויתכן כי משבשים את שגרת היום שלנו.

כדי ליהנות מהקלה, כדאי לנו לבחון פתרונות יצירתיים שאף יסייעו לנו לחזק את העובר שלנו.

חשקים

מחלת ה- Pica – מצב בו הנשים בהיריון חושקות במאכלים אבסורדים או משתוקקות לשילובים מוזרים של טעמים, ללא סיבה ודאית.
ישנם מומחים שטוענים כי מדובר בשינויים הורמונליים בגוף. אחרים טוענים כי הסיבה היא חסך במינרל או ויטמין מסוים, בדרך כלל חומצה פולית, מגנזיום או ברזל. יתכן וזו הסיבה, אך אם כך, מדוע ישנן אנשים המשתוקקות לאכול אבק? בדלי סיגריות? אדמה?
כיום, עדיין לא קיים הסבר ודאי לחשק המוזר הזה ועדיין, מאוד קשה “לכבות” אותו.

כדי להצליח לפתור את הבעיה, כדאי לכן לנסות ולבצע בדיקת דם עוד בשלב הראשוני של ההיריון ולהתאים לעצמכן תזונה ספציפית, העשירה בארוחות קטנות, משביעות ובריאות. ככל שתאכלו יותר טוב, כך תרעבו פחות ולכן תשתוקקו פחות.
בנוסף, כדאי לכן לקחת עמכן מים וחטיפי בריאות, פירות או מאכלים קטנים וטעימים שאתן יכולות לאכול בדרך. באופן זה, לא תסבלו מנפילות סוכר או חשק בלתי-נשלט. זכרו! כיום אתן אוכלות בשביל שתיים ולכן תהליך העיכול שלכן מהיר פי 2.
אם אתן משתוקקות למאכל שאיננו בריא או אסור עבורכן במהלך ההיריון, נסו להחליף אותו במאכל אחר שגורם לכן “להזיל ריר” באופן קבוע: המאכל האהוב עליכן, מתכון חדש שהשתוקקתן לנסות ועדיין לא הספקתן… דאגו לצייד את הבית שלכן במאכלים בריאים וטעימים, כך שלא תתפתו למזיק. השקיעו בארוחות שלכן, כך שלא תרגישו מקופחות עקב הזנחת החשק.
אם אתן משתוקקות לפירות, סלמון או מזון שדווקא בריא להיריון שלכן – אין סיבה לחסום את החשק. פשוט תדאגו לקנות ממנו לפי קילו, משום שאתן תשתוקקו לו זמן רב.
בדיוק באותו האופן בו אתן יכולות להשתוקק מאוד למזון, אתן יכולות לפתח סלידה כלפי מזון שפעם אהבתן. נסו להעלים את המאכלים הללו מעיניכן, שלא יגרמו לכן לחוש בחילה. אם אתן חייבות לאכול מהם בשל הערך התזונתי שלהם, נסו את “טריק הילדים”: הכינו מנה שרוויה בכל כך הרבה מרכיבים (כמו מרק, נזיד או תבשיל) וטעמים שאתן אוהבות, עד שלא תשימו לב. הכול בראש בסופו של דבר.

בחילות הבוקר

75% מהנשים כיום סובלות מבחילות בוקר באופן קבוע, לאורך כל הטרימסטר הראשון להיריונן.
בעבר, רוב האנשים האמינו כי הסיבה לבחילות הבוקר נובעת בעיקר עקב שינויים הורמונליים שהגוף הנשי עובר במהלך שלב ההיריון. עם זאת, מחקרים אחרונים מציגים ראיות שונות, הטוענות כי הסיבה נעוצה בתזונה של האישה בהיריון.
מדענים החלו לשים לב, כי נשים המתגוררות במדינות עולם שלישי וחוות תזונה שונה מהתזונה המערבית, לה אנו כה רגילים, סובלות מפחות בחילות והקאות לעומת נשות העולם המערבי.
בנוסף לתזונה הלקויה, כל החושים שלכן הופכים לחדים יותר – בייחוד חוש הריח שלכן. הדבר גורם כמעט לכל ריח לא טוב או ריח חזק מדי להוות טריגר לבחילה והקאה: בשמים, ריחות חזקים של פרחים, ריח של זבל, עשן ואפילו ריח גברי, עשויים לגרום לכן לרוץ לשירותים במהרה.
לכן, כדאי לכן לנסות לבצע שני שינויים מהותיים בחייכן:

טיהור הניחוחות – במהלך תקופת ההיריון, כדאי לכן להחביא את כל הבשמים, להניח אשפה באזור שרחוק מכן, לבקש מבעלכן להפסיק להתבשם ואם הוא מעשן – לעשות זאת מחוץ לבית.
אף מומלץ לבחון באופן אישי מהם הריחות שגורמים לכן לחוש בחילה ולהקיא באופן ספציפי ולהיפטר מהם. אתן יכולות לנהל יומן ולכתוב בו בכל פעם שריח מסוים מגרה את התגובה בכן.

טיהור תזונתי – משום שמחקרים טוענים כי זו הסיבה הנוכחית לבחילות שלכן והערכים התזונתיים שאתן אוכלות מעשירות את העובר בשפע בריאות, כדאי שתשימו לב למזון שאתן אוכלות ביומיום: מזון המכיל סוכרים פשוטים, שומני טרנס, עתירים במלח, כימיקלים, חומרים משמרים או קמח לבן הם מסוכנים לבריאות התינוק שלנו ומומלץ להימנע מהם כליל.
יש לזכור כי אישה בהיריון מתמודדת גם עם חשקים לא פשוטים ולכן, לעיתים מותר לכן “לחטאות” ולאכול החוץ או לטרוף חפיסת שוקולד, אך השתדלו למצוא את הבריא בכל דבר: שוקולד מריר 70% הוא מאוד טעים לאחר שמתרגלים לכמות הסוכרים המצויה בו ובנוסף – הוא נחשב לשוקולד בריא יחסית. באותו אופן אומגה 3 היא שומן בריא שכדאי לכן לאכול ביומיום, בניגוד לשומני טרנס, לכן מומלץ לשלב שמנים כמו שמן זית, שמן קוקוס או שמן אבוקדו במאכלים שאתן מכינות ולהשתדל ולאכול בעיקר בבית – שם העיניים שלכן משקיפות על כלל המרכיבים שאתן מעכלות.
בנוסף, כדאי לכן לנסות ולהתנהל לפי ארוחות קטנות, חמש-שש ביום. בטן ריקה מגדילה את הבחילה והבטן שלכן מתרוקנת מהר יותר מהרגיל כעת עקב העובר. לכן, השתדלו לאכול ארוחה מלאה כל שלוש שעות. החזיקו עמכן חטיפי בריאות ופירות, לזמנים בהם לא תצליחו להגיע לאוכל. ג’ינג’ר, לימון או עלים ירוקים יכולים לעזור לכן להתמודד עם הבחילה עצמה. אתן אף יכולות להכין לכן מים עם ג’ינג’ר ולימון כל בוקר, שיקבלו משמעותית על אי-הנעימות. גם שתייה חמה עוזרת מאוד, משום שהיא מרגיעה את הבטן. נסו לשתות מספר כוסות של תה ירוק ביום (חליטה בלבד).
אף מומלץ כי תבצעו בדיקת דם ותבחנו אם חסר לכן אבץ או ויטמין B6, אשר ידוע כי חסך שלהם מוביל לבחילות בוקר קשות. אם קיים חסך כזה בגופכן, כדאי לכן להיוועץ ברופא בנושא ולבחון אם כדאי להוסיף תוספים בהתאמה, שיזינו אתכן ואת התינוק שלכן.

קשיי עיכול

התופעה מתרחשת עקב חוסר איזון הורמונלי של הגוף. נסו לבחון אילו מאכלים מקשים עליכן, מביאים לקשיי העיכול והימנעו מהמאכלים הללו בהמשך הדרך. באופן כללי, מומלץ להתחמק ממזונות שומניים מדי.

חליטות תה ירוק או מים חמים עם לימון יכולים לעזור לכן להאיץ את תהליך העיכול. כך גם יוגורט, אשר עשיר בחיידקים פרוביוטיים, המתגוררים במעיים ועוזרים לנו לעכל את המזון שלנו יותר בקלות. אף קיים תוסף תזונה של החיידקים הפרוביוטיים, אשר מטרתו לסייע ולהקל על פעולת המעיים באופן משמעותי.
הקפידו לשתות הרבה מאוד מים במהלך היום. השתדלו לשמור על ארוחות מרובות וקטנות, כדי שהקיבה לא תעבוד קשה מדי.
אם אתן נוטות להטיל שתן מרובה, מומלץ לבצע תרגילי “קיגל”, אשר מסייעים לחזק את רצפת האגן.
במקרים חריפים מומלץ להיוועץ ברופא ולבחון את הגורם ההורמונלי הספציפי לתופעה.

נדודי שינה

עוד לא נולד התינוק ואתן כבר לא מצליחות להירדם? הגיוני: התינוק כבד ולא נוח לכן בשום תנוחה, יתכן כי אתן סובלות מאגירת נוזלים, זרימת דם איטית או מחסור בנוזלים.

הקפידו לשתות הרבה מים במהלך היום. אף מומלץ לאכול בננה או שתיים, כדי להעלות את רמות האשלגן בגופכן (אשלגן עוזר לשמור על הנוזלים בגוף). מומלץ להימנע ממזון ולהפחית שתיית נוזלים כשעתיים-שלוש טרם שעת השינה, לכן מומלץ שתזינו את גופכן כראוי טרם זמן זה.
דאגו לסביבת שינה נוחה ובעלת תמיכה, על ידי שימוש במגבות גדולות וכריות, מתחת לאזור האגן והרגליים.
התכוננו לשינה כראוי: כבו את כל המסכים, כבו את האור ונסו להירגע. השתדלו לישון בתנוחה ישרה, במקום לנטות לצדדים – אין נוח מזה.
תורת הרפלקסולוגיה טוענת שמשחק עם הבוהן שלנו יכול לעזור: היא טוענת כי המחשק משחרר מלטונין – מוליך עצבי שאחראי לשינה שלנו. יותר מלטונין = יותר שינה.
אם אתן סובלות מסיוטים וחלומות רעים, מדובר בתסמין שגרתי עבור נשים בהיריון. כדאי לכן לנסות ולהבין מהו מקור החרדה הפסיכולוגי, כדי ליהנות משינה איכותית ומהותית.
פעמים רבות נדודי השינה נגרמים עקב כאבי שרירים. פעילות גופנית תעזור לכן מאוד: הישענו על הקיר והתמתחו, נסו ללכת בשכונה, להתאמן עם כדור ישיבה גדול, לשחות… כל פעילות שמניעה אתכן ללא קושי. אם אתן גדולות מדי, אתן מיד יכולות לבקש עזרה: בקשו מבעלכן, חבר שלכן או מישהו שקרוב אליכן לעזור לכן למתוח את הרגליים או לעשות לכן מסז’, כדי להקל על הכאב.
גם כריות חימום יכולות לעזור ולהזרים את הדם באזור הרגליים, לכן מומלץ לשקול ולרכוש כזו.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כך נעבור את ההיריון בשלום

רוב הנשים בעולם חוות את תהליך הלידה בתקופה מסוימת בחייהן. זוהי תקופה משמחת, במהלכה אנו מתכוננות לבואו של התינוק הקטן והמושלם שלנו. למרות זאת היא

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן