גרסאת דסקטופ

כך תגני על עורך בחורף

shutterstock_1008106591

כך תגני על עורך בחורף

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תנאי מזג האוויר של החורף הופכים את עורנו ליבש ורגיש יותר. כיצד נוכל לשמור עליו בעונה הקרה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף בשלום

מאת: לני כהן

מזג האוויר הולך ומתקרר, האוויר הופך יבש יותר, אלה רק חלק מהסימנים שהחורף בפתח. אנחנו מכינים את עצמנו לחורף, מעלים את בגדי הקיץ למעלה, ומנגישים את בגדי החורף. מוציאים את הפוך, ומשנים את הטמפרטורה במזגן. אך רבים מאתנו נוטים לשכוח את העור שלנו, גם הוא צריך הכנה, וטיפול שונה.

בעונה הקרה, העור שלנו מאבד מן הלחות שלו, מה שגורם להתייבשות, ולאיבוד של גמישות וחיוניות העור, ולעיתים אף לסדקים ופצעים. לחות העור שלנו קיימת בזכות חלב, שהוא שומן עורי. תפקידו לשמן את שכבת העור, למנוע מחיידקים ומזיקים לחדור אל תוך העור. בחורף, כשאחוזי הלחות יורדים משמעותית, גם הלחות של עורנו הופכת מועטה, והעור הופך יבש ומגורה יותר.

כאשר העור סובל מיובש הוא נכנס למצב האטה של התפקוד הטבעי שלו. ישנה האטה בתיקון הנזקים הנגרמים מגורמים סביבתיים, היפטרות מתאי עור מתים, וגם בייצור של תאים חדשים ובריאים. במצב כזה כאמור, העור שלנו יכול להראות עמום יותר, יבש יותר, ורגיש יותר. בעקבות כך, נדרשת התאמה מחודשת של שגרת הטיפוח, אשר מתאימה לתנאי החורף.

שגרת טיפוח חורפית: כך תטפלי בעורך בדרך הנכונה ביותר

בחורף אנו כמעט ולא מזיעים, האוויר יבש יותר, ולרוב נהיה במקומות בהם יש מיזוג אוויר חם, הנוטה לייבש את עורנו. בתקופה כזו, העור שלנו זקוק משמעותית להרבה יותר לחות ושומן, וזה מתחיל בתכשירים שאנו משתמשים בהם, וממשיך בהתנהלות חכמה.

ראשית, החליפי את מוצרי הקוסמטיקה שהתאימו לקיץ, והיו נטולי שומן, קלילים ומתאימים למזג האוויר החם והלח, למוצרים שומניים ומלאי לחות, שיזינו את עורך. סרום הוא מרכיב מומלץ בעונת החורף, הוא מזין ומעשיר את העור בלחות. כמו כן, קרם לילה שומני יעניק לעורך שכבה של לחות, וכבר יום למחרת תוכלי להרגיש את עורך גמיש וחיוני יותר.

בנוסף, בניגוד להרגשה ולאינטואיציה, חשוב לשתות הרבה מים בחורף. בעקבות חימום שפועל ברוב המקומות בהם אנו נמצאים, אנו מאבדים נוזלים מבלי להבחין בכך. במצב כזה, של מחסור בנוזלים, העור מתקשה להזין את עצמו, וכך מאבד את הלחות הטבעית שלו.

דבר נוסף המאפיין את החורף, והוא חלק בלתי נמנע מכך הוא שפתיים יבשות וסדוקות. בניגוד לעונות החמות של השנה, בחורף יש נטייה לשפתיים להתייבש. גם כאן, יש להקפיד למרוח תכשירי לחות. שפתונים עשירים בשומן וחומרים מזינים, אשר יחזירו לשפתיים את הלחות הטבעית שלהן.

כל עוד העונה הקרה נמשכת, האוויר יבש, והחימום פועל, יש לשמר את שגרת הטיפוח הספציפית הזו, אשר מתאימה לתנאים של החורף, ותשמור את עורכם גמיש וחיוני. כאשר הימים החמים יחזרו, הלחות והשומן אשר תרמו והתאימו, יכבידו על עורנו במזג האוויר החם, ולכן יהיה צורך להתאים שוב, את שגרת הטיפוח לתנאים החדשים.

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

גרסאת מובייל

כך תגני על עורך בחורף

תנאי מזג האוויר של החורף הופכים את עורנו ליבש ורגיש יותר. כיצד נוכל לשמור עליו בעונה הקרה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החורף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תגובות הגולשים

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן